Otitko/otatko eväitä synnytyssairaalaan?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko sinulla ollut eväitä mukana synnytyksessä? Tai aiotko ottaa jos synnytys on edessä? Mitä oli/otat evääksi?

Sekä esikoista että kuopusta synnyttämään mennessä otin mukaan herkkuja. En enää muista mitä otin esikoisen kohdalla mukaan, mutta suurelta osin jäi syömättä. Osittain siksi ettei sektion jälkeen saanut alkuun syödä kiinteää ravintoa. Kuopuksen synnytykseen otin mukaan suklaata ja lakritsia. Tällä kertaa tekivät kauppansa sekä käynnistellessä että synnytyksen jälkeen.
 
En muista oliko esikoista synnyttäessä mukana eväitä. Saattoi olla rasiallinen supersalmiakkia. Toista synnyttäessä oli kassissa pantteripussi. Olin molempien kohdalla suunnitellut, etten aio jäädä sairaalaan kuin aivan pakolliseksi ajaksi, niin en pakkaillut runsaasti mitään. Onneksi pääsin molemmilla kerroilla melko nopeasti kotiin.
 
Oli sektion jälkeistä aikaa silmällä pitäen ihania salmiakkeja ja lakua, imetysteetä ja suklaata:Heartred
 
Ekasta oli muistaakseni myslipatukoita ja pillimehuja mukana. Mieshän ne sitten lopulta kaikki söi kun en itse tarvinnut ja ruokaa sai riittävästi.
Tokasta ei ollut mitään mukana kun pääsi synnytys yllättämään, onneksi oli polikliininen synnytys.
Kolmosesta en tarkoituksella ottanut mitään mukaan ja sekin polikliininen synnytys.
Nelosesta oli koronan takia varalta myslipatukoita ja pähkinöitä mukana. Enemmänkin olisi saanut olla kun osastolla olo venyi pidemmäksi kun olin suunnitellut ja sairaalan ruoka annokset mulle ihan liian pieniä..
Herkkuja olisin halunnut mukaan, mutta en voinut niitä huonon itsekurin takia etukäteen ostaa ja sairaalaan mennessä yöllä ei kaupat enää auki. Kotiutuessa lähikaupasta sitten lakuja ja salmiakkia kotiin :)
 
Meillä oli puristettavia pussipilttejä ja mehua mukana miehen kanssa. Miehelle oli myös välipalapatukoita ja kanttiinissakin käytiin käynnustyksen aikaan.

Nyt otan mukaan ehkä enemmän syötävää, koska kanttiiniin ei ole hyvä mennä nyt korona-aikaan. :)
 
Pähkinöitä, lakua ja salmiakkia ainakin tulee mukaan, voi olla että keksin vielä jotain lisää. Miehelle tulee myös jotain evästä mutta saa ottaa niistä vastuun itse.
 
Herkkuja ja mehua oli jonkin verran. Isovanhemmat toivat sitten lisää kun kävivät synnärillä katsomassa. :p
 
En ole mielestäni yhdenkään synnytykseni aikana saanut syödä. Normaaleja alatiesynnytyksiä kaikki. Kuitenkin on aina kytketty piuhoihin, makuutettu sängyssä ja kielletty syöminen. Armopaloina monen pyytämisen jälkeen olen saanut luumujogurttia. Toivottavasti tällä kertaa menisi toisin.

Eväät kannattaa kuitenkin olla mukana. Niitä oli ihana syödä sitten osastolla. Mulla oli siellä koko ajan nälkä ja jano! Nyt suunnittelen eväiksi patukoita, pähkinöitä, rypäleitä, pillimehuja, smoothieita ja suklaata ainakin.
 
Eväänä tietenkin synnytyksen jälkeen nautittavat salmiakit ja lakritsit. En muista söinkö synnytyksen aikana mitään. Aamulla mentiin heti sairaalaan ja iltapäivällä syntyi tytär. Ei paljon tainnut keretä nälissään olla. Pari päivää sen jälkeen kyllä söin kuin hevonen eikä sairaalan ruuat riittäneet pitämään kylläisenä.
 
Synnytyksen aikana en ole mitään syönyt. Eväitä en ottanu mukaan kahdessa ensimmäisessä synnytyksessä, mutta kolmannessa olin pakannut proteiinipatukoita jotka söin myöhemmin synnytyksen jälkeen osastolla.
 
Aion ottaa herkkuja ja pähkinöitä välipalaksi, viimeksi asuin viikon sairaalassa ja olis saanut olla enemmän naposteltavaa.
 
Olen palannut salmiakkia ja lakuja jota toivon mukaan pääsee popsimaan sitten kun vauva on saatu ulos, pillimehua ajattelin myös ottaa. Miehelle olisi tarkoitus ostaa vielä myslipatukoita yms.pikaevästä varalle :happy:
 
Pakkasin mukaan välipalakeksejä, Fazerin Parhain-karkkeja sekä Oatlyn kaurakaakaojuomaa. Kerkesin juoda yhden tuollaisen kaakaon, joka sitten tulikin ylös ilokaasun myötä. :grin Muuta en ehtinyt syödä synnytyksen aikana, mies taisi sitten syödä vauvan jo synnyttyä kun olimme perhehuoneessa.
 
Takaisin
Top