Outoja mielitekoja/ällöttäviä ruokia?

Laventeli

Oman äänensä löytänyt
Onko teille tullut outoja mielitekoja (tai himotuksia ruokiin, joista ette ennen raskautta välittäneet)? Entä ruokia, jotka saavat voimaan pahoin tai muuten vaan ällöttävät?

Itselläni on aivan käsittämätön himo kaikkeen kirpeään tai happamaan. Syön aamupalaksi usein puolukoita pakkasesta ja joskus öisin herään syömään niitä jäisinäkin! Muita uusia herkkujani ovat appelsiinit, sitruuna, lime, kiivi, kirpeät omenat.. 

Huonovointisuutta aiheuttaa taasen leipä ja pasta. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta nyt ei valkoiset hiilihydraatit uppoa. 

Niin, ja aivan paras himotus on koiramme purkkipateeruoka. Se tuoksuu aivan vastustamattoman hyvältä! Monta kertaa olen halunnut maistaa, mutta Cesarin kana-vihannessäilykkeet jätän koiralle... Vielä. :---D

hah :D aika paha toi koiran purkkiruoka-mielihalu :) mulla ei toistaseks ainakaan mitään noin erikoista... ehkä oudoin mieliteko on kurkku-pikkelsiin,jota en ennen olis voinu kuvitellakaan syöväni!

Ja salmiakkia tekee koko ajan aivan hulluna mieli... oon aatellu et kyl se kroppa kertoo mitä tarvii, joten en oo ollu niin huolissani mistään liiasta suolan saannista :)

Esikoista odottaessa ei ollut mitään mielitekoja, mutta tässä himot ovat menneet näin eli ensin Ingrid Marie pikkuomput, sitten City-marketin (vain se kelpasi) valmis kreikkalainen salaatti, appelsiini ja greippi ja nyt himoitsen kaikenlaisia salaatteja emoticon . Terveellisiä...tiedän, mutta mukana on kulkenut ainainen suklaahimokin. Tosin se ei ole tullut raskauden myötä...

Suola- tai maustekurkku taitaa olla vanha klisee näiden mielitekojen listalla, mutta pakko myöntää, että kurkut on kyllä raskauden aikana leivän päällä maistuneet :)) Kauppaan on lähdettävä, jos ei niitä löydy.

Samoin hedelmäsalaattia on tullut tehtyä lähes viikoittain. Kaupan salaattia itse vähän tuoreilla hedelmillä parantelemalla tulee kyllä niin hyvää, nams  :)

Takaisin