Ovulaation induktio pistoshoidoin

Liljankukka🌸

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heippa! Onko kenelläkään kokemusta ovulaation induktiohoidoista pistoshoidoin? Itselleni määrättiin suoraan Gonal f 37,5 kp2-13 (1-2 kontrolliultraa välissä), lääkäri arveli, ettei letrotsolilla saada vastetta. Inseminaatiota ei suunnitteilla, kotona "touhuillaan". Taustalla kestävyysurheiluun ja syömishäiriöön liittyvä amenorrea (=toiminnallinen hypotalaaminen amenorrea).

Onko kenelläkään tapahtunut raskautumista tällä tavoin toteutetulla ovulaationinduktiolla?

Heippa! Meillä oli eka ovulaatioinduktiokierto marraskuussa, ja nyt menossa rv6 🥰 hyvin aikaista vielä, mutta ainakin jotain tapahtui verrattuna pitkään tyhjään yrittämiseen!

Mulla oli Gonal-pistokset kp5-13 annoksella 50iU. Kp9 oli kontrolliultra ja samoin kp14, jolloin ajoitettiin irrotuspiikki seuraavalle aamulle ☺️

Meillä myös esikoinen sai alkunsa ovulaation induktiolla 😊 Mulla oli tuossa kierrossa Gonal F annoksena 75iu kp 5-14. Kp 15 pistin Ovitrellen, kun folli oli samana päivänä ultrassa 20mm. Mulla ei Letrozolilla saatu vastetta, mutta Gonal F toimi hienosti. Ja Ovitrelle tosiaan irrotuspiikkinä.

Eli itselläni vain hyviä kokemuksia! Kuudesta OI-hoitokierrosta kolme johti raskauteen, valitettavasti siis kaksi meni kesken heti alussa, mutta kolmas plussa oli sitten pysyvä 😊

Heippa! Meillä oli eka ovulaatioinduktiokierto marraskuussa, ja nyt menossa rv6 🥰 hyvin aikaista vielä, mutta ainakin jotain tapahtui verrattuna pitkään tyhjään yrittämiseen!

Mulla oli Gonal-pistokset kp5-13 annoksella 50iU. Kp9 oli kontrolliultra ja samoin kp14, jolloin ajoitettiin irrotuspiikki seuraavalle aamulle ☺️
Kiitos vastauksesta, voi suuret onnittelut teille😍 ihana kuulla, että vastetta oli.

Katsotaan ehtisikö meille myös joulun ihme tapahtua ennen tammikuuta, nuo lääkkeet on kyllä tosi kalliita.🙄

Kiitos vastauksesta, voi suuret onnittelut teille😍 ihana kuulla, että vastetta oli.

Katsotaan ehtisikö meille myös joulun ihme tapahtua ennen tammikuuta, nuo lääkkeet on kyllä tosi kalliita.🙄
Pidän peukkuja! 🙏 Joo on kyllä arvokkaita lääkkeitä ja kun käyntejäkin tulee aika monta per kierto, niin kyllähän siitä hintaa kertyy 😔

@Ida-Marie Mulla oli lopulta gonal f ja menopur. Menopurissa (kynämalli)on tosi pieni ja ohut neula, ei sitä tuntenut juuri lainkaan kun ekan pistoksen oli laittanut. 😊 Olin itse ainakin ihan tosi yllättynyt pistosten helppoudesta, vaikkei itsellä vaste ollutkaan ihan toivotunlainen, jopa ihmettelin, miksi niitä niin paljon pelätään😅

Tsemppiä ja plussatuulia teille!🌸 Kaikki menee varmasti hyvin pistämisen suhteen, ei kannata jännittää☺️

Moikka, osaako joku avata, mitä on nää ovulaation induktio pistoshoidot? ❤️
Ovulaation induktiohoidoissa varmaan yleisin hoitomuoto on ihan suun kautta syötävät lääketabletit. Tämmönen kun letrozol. Eli lääkkeitä syödään 1 tai useampi alkukierrosta esim. Kiertopäivinä 3-7, jonka seurauksena toivottavasti saadaan ovulaatio aikaan.

Sit joskus käytetään myös pistoshoitoja eli ovulaatio yritetään saada tapahtuvaksi lääkepistoksin. Eli pistetään kotona lääkeruiskusta vatsamakkaraan lääkettä.
Useimmiten aloitetaan noilla letroilla ja jos ei suju toivotulla tavalla voidaan siirtyä näihin pistoksiin. Hoitokierron aikana käydään ultrassa tsekkaamassa onko lääkkeillä vastetta/tuleeko se ovulaatio sieltä.

Takaisin