Ovulaation jälkeiset oireet?

Kyfi6414530

Silmät suurina ihmettelijä
Huono otsikko, mutta anyway:

Onko muilla vastaavia oireita 2-4 päivää ovulaation jälkeen: huonovointisuutta, menkkamaisia kipuja ja hyvin pientä tuhruvuotoa? Mistä mahtaa johtua, onko jotain hormoneihin liittyvää? Vuoto siis hyvin vähäistä, jatkunut nyt n. 3 päivää?

E-pillerit lopetettu parisen kuukautta sitten, joten vielä oman kropan toimintaan tutustuminen käynnissä. Vauva on haaveissa. :Heartred
 
Hei Kyfi6414530!

EN tiedä mitä tarkalleen haet kysymykselläsi takaa? mutta epäiletkö olevasi raskaana? 2-4 päivää oviksen jälkeen on sula mahdottomuus että olisi raskaus oireita, olet 100% ovulaatiosi ajankohdasta? voi olla hyvinkin että hormoonisi resitailevat, se on aika yleistä kun e-pillerit lopettaa.. :/ mutta jos tuollainen jatkuu voi olla merkki jostakin tullehduksesta tms...
 
Kiitoksia vastauksesta :)

En epäile raskautta, lähinnä ajattelin sitä, voiko ovulaation jälkeen kroppa reagoida hormonien heittelyyn tällä tavalla. Tosiaan pillereiden lopettamisen jälkeen omaan kehoon tutustuminen käynnissä.
 
En ole kuullut, että ovulaatioon liittyisi tuollaisia oireita. Mulle tulee kylläkin kaksi muuta asiaa mieleen. Ensimmäinen on se, että alkion kiinnittyminen kohtuun voi aiheuttaa menkkamaisia oireita mukaan lukien tiputteluvuotoa. Tosin olen lukenut, että tämä tapahtuu noin viikon päästä ovulaatiosta, enkä tiedä voiko se tapahtua noin nopeasti. Toinen on se, että pillereiden lopettamisen jälkeen voi mennä muutama kuukausi niin, että hormonitoiminta on aika sekaisin ja kuukautiset tulevat milloin sattuu. Itselläni meni ainakin joku 4 kuukautta kierron tasaantumiseen. Minäkin mietin, että oletko varma, että ovuloit juuri tuolloin kun luulet. Pillereiden lopettamisen jälkeen ei voi luottaa pelkkään päivien laskemiseen.
 
Ovulaation olin bongaavani tikutuksella, mutta voiko siihenkään tietenkään satavarmasti luottaa? Mahdollista toki on, että ovuloin aikaisemminkin. Ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen oli normaali eikä vastaavia oireita ollut. Tässä toisessa kierrossa alkoi nämä oireet. Nyt pahoinvointi voimakkainta iltaisin ja edelleen mahaa nippailee pitkin pävää. Lisäksi on tullut lievää närästystä ja vatsantoiminta on outoa. En mä ymmärrä?!
 
Omia kokemuksia minulla ei valitettavasti noista ovistesteistä ole, mutta jos on mahdollista, että ovuloit aikaisemmin, niin oireet voisivat hyvinkin viitata raskauteen. Raskautta toivova osaa kuitenkin myös kehitellä oireita päässään. Näin kävi ainakin omalla kohdallani, ja sitten kun olin raskaana, niin en huomannut alussa mitään oireita. No raskauden saat onneksi selville tekemällä testin. Pidetään peukkuja, että oireet viittaisivat raskauteen. :)
 
Kyfi6414530: sillojn kun ovis testi näyttää plussaaa tarkoittaa se "Ovulaatio tapahtuu yleensä 24–36 tunnin kuluessa LH-huipusta, minkä vuoksi LH:n määrä ennustaa hyvin kierron hedelmällisimmän ajankohdan" Esim minä sain hymynaaman ovistestiin pe 9.8 ja ovuloin 10.8 . Toki testi näytti jo aijemmin plussaa vähän myöhään tein ton testin. Ja toi mun ovulaatio tarkastettiin uä tutkimuksella, mä oon aina tuntenu kummalta puoleta irtoaa ja tässä kierrossa irtosi kaksi(näkyi ultrassa) niin kivut oli potenssiin 10 normi irtoomis kivuista.



