Ovulaatio ja raskautuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras

Hei!

Eli oon semmoses tilantees, että ei olla käytetty poikaystävän kanssa ehkäisyä yli vuoteen, enkä ole ollut kertaakaan raskaana (ainakaan tiedettävästi), ja yritetään olla stressaamatta siitä, kun ollaan niin nuoria (itse 21 ja mies pian pian 25) ja ajateltiin että se tulee kun on tullakseen, mutta ymmärrettävästi stressaa jo. Ei olla käyty missään testeissä, osaksi kun ollaan nuoria ja osaksi kun niin pelottaa tulokset. Mies sanoi, että hänessä voi hyvin olla vikaa, kun villi nuoruus takana ja typeränä iskuja otti kiveksiin huvin vuoksi ym. Ja vika voi kyllä löytyä itsestäkin ja sitä nyt haluaisin kysyäkin, eli

Tällä hetkellä kp 37 menossa (kierto tavallisesti 25-35, joskus stressaavan tilanteen takia jää pois. Näin kävi syyskuussa, ja seuraavat tuli lokakuussa 13.päivä ja ne oli niukat, vain n 3-4pv ja täysin kivuttomat, mikä on epätavallista.) Tänään tein aamivirtsasta testin ja nega tuli. Nyt 4 tunnin kuluttua testistä tuli menkat, tai ainakin nyt pyyhkästessä ja virtsan mukana vähän. Mulla ei ole ollut mitään tavallisia oireita, viikko sitten oli muutaman päivää selkäkipuja, ei pystynyt istua pitkään. Rinnat ei ole yhtään kipeet, mikä on hyvinkin epätavallista. Mitenkään ei tunnu että olis menkat, ja yleensä näin ei IKINÄ ole. Viimeksi niukat menkat siis 13.10 ja nyt tänään alkoi taas. Yhdyntää oli viimeksi 2.-6.11, kun poikaystävä oli käymässä (väliaikasesti työn takia ei olla samalla paikkakunnalla) ja niihin aikoihin ovulaation olisi pitänyt olla.

Kysymys kuuluu siis, että onko mahdollista, että mulla on ollut ovulaatio, vai onko mun kierto merkki siitä ettei ovulaatiota ole tapahtunutkaan?  Onko muilla kokemuksia tämmösestä? Ovulaatiota ei tapahdu?

kertokaa kaikki mitä tiedätte ja jakakaa kokemuksia, tuntuu niin sekavalta tällä hetkellä.

Kiitoksia jo etukäteen!:)

Hei, kyllä sulla on ollut tod.näk ovulaatio! kannattaa ostaa ovulaati testejä... esim vaikka tilata netistä. Löytyy kamalasti eri hintasia ja laatusia! itse sain sitä kautta selville/ varmuuden ovulaation ajankohdalle ;)

Jos yhdyntää on viimeks ollu marraskuun alkupuolella, niin kyllä ainakin raskaus olis oireillu jo ajat sitten..
Ja jos raskaus olis toivottu asia, niin kokeile niitä ovulaatiotestejä (itellä ei oo niistä kokemusta) ja käytä vaikka vielä tän saman sivuston ovulaatiolaskuria. Mulle on ainakin näyttäny aika tarkkaan oikein ne hedelmälliset päivät.

Ovulaation saa parhaiten tietoonsa testeillä. Menkat eivät kerro ovulaation tapahtumisesta oikeastaan mitään, karkeasti sanoen. Menkat voivat tulla vaikka ovulaatiota ei olisi. Stressi on pahin, mitä voi tehdä lasta yrittäessä, koska se vähentää raskautumisen mahdollisuuksia kovastikin. Jos olette vuoden yrittäneet, se on kohtuullinen aika, jonka perusteella voi päästä tutkimuksiin. Jos menette julkiselle, varautukaa siihen, että jonot ovat yllättävän pitkät. Pahimmillaan saattaa olla jopa kuukausia. Yksityisellä pääsee testeihin heti, mutta toki hinnatkin ovat sitten sen mukaisia. 

