Oudot unet?!

piipuu

Jostain jotain jo tietävä
Onko teillä muillakin tullut ihan hullunkurisia unia, jopa painajaisia nyt raskausaikana?

Itse nään jatkuvasti unia, tuntuu jopa aamuisin etten ole nukkunut lainkaan kun edeltävän yön unet on olleet niin levottomia.
Ja siis aiemmin en edes juuri nähnyt/muistanut aamulla näkemiäni unia :D
 
ON!

Tosi monena yönä oon nähnyt jotain ihan käsittämättömän hämäriä unia, heräilen sitten usein ja olo on just sellanen niinkuin ei olis edes nukkunu.. Yleensä aamulla on sellanen "mitä ihmettä-olo" kun nousee ylös ja miettii mitä unta sitä oikein taas on nähnyt.. o_O

Tosi ärsyttävää oikestaan, varsinkin kun nyt on hetken aikaa jokainen yö ollu melkein tuollainen kummallinen.
 
Kurjia nää painajaiset :sad001

Itellä ollu kans tosi usein nyt jotain ihme painajaisia että oon juonu kännit raskausaikana??? :grin Mistähän sekin uni tulee. Sit aamulla herään hemmetin helpottuneena että se oli vain unta. En voisi ikinä kuvitellakkaan edes hörppyä ottavani kun oon raskaana. Kai se on vaan joku pelko :grin
 
Mä olen myös nähnyt unta, jossa juon punaviiniä ja pelkään samalla että vauvalle sattuu jotain. En ikinä raskauden aikana joisi yhtään, mutta unissa juon ja pelkään ihan hirveästi :grin lisäksi näen painajaista joko siitä, että mieheni kuolee, tai vauvan sydämenlyönnit loppuu.. Yleensä unissa näen mahani läpi vauvan ja tarkkailen siitä lyökö sydän vai ei.. Usein herään ja itken lohduttomasti kunnes nukahdan uudelleen. Itkin myös lääkärikäynnillä ja hoitaja lohdutti, että on ihan normaalia nähdä painajaisia kun kuitenkin hormonit myllää myös öisin.. Silti ahdistaa kun nukun niin levottomasti ja iltaisin särkee päätä.. Hoitaja vain sanoi, että nyt pitää vaan nauttia kun vauva kasvaa :love7 tänään päiväunilla näin unta, jossa sain lähikaupan myyjältä tarroja, täytyy nauttia näistä suht normaaleista unista :grin
 
Sen olen ainaki minä huomannu, että unet on jotenki paljon todentuntusempia. Joskus ku päivällä tulee joku kohta mieleen, niin pitää oikein miettiä, onko se tapahtunu vai ei. Yks päivä olin miettiny, että miten saisin ulkomaisesta verkkokaupasta tilattua, kun ei ole luottokorttia, ja näin sitte yöllä unen, jossa mun visa electronin kulmassa luki "credit card". :D Piti sitte heti tarkistaa, eikä siinä mitään lukenu...

Painajaisia ei varsinaisesti ole tullu muuta, kun yks, jossa kyllä oli oudon seesteinen tunnelma. Siinä lääkäri sano mulle, että sulla on mahassa kasvain, mutta ei se haittaa mitään; odotetaan vaan, että vauva syntyy niin sen voi sitte leikata pois. :)

Näin muuten vastaavia unia, ku noi alkoholin juomisunet, kun noudatin ennen raskautta vähähiilarista ruokavaliota: heräsin painajaisiin, joissa olin mussuttanu pullaa tai leipää, koska olin unohtanu erikoisruokavalioni. :D Kai se on tietoselle mielelle niin selvä asia, että alitajunta pelottelee sen unohtamisella.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
Mä näin viime yönä unta että menin ultraan ja kun kätilö ultras niin siellä ei ollukkaa enää mitää :S

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä! Outoja unia näen melkein joka yö. Viime yönä työkaverin 2 mäyräkoiraa (sillä ei ees oikeesti oo kahta mäyristä) katosi metsälenkillä ja niitä lähdettiin etsimään porukalla. Oli myös jotkut tanssit ja moitin joitain tyyppejä tupakanpoltosta: että niiden kanssa en ainakaan tanssi, kun haisevat niin pahalle! :D
 
Minäkin näen ihan kummallisia unia! todella selkeitä ja toden tuntuisia, jotka muistan aamulla..

Nyt muutamana yönä olen nähnyt ensimmäisiä kertoja unia, liittyen tähän raskauteen... minäkin join yhdessä unessa, kunnes iski hirvee paniikki kun muistin että oon raskaana! :D ja parina yönä oon jo hoidellu meidän vauvaa :love017 Noitten vauva unien jälkeen aamusin miettii ensimmäisenä, että olispa jo syyyskuuuu! :grin:Heartpink
 
Mulla on aina ollu tosi vilkkaat unet ja ne vaan jatkuu vielä vilkkaampina nyt! Pari yötä sitten pelastelin pikkueläimiä dinosauruksilta, viime yönä lähdin karkuun tsunamia mutta sitten olinkin esiintymässä jossain ooperassa ja unohdin koko ajan mitä piti tehdä enkä saanut pukuja päälle kunnolla :grin oon kans yhden raskauteen liittyvän unen nähnyt, vauva tuli eikä meillä miehen kanssa ollu hajuakaan miten hoitaa sitä. Pikkunen aina unohdettiin nukkumaan sänkyyn, ei ees pinnikseen vaan tavalliseen sänkyyn tyynyn päälle :confused: Vissiin näin esikoista odotellessa vähän jännittää miten sitä selviytyy!
 
Huh huh, viime yönä oli taas niin paljon kaikenlaista menossa, että heräsin aamuyöllä kamalaan päänsärkyyn ja oli pakko ottaa parasetamolia tyhjään vatsaan... Unessa sain mm. kamalan ihottuman käsiini, kanniskelin punaisia isoja mehukanistereita ja oli sängyn petaamista, joka oli vaikeaa... en ees enää muista mitä kaikkea yöllä tapahtu :P
 
Mä nään ihan sekavia unia nykyään. Yhtenä yönä hukkasin ton esikoisen muistaakseni Ikeaan. Sitten etin sitä paniikissa joka paikasta. Varmaan jotain alitajuista stressin purkua...
 
Ja levottomat unet jatkuu... Se on jo kamalaa, että näkee työkavereista kyseenalaisia unia ja sit on vaikee oikeessa elämässä suhtautua niihin :D
 
Takaisin
Top