http://www.clearblue.com/fi/ovulaatio.php
 
Kalenterin mukaan minulla piti olla ovulaatio noin 20.10. Testejä ei tullut sen kummemmin tehtyä, perjantaina kerran jolloin haalea viiva=ei plussaa. Seksiä tuli harrastettua pe-ma ja oletan ovulaation sattuneen sille aikavälille. Limoista en osaa sanoa koska spermaa oli käytännössä koko ajan emättimessä :) Tänään tein ovulaatiotestin kun oli niin turvottava olo ja tuli haalea viiva. Onko kellään kokemusta näyttääkö testi haaleaa viivaa vielä 2-4 pv mahdollisen ovulaation jälkeen? Vai onkohan ovis jäänyt tulematta normiaikaan ja nyt vasta tuloillaan? Viikon päivät on ollut flunssa tuloillaan ja toivon ettei se ole vaikuttanut ovulaatioon :/ Olisi pitänyt tehdä ovistestejä mutta luotin kiertooni ehkä liiankin kanssa. Nyt heräsi epäilys tuon haalean viivan takia..
 
Jostakin olen lukenut että flunssa saattaa vaikuttaa ovulaatioon siirtää tai aikaistaa tai jäädä kokonaan tulematta? Naisen kroppa on niin monimutkainen. Kyllähän monella se viiva aika äkkiä haalenee oviksen jälkeen. Itse en ole juuri ovulaation jälkeen enään testaillut

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Ovulaatio testeissä näkyy lähes aina toinen viiva vaaleana, näin minulla ainakin.
Ikinä en saanut kotitestin testeillä kahta saman väristä,
silti se liki saman värinen oli ollut ovulaatio. <-- tarkastettu ultrassa,
Vahdoin glearin testeihin ja ovis löytyi,, toisin aloittettu hormonihoito teki ovulaation jota odoteltiinkin ja munasolu irtosi molemmilta puolilta..
itelläkin ollut kaikenmoisia tuntemuksia oviksen jälkeen..
ja vaikka oviksesta ei ole vielä viikkoa alkoi tänään äklötys!!
 
Lähes sama homma aloittajan kanssa, kroppaan tutustelu käynnissä, vauva haaveissa :) itselläki vähän epäselvää nuo ovisoireet ja tikutellu en vielä ainakaan ole :>

Mitä ovistikkuja ootte käyttäny ja mikä paras? ku en noihin oo tutustunu yhtään, kun ajattelin etten sellasia tarvii, mut jos nyt sittenki :D
 
Minulla ei sitten tärpännyt viime kierrosta :/ nyt sain olevinaan toissapäivänä ja eilen lähes yhtä vahvat viivat testiin ja oletan ovulaation olevan viim. huomenna..tänään testi näytti hyvin haaleaa jos oikein sitä tulkitsin, tosin voi olla että virtsa ei ollut tarpeeksi vahvaa. Eilen tuli kananmunan valkuaista muistuttavaa kirkasta limaa ja juili vähän oikealle alavatsaan plus turvotusta. Mut katsellaan nyt. Seksiä harrastettiin tänään päivällä, useaankin otteeseen. Ovulaatiolaskurin mukaan minun ovulaatio pitäisi olla vasta 21.11 ja hedelmällisten päivien alkaa tänään. Luulen kuitenkin että aInaikin tällä kertaa olen etuajassa. Ja nyt on ihan turha mitään limoja yrittää enää tarkkailla kun spermaa tulee varmasti vielä huomennakin ulos.

Itse olen käyttänyt nyt mammaksi liuskatestejä mutta mielestäni tulkinta on aina jokseenkin haastavaa :/ jos raaskii laittaa enempi rahaa niin luulen että esim. clear bluen digitaaliset testit ois kaikista parhaita.

Minusta alkaa jotenkin tuntua siltä että parempi kun täällä ei kuumeilisi ja höyryisi, jos vaikka sitten tulisi se plussa :/ tuntuu tyhmältä kun tajuaa kirjoittaneensa samankaltaisia viestejä tänne jo aimmin ja edelleen vaan kuumeilee..
 
Kirjoitan tänne hännille kun en viitsi samasta aiheesta uutta alottaa.

Eli, onko mahdollista tai onko kellään käyny niin, että n. 1½ viikkoa oviksesta ilmaantuu päänsärkyä ja ällötystäkuvotusta? Eilen tein herkällä testillä (niin luvattiin) tuli vain positiivinen testiviiva mutta ei ollenkaan sitä kontrolliviivaa (eli viallinen). Tänään testasin tavallisella apteekin testillä mutta en ekasta aamupissasta ja nega tuli.
 
Mulla alkoi suoraan oviksesta runsas valkovuoto, jota on edelleen (rv7 nyt). Ja siis nyt varhaisultrassa on selvinnyt että ovis oli muutama pv myöhässä niin mulla alkoi huono olo 9vrk oviksesta ja jatkuu edelleen. Eli siis mulla kyllä tuli huono olo jo siitä heti reilun viikon päästä. Epäilin vatsatautia mutta myöhemmin selvisi oikea syy :)
 
ON: dpo 7 ? tänään.. hentoa särkyä alamahalla, märkä olo, jano + pissattaa lähes koko ajan, jäätävä mahan turvotus jo monta päivää + pientä alaselkä särkyä.. (viimeisin voi johtua sisäpyöräilystä missä eilen kävin.. o_O )

muoks. kirjotin tän sitte väärään ketjuun.. väsymystä kenties?? :D
 
Muokattu viimeksi:
Hei. Olen uusi forumlainen ja käyttö opettelussa :wink Tälläkin on yritystä ollut, nyt kiertopäivä 23, ja mulla on kierto vaihdellut 23 päivästä 28 päivään, keskimäärin 25 päivää.. Mulla on ollu kolme päivää sellainen olo, että menkat alkaa, muttei mitään oo kuulunu. Ja etova olokin on, mutten enää tiedä mikä on ns oikeaa oloa ja mikä jo kuvitelmaa. Ennestään ei ole lapsia. Peitto heilui hedelmällisenä ajankohtana, jännityksellä odotetaan. Toisaalta koko ajan takaraivossa tunne että nyt ne menkat alkaa kun on sellainen tunne vatsassa, mutta jossakin kuitenkin toivon pilkahdus ettei ne nyt alakaan. Ihana kun on joku samassa tilanteessa oleva jolle voi asioista tilittää. Kertokaa miten teille on käynyt!
 
Haa, osuin googlella tämmöiseen ketjuun.. Ennen raskautta ei koskaan ollut pahoinvointia ovisoireena. Kummallakin kerralla kun oon tullut raskaaksi, tuli tietyt raskausoireet 3-4pv ovulaation jälkeen, siis selkeästi ennen mitään kiinnittymisiä ja ikinä muulloin ei semmosia oloja ole ollut. Pahoinvointeja ja semmonen jännä turpea "menkkasärky" mutta kuitenkin ihan eri kuin menkkasärky. Olin aivan varma raskaudesta molemmimla kerroilla, koska semmosia oireita ei ikinä tuntunut "hutikierroilla". Joten jotenkin on kyllä mahdollista että oireet alkaa jo ennen kiinnittymistäkään..

Nyt raskaus on jotenkin muuttanut ovistuntemuksia, ihan samat tuntemukset ku aikasemmin alkuraskaudessa mutta tikku näytti ovulaation.. Kierrot ei ole alkaneet vielä synnytyksen jälkeen. Ennen raskautta ovistesti antoi aina jonkun viivan, imettäessä ei mitään. Nyt ovistesti antoi 2 yhtä vahvaa viivaa mutta raskaustesti negan.. kummastuttaa kyllä miten paljon kovemmat oireet ovulaatiosta yhtäkkiä tulee, ennen ei melkein mitään..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top