Kokeilkaa pari kiertoa ovulaatiotestien kera ja jos nyt ei seuraavaan puoleen vuoteen-vuoteen tapahdu mitään vaikka yrittäisitte oikeina päivinä, kehotan menemään testeihin. Vaikka tuloksien saaminen on tuskallista, se myös saattaa helpottaa. Sen jälkeen voi miettiä vaihtoehtoja mitä tehdään. Meillä tuloksien perusteella lääkäri sanoi, että koskaan emme voisi luonnollisesti lapsia saada. Vikaa löytyi molemmista. Kuitenkin hoitojen ja ICSI:n jälkeen meillä on tällä hetkellä ihana pieni tytär. Eli ne huonotkaan uutiset eivät aina tarkoita kaiken menettämistä, vaan toivoa on aina :)

Heips! 

Aloin poikaystäväni kanssa seurusteleen reilu vuosi sitten. Ollaan seurusteltu aikasemminkin melkein 2vuotta. Ikää on minulla syyskuussa 21 ja mies täytti juuri 22.
Me ei käytetty tän toisen seurustelun aikana ollenkaan ehkäsyä, kerta lapsi haluttiin, ja annettiin sille tilaa, jos tulee niin on tullakseen.! Noh, nyt sitten 5.10.2012 sain tietää olevani raskaana. En laskenut ollenkaan koska oli ovis.. Paremmin se näytti tärppäävän kun ``unohti`` koko asian! :) ja siinä siis meni noin 9kk ennen kun testi näytti plussaa! :) 

Hei!

Onko kellään kokemusta vastaavasta: Ovulaatiolimat loppui edellisenä/samana päivänä kun tein ovulaatiotestin. Testi näytti plussaa. Olen tähän asti ollut siinä uskossa että ovulaatio on ohi kun limantulo lakkaa. Voiko siis olla kuitenkin niin ettäovulaatio oli tuloillaan vaikka limaneritys loppui??! Vai olikohan testissä sitten jotain vikaa.

Vielä tarkennusta tuohon edelliseen viestiin. Eli perjantaina viimeisen kerran havaitsin ovulaatiolimaa, lauantaina sain kuitenkin päivällä plussan ovulaatiotestiin. Seksiä harrastettu perjantaina alkuilllasta ja yöllä, la aamuna ja aamuyöstä. Himot on olleet koko ajan ja on ehkä vieläkin, voi tosin olla että kun en kunnon orgasmia saanut niin halukkuus "jäi päälle" :) Ovulaatiolaskurin mukaan hedelmälliset päivät olisi 29.8-4.9 ja ovulaatio huomenna 1.9. Tänään tein nyt alkuillasta negatiivisen ovistestin eikä limoja ole edelleenkään tullut. En ole tässä kierrossa havainnut mitään ovisjuilintaa..

Mulla ei ollut niin selkeitä ovisoireita että arvailuksi se aina meni. Sitten kun rupesin tikuttamaan niin selvisi että ovuloinkin vissiin myöhemmin kun mitä itse luulin. Sekstailut ajotettiin sitten ovisplussan aikoihin ja lopputulos on se että vauva syntyy lähiaikoina. :) Ei ne oireet ja tikutukset mene aina yksiin.

No pitää toivoa että tärppi ois ehkä tuloillaan vaikka viimeisin yhdyntä olikin jo su aamuyöstä :/ sen jälkeen ei enää ole harrastettu seksiä eikä onnistukaan nyt alkuviikosta kun mies on työmatkalla. Tänään ollut älytön turvotus koko alavatsalla, ei niinkään toispuoleisesti. Oletan että lauantaina positiivinen tikutus ilmoitti ovulaatiosta tänään. Eli sitten se laskuri olis ollu ihan oikeassa..pitää toivoa että simpat ois selvinneet hengissä tään reilun vuorokauden.

Takaisin