Oudot kuukautiset, milloin voin testata?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja piupaupou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

piupaupou

Vieras
Heippa!

Eli siis, aloin nyt epäilemään tänään raskautta. Minulla oli normaalit kuukautiset 11.3, loppuivat 19.3. Mutta nyt tänään alkoivat taas runsaat kuukautiset, eli edellisten loppumisesta on vain 6päivää, normaalistihan seuraavat kuukatiset alkavat minulla vasta n.28-32 päivän jälkeen edeltävistä.

Myös rinnat ovat olleet arat ja nyt muutaman päivän on ollut kuumeinen ja flunssainen olo. Voi toki johtua keväästä ja kovasta tuulestakin, mutta voisinhan toki olla myös raskaana jos oikein olen käsittänyt oireita ym?

Joten, milloin voin tehdä testin? Odottelenko viikon vai muutaman päivän vai miten? Olen kovin ummikko ja tarvitsen apua. :)

Kiitos!

No sitä minäkin ihmettelen! Toiselta foorumilta vain luin, että oli ollut jollekin raskausoire. Odottelen varmaan muutaman päivän, joillakin kun on kuulemma loppuneet parissa päivässä ja sen jälkeen plussanneet.

Muta kiitos vastauksesta! :)

Voi apua! Muutamalla muulla foorumilla on aika monet epäilleet kohdun ulkopuolista raskautta, keskenmenoa ja klamydiaa. Tänään piti tehdä testi, mutta kun alkoi vuoto olemaan niin paljon runsaampaa niin ajattelin kysäistä muualtakin. Nyt en uskalla tehdä testiä! Mitäs jos se onkin nega, mikä minua sitten vaivaa? Ei ole rahaa käydä kalliissa hoidoissa ja tutkimuksissa. Tai mitä jos se onkin positiivinen, onko vauvalla sitten kaikki hyvin?

Näkyykö muuten kohdun ulkopuolinen raskaus testissä? Monet ovat sanoneet että näkyy, jotkut sanoneet ettei näy. Kaiken järjenhän mukaan sen pitäisi näkyä, kuitenkin ns. sama verenkierto vauvalla ja äidillä tai jotenkin sinne päin varmaan.

Kauhea kun pelottaa :/

Mee käymään terveyskeskuksessa niin ei mee omat ja varastetut. Teet vaan ittes hulluksi etsimällä vastausta verkosta.
Mulla alkoi elämäni ensimmäinen keskenmeno pian 20 vuotta sitten menkkavuodolla, joka loppui kuin seinään ja tulin todella kipeeksi. Päivystyksen kautta saman tien kaavintaan. Tällön ei käynyt mielen vieressäkään että olisin ollut edes raskaana. Muut keskenmenot on sitten tullutkin esille vasta ultrissa..
Itelläni tuo sun kuvailema vuoto olis mennyt normaalin piikkiin vielä joitakin vuosia sitten kun menkat tuli ja meni ihan miten sattuu.
Mars lääkäriin siitä eikä yhtään enempää spekulointia :) Oli syy mikä hyvänsä, niin lääkäriin sun on mentävä kuitenkin. Eiks niin?

Pitäisikö nyt siis varata aika gynelle vai normilääkärille vai mennä päivystykseen vai miten? Miten ne mahtavat tutkia minua? Ei kai alushousuja tarvitse ottaa pois? Tuntuu inhottavalta ajatukselta ottaa pois kun vuotaa näin paljon :/

Ja juu, lääkäriin on varmaan pakko mennä tai ainakin soittaa. Teen silti varmaan testin huomenissa ja jätän nyt sen syyn miettimisen taka-alalle :)

Paras olis tietysti mennä gynelle, mutta voithan soittaa ajanvaraukseen tk:een ja sanoa asian. Luulis niiden neuvovan. En oikein ole perillä miten nuo nykyään toimii kun itse menen aina yksityiselle kun on niin helppoa vakuutuskassan takia.

Pääasia, että johonkin menet ja julkisella puolella säästät kustannuksia jos tekevät ultraa tai verikokeita. Kyllä ne pikkarit on otettava pois, mutta älä sitä huoli: taatusti ovat runsasta vuotoa nähneet ennenkin. Voit tietty varoittaa lääkäriä, että täältä sitä sitten tulee :)
Tiedän tismalleen miltä tuntuu. Jouduin itse aikanaan käymään vielä uusintakaavinnassa kun vuodin 3 kk putkeen ekan kaavinnan jälkeen. Nuorena sitä ei tajunnu, odotti vaan vuodon loppumista kun sille oli kuitenkin syy. Ei taatusti olisi lääkäri tajunnut tilannetta ilman alatutkimusta ja olikin että no jopas sitä tuleekin.. joo - tiedän kun meinas opintotuet mennä kokonaan alwayseihin ;) Tuo oli tietysti ihan eri syystä kuin sulla, mutta epämukavuusaste varmaan about sama :)

Jostain syystä mulla on nyt mielikuva, että sullakin on tuommonen monsterivuoto kun ensin kestänyt 8 päivää ja nyt heti perään uus vuoto. Ei tuo nyt normaalilta kuulosta kuitenkaan tulee sitä sit saavista kaatamalla tai ei. Ja vaikka rt olis positiivinen, niin pakkohan tilanne on käydä joka tapauksessa tarkistamassa jos vuoto on runsasta.

Ja lisäyksenä: en ole asiantuntija raskauksissa, mutta erikoisista menkoista on vuosien kokemus...

Nyt on testi tehty, mutta eikös vaan se pirulainen ollut viallinen! Elivo raskaustesti, väri "levisi" molempiin ikkunoihin, sellaista vaaleanpunaista, ei kumpaakaan viivaa näkyvissä. Pitää tehdä uusi kun saan aikaiseksi ostettua. Kellään muuten kokemuksia tuosta testistä?

Hiukan tilannekatsausta :)

Olin jemmannut toisen raskaustestin muuton aikana hyvään talteen, en itsekään enää löytänyt, vahingossa osui käteen :) Tein juuri äsken, tälläkin kertaa väri levisi molempiin ikkunoihin, mutta kontrolli viiva ilmestyi. En sitten tiedä, kuuluuko värin levitä ja niihin tulla viiva vai levittääkö viivoista värit, pitää kysäistä apteekista joskus.

MUTTA, 5minuutin jälkeen testauksesta, oli ilmestynyt kontrolliviiva, mutta myös testausikkunaan. Viiva tosin oli vaakatasossa, voisinkohan siis olla raskaana? :o

Jos viiva on väärinpäin, niin kyllä se sillon mun mielestä nega on. Ehkä oot kastellu tikkua sen rajan yli ja siks levinny?
Vieläkö sulla jatkuu vuoto? Ja ootko sinne lekurille suuntaamassa..

Vuoto loppui tänään, testin tulos tuli siinä 5minuutissa jossa kuuluikin. Veikkaan viallista testiä. Terveyskeskukseen soittelen huomenna, jos hiukan tilanne selkiytyisi :)

Ei kai testi ollut vanhentunut, jos jostain jemmasta löysit? Ainakin niissä joita itse käytin, oli vanhenemispäivä...

Voi hyvä jumala....

Kävin kaiken maailman testeissä ja tutkimuksissa, ei ollut ku, eikä ollut myöskään sukupuolitauteja tai muitakaan, muttei raskauttakaan. Noh, minulle alkoi kuitenkin ilmestyä lisää oireita ja epäilin vain koko ajan enemmän. Tein eilen aamulla testin ennen töihin lähtöä ja sain haamun! :smiley-bounce013

Oli kyllä koko päivän pitelemistä, etten rynnännyt heti kertomaan kaikille, en haluaisi hätiköidä :) Mutta, huomenna teen vielä uuden testin, jos viiva vahvistuisi ja varailen aikaa neuvolaan testeihin, tahdon olla aivan varma ennen suurempaa innostumista, mutta juuri nyt olen vain niin kovin onnellinen!

Oli pakko saada kertoa jollekin, nyt helpotti hieman :)

Takaisin