Oulun vai Limingan neuvola?

Felicem

Vasta-alkaja
Hei!

Olen ensimmäistä kertaa raskaana, viikkoja vasta reilu 4, positiivisen testin tein n. vajaa vko sitten. En ole vielä ollut neuvolaan yhteydessä, ja nyt kaipaisin kokemuksia/mielipiteitä/suosituksia.

Nyt nimittäin pitäisi päättää mihin neuvolaan olen yhteydessä. Olemme muuttamassa raskauden aikana Liminkaan, eli joutuisin käymään ensin Oulussa ja sitten siirtymään Liminkaan, joten ajattelin ehdottaa neuvolaan voisinko pysyä samassa neuvolassa loppuun asti muutosta huolimatta. ☺️ Mitä luulette, onnistuuko tällainen? Ja onko tosiaan kertoa kokemuksia Oulun keskustan neuvoloista ja Limingan neuvolasta?

Eikö nyt saa ihminen itte valita missä asioi? Eli ei pitäisi olla ainakaan pakko vaihtaa jos ei halua

Oulussa saat itse päättää mihin terveysasemaan kuulut. Mutta sillon myös muut terveyspalvelut ois sun kohdalla oulussa. Itse olen tykännyt ainakin höyhtyän neuvolasta, mutta kohta vaihtuu kaakkuriin, eikä ole sieltäkään huonoa juttua kuulunut. Sisko ja yks ystävätär ovat ainakin kehuneet sitä. Tuirassa kuulemma ihan huippupalvelut, mutta ovat sitten aika kaukana limingasta jatkoa aatellen. Kaakkuri ei niin kaukana ois. Mutta tosiaan, kannattaa kysyä ensin :) ei se neuvolan vaihtokaan niin kamalaa välttämättä ole, riippuen tietenkin synkkaako sen th:n kanssa, jolle pääsee. :)

Niin jaa, keskustan terveyspalvelut ja varmaan myös neuvola on siirtyneet kontinkankaalle niin kuin moni muu terveysasema neuvoloineen pikkuhiljaa..että että. Saisitkohan mennä suoraan liminkaan niin ois koko ajan sama paikka :) alussa ehkä helpompi kulkea se matka.

Kiitos vastauksista! Ja ai okei, luulin että yleensä automaattisesti pitäisi hakeutua lähimmän tk:n neuvolaan. Huomaa ettei oo aiemmin paljoa tarvinnut käydä. Mutta joo ehkä ois tosiaan fiksuinta mennä suoraan Liminkaan niin ei loppuajasta rassais niin se kulkeminen.

Takaisin