Osittainen keskenmeno

Kyfi4118140

Silmät suurina ihmettelijä
Kertokaas nyt tietämättömälle kokemuksia. Kävin eilen ultrassa rv 6+5. Nvla lääkäri ultrasi että kyseessä olisi kaksosraskaus, mutta toiselta ei löytynyt sykettä. Tämä eloton on siis ilmeisesti vuotamassa ulos, koska vuotoakin on. Kiinnostaisi siis kuulla miten teidän toiselle kaksosista on vastaavassa tilanteessa käynyt? Onko toinenkin mennyt kesken? Vai onko toinen selvinnyt?
 
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta käsittääkseni monella on jatkunut raskaus normaalisti ja toinen kaksosista on selvinnyt syliin asti. :) Mitä lääkäri sanoi?
 
Lääkäri oli ihmeen hätäinen. Sanoi että on mahdollista että toinen tuosta vielä selviää. Monta asiaa jäi auki ja kaivertamaan mieltä. Mietin myös että onko mahdollista että toisella ei vain syke vielä näillä viikoilla näy jostain syystä ja olisikin elossa. Koko eroa kuitenkaan ei juurikaan ollut.
 
Höh, lääkärit ja kiire on kurja yhdistelmä. :sad001 Milloinka sulla on seuraava neuvolakäynti? Kannattaisiko soittaa neuvolaan ja kysyä asiasta, että saisit mielenrauhan? Varmasti turhauttavaa ja pelottavaa, mutta ajan kanssa vasta saa varmasti tietää, kuinka käy. Tsemppiä! :shy:
 
Jos toinen on mennyt kesken, on toisella ymmärtääkseni hieman kohonnut riski myös keskenmenoon. Paljon on kuitenkin äitejä, joilla toinen on selvinnyt elossa syliin asti. :) Noin varhaisessa vaiheessa kesken mennyt alkio yleensä ei kaiketi haittaa jäljelle jäänyttä elävää lasta, vaan häviää ajan myötä pois.

Ikäeroa alkioilla ei juuri voi olla, kun jos naisella irtoaa useampi munasolu, tapahtuu tämä vuorokauden sisällä. Varhaisessa vaiheessa omat kaksoset vastasivat aina viikkoja esim 7+1 ja 7+2. Kovin suuri ikäero ei siis ole mahdollinen ja noilla viikolla pitäisi kai jo sykkeen näkyä? Toivotaan, että kaikki menisi edes jäljelle jääneen kanssa hyvin loppuun! Voimia vaikeaan tilanteeseen.
 
20 päivä tarkastaisivat tilanteen. Mietin jo että varaanko yksityiselle ajan ennen sitä kauheaa tämä epätietoisuus ja pelko toisenkin menettämisestä. Vuoto onneksi on loppunut ainoastaan pyyhkiessä saattaa huomata juuri ja juuri vähän rusehtavaa.
 
Ja soitan kyllä varmasti neuvolaan heti maanantaina. Ärsyttää kun näin viikonloppuna aikaa miettiä tätä asiaa liikaa ja ei ketään kelle soittaa ja kysyä.
 
On hyvin yleistä, että alussa on kaksi sikiötä - yleisempää kuin kuvitellaan. Useimmat eivät sitä edes tiedä, kun usein ensimmäisessä kunnallisessa ultrassa näkyy lopulta vain yksi (jos ei tiedä aiemmin vaan odottaa siihen ensimmäiseen tosiaan) Hyvin yleistä on, että toinen menehtyy alussa. Itse olen monikkovanhempana ja kohtukuolema pelkoisena lukenut näitä paljon...ja useimmiten nämä tarinat päätyvät hyvin :) Parempi heti alussa, kuin myöhemmillä viikoilla (tällöin riskit kasvavat) Nauti siitä mitä sinulla on ja tulee olemaan :) uskon, että kaikki menee hyvin :)

Edit. Vuodosta, itse vuodin alkuraskaudessa todella paljon!! & lopulta kaikki hyvin (vaikka välillä luulin, että molemmat tulevat ulos).
 
Muokattu viimeksi:
Kauhea jännitys. Huomenna olisi ensimmäinen neuvola käynti jossa tilanne ultrataan kolmannen kerran. Eli viimeksi kaksiviikkoa sitten todettiin että toinen alkio todella on mnehtynyt. Mutta jotenkin tuntuu että tässä kun on vuotoa ollut ties kuinka kauan enemmän ja vähemmän ja raskausoireetkin hävinnyt kuin tuhka tuuleen niin en enää usko että ketään on kotona :sad001
 
Kauhea jännitys. Huomenna olisi ensimmäinen neuvola käynti jossa tilanne ultrataan kolmannen kerran. Eli viimeksi kaksiviikkoa sitten todettiin että toinen alkio todella on mnehtynyt. Mutta jotenkin tuntuu että tässä kun on vuotoa ollut ties kuinka kauan enemmän ja vähemmän ja raskausoireetkin hävinnyt kuin tuhka tuuleen niin en enää usko että ketään on kotona :sad001

Tsemppiä sulle kovasti tän päiväiseen neuvolakäyntiin. ❤ Tulehan kertomaan neuvola kuulumisesi. Pidän todella peukkuja sinulle!
 
Olen todella pahoillani.:sad001 En osaa edes kuvitellakkaan miten pahalta sinusta tuntuu tällä hetkellä. Toivon kovasti jaksamista sinulle tuleviin päiviin.:Heartred

Kiitos!
Olin varautunut näihin uutisiin sillä oli jostain syystä todella vahva tunne että kaikki ei enää ole kunnossa, mutta kyllä se silti todella surettaa, sillä ensin kun meni yksi kesken sitä toivoi kahta kauheammin että edes toinen selviäisi, mutta ei. Ultrassa näkyi 7+6 vastaava sykkeetön alkio. Toivon nyt että vuotaisi kuitenkin itsestään pois ettei tarviaisi enää sairaalalle mennä kohdun tyhjennykseen.
 
Minulla kaksi kertaa käynyt niin että toinen sikiö kuollut ja toinen elossa aivan alkuraskaudessa. Molemmilla kerroilla toinen vain valunut ulos, verenvuotoa kestänyt muutamia viikkoja. Toinen raskaus ok.
 
Törmäsin ketjuun vahingossa mutta omakohtaisten kokemusten vuoksi haluan kommentoida kysymystäsi.

Minulle tapahtui sama tilanne.. Ensimmäinen raskauteni oli tuulimuna joten halusin varmistaa toisen odotukseni heti alkuviikolla ja sain kuulla saman kuin sinä. Kävin tuolloin yksityisellä ja hän halusi sitten samaan maksuun tarkistaa minut vajaan 2viikon kuluttua uudelleen jolloin tilanne oli ikäväkyllä sama, että toisen sikiön sydänääniä ei näkynyt ja hän oli tuolloin jäänyt jo selvästi pienemmäksi.
Raskaus jatkui tästä huolimatta normaalisti ja minulla ei tullut mitään vuotoa missään välissä vaan kuollut sikiö ilmeisesti vain surkastui pois.
Nyt esikoinen täyttää pian 6vuotta ja hän on tietoinen, että alussa hänellä oli kaksoissisar.
Tsemppiä raskauteen ja uskon vahvasti toisen pysyvän mukana! Minulle on ainakin yksityinen lääkäri sanonut, että kun sikiön sydänäänet nähdään niin prosentuaalisesti keskenmenon riski pienenee paljon.
 
Meillä meni molemmat kesken, kuulemma ei kehittynyt vei kehittyneen mukanaan, jonka sydämmenlyönnit näkyi. :sad001
 
Takaisin
Top