Minäkin veikkaan, että näille foorumeille hakeudutaan pääasiassa vasta siinä vaiheessa, kun yritetään jo tosissaan, eikä tjottailu ole tuottanut tulosta. Tai sitten elämä on muuten niin suunniteltua, että lastenhankintakin on aikataulutettu tapahtuvaksi tiettyyn aikaan tai iän puolesta on kiire, jolloin se pitää onnistua heti.
Minä en koskaan ole saanut ovulaatiotestistä plussaa ja arvelin vain missanneeni ovulaation. Tutkimuksissa selvisi, ettei minulla kasva munasoluja ilman hormonipistoksia, joten mitään ovulaatioitakaan ei ollut tapahtunut, ja siksi ovulaatiotesteistäkään ei plussia tullut. Eli on niistä testeistä jotain hyötyäkin: jos ei saa ovulaatiotestistä plussaa, voi olla, ettei ovuloi ollenkaan, ja kannattaa käydä lääkärissä selvittämässä tilanne. Lääkäri näkee nopeasti ultralla, onko siellä follikkelia kasvamassa vai ei.
Minä lähdin selvittämään ovulaatioita ja kirjaamaan kiertoani jo pari vuotta ennen yhtään yritystä ja hyvä niin, koska olisi ollut hullua yrittää lasta vuosikausia sokkona, kun raskautuminen ilman lääkitystä osoittautui lähes mahdottomaksi.