Osallistutteko seulontoihin?

Tuo on muuten hyvä tietää, ettei ole paastokokeita :) mulla vkon päästä pe verikokeet otetaan

Ai kuka ne siellä neuvolassa sitte ottaa, terkkako? Vai onko siellä joku oma labransa...? Meillä terkka laittaa eka käynnillä vaan lähetteen ja ite pitää käydä labrassa ennen nt ultraa jos osallistuu seuloihin ja muutenkin, mut silloin ei vaan sit oteta niitä seulontakokeita vaan pelkät ne muut.

Meidän pikkuneuvolassa terkkari otti ainakin viimeks ite. Tykkää kuulemma pitää sitäki taitoa yllä, eikä tarvinnu mun sit lähteä labraan erikseen, labra on naapurikunnassa. :)

En tiedä yhtään vielä, esikoisen kohalla osallistui vaan np-ultraan en verikokeisiin.. Voip olla et samalla mennään

Mun täytyy kuulemma itse huolehtia, että meen viikkoa ennen ultraa verikokeisiin. Nyt sit vaan odotellaan postissa aikaa nt-ultraan.

Täällä neuvolan terkka otti viimeksi ekal käynnillä verinäytteet. Ja ekal käynnillä otettavat ei oo siihen veriseulontoihin menevät vaan ne on normi näytteet mitkä otetaan kaikilta. Selvitetään mm muutamia sukupuolitauteja ja katsotaan mikä veriryhmä on.

Kannatan kyllä keskustelua, mua ainakin helpotti tietää, että ollaan miehen kanssa samaa mieltä asioista, jos jotain ikävää tulee eteen. :)

Samoilla linjoilla mennään täälläkin. Eli ollaan keskusteltu asiasta jo etukäteen miehen kanssa ja seulontoihin osallistutaan. :)

Meillä samoin kun aBulla. Meillä pitää mennä keskussairaalan labraan ottamaan se seulonta verikoe.

Aijotaan osallistua. Meillä siis käydään seulonta verikokeet ennen ultraa just viikon 10 maissa. Sit ekassa lääkärissä otetaan verikokeet josta katotaan sukupuolitaudit ja ne muut.

Esikoisesta ei käyty verikokeessa, mutta nt-ultrassa kylläkin. Mentäsköhän samalla meiningillä nytkin.

Me käytiin esikoisesta molemmat ultrat, mutta ei otettu seulontaverikokeita. Ne perusverikokeet multakin otettiin.

Oisko niin, että rakenneultraan pääsee? Se ekahan tavallaan liittyy niihin seulontoihin kun mitataan sitä niskaturvotusta. Meilläkin se kyllä samalla sen mittas ja kertoi, mutta luotettavin se on sen verikokeen kanssa yhdessä tulkittuna.

Meillä ainaki kuuluu kaks ultraa joka tapauksessa. Viikoilla 11-12 ja viikolla 20 on ultrat. Riippumatta osallistuuko seulontoihin vai ei. Jos osallistuu niin ekan ultran yhteydessä käydään verikokeissa.

Niin, mekihän siis tosiaan käytiin viimeksi molemmissa ultrissa, vaikka ei sitä seulontaverikoetta tehtykään, eli kumoan itseni, eiköhän ne molemmat ultrat oo mahdollista käydä kaikkien. On se jo siksikin kiva, että näkee vauvan ja onko kaikki siihen mennessä kunnossa jne. Esikoisen raskauden aikana pääsin myös neuvolan lähetteellä alkuraskauden ultraan kun edeltävältä vuodelta oli takana spontaani keskenmeno ja tuulimunaraskaus ja sen lääkkeellinen tyhjennys. Näillä nykyisillä viikoilla silloin ultrattiin ja oli se tosi huojentava asia sillä omalla historialla. En tiedä pääsisikö nytkin, tosin nyt olen vähän myöhemmin liikkeellä neuvola-aikojen suhteen (tänään soitin, ensi viikolla menen) että ekan neuvolakäynnin jälkeen on lyhyempi odotus siihen nt-ultraankin kuin oli viimeksi. Olisihan se silti tosi kiva, mutta omasta pussista en sitä taida kuitenkaan alkaa maksamaan (nimim. kotihoidontuella ei kuuhun mennä).

Ite kuulun riskiryhmään ja tänään sain just tietää noist seulontaverikokeista ja mulla otetaan ne ja haluan. Sanottiin et rv 10 mailla nuo sit neuvolas otetaan. Neuvolas otettii ne perus alku verikokeetkin.

Tuohon ekaan ultraan myös pääsee vaikka ei osallistuisi seulontaan (ja tietysti lisäksi rakenneultraan). Sen ekan nimi vaan on silloin virallisesti yleisultra eikä np ja siinä tarkistetaan raskauden kesto, montako sikiötä ja mikä vointi siellä, istukan sijainti yms mutta niskapoimua ei mitata.

Meillä kyllä esikoisesta mitattiin se np vaikka siihen seulontaverikokeeseen ei menty.

Oisko epähuomiossa mitannu? Meilläkin se lopulta mittas sen mut kysy ensin että "saako mitata, kun se näyttää ihan normaalilta". Mulle olis menny täydestä sekin että olis mitannu suoraan.. mutta nyt huomasin et infolapussa tosiaan sanotaanbet yleisultrassa sitä ei katota.

Ehdottomasti haluamme osallistua seulontoihin, vaikka siitä lisähuolta tulisikin. Meillä ainakin neuvolantäti laittoi lähetteen verikokeeseen ajoittamalla sen ajalle 10-10+6rv. Sen jälkeen tulee kotiin kutsu sinne np-ultraan.

Takaisin