Osaisko joku auttaa ?

Tiiq

Vasta-alkaja
Eli siis mulla on nyt eka raskaus menossa ja viikkoja on 39+3, ja mulla on nyt muutaman viikon ajan ollut kovaa vihlontaa lantiossa ja alavatsassa. Yhtään kivuliasta supistusta ei ole tullut ja mulla on maha koko ajan kova, joka on kuulemma supistuksen merkki ? Ja nyt illalla taisi tulla hieman lapsivettä, tai niin ainakin luulen sen olleen lapsivettä.. Pitäisikö mennä synnärille näytille ? Saattaa olla tyhmä kysymys mutta kun en asioista tiedä mitään, kun todellakin eka raskaus menossa.. Kiinnostaisi muutenkin kuulla millaisia ns. oireita muilla on ollut juuri ennen synnytystä.. :)
 
Vihlonta on luultavasti ihan kipua siitä, kun vauva laskeutuu entistä alemmas ja kiinnittyy lantioon. Jos tuntuu pelkästään kohdunsuulla, niin voi olla avautumiskipua joka sekin kuuluu asiaan.
Kova maha on harjoitussupistuksen merkki, ihan normaalia. Jos on koko ajan kova kiristys ilman hetkenkään helpostusta, niin sitten kannattaa käydä näytillä. Oikeat supistukset kyllä sattuvat.
Lapsivesi on vaikea tunnistaa, kun loppuvaiheessa saattaa lorahdella ihan vetistä valkovuotoakin. Jos tulee enemmän, niin sitten näytille!
Kuulostaa kyllä siltä että lähtö tulee pian, mutta se pian voi olla vaikka kaksi viikkoa :) Synnytyksen alkamisen kyllä tunnistaa, mitä pidemmälle avautuu niin kovemmin sattuu. Vedet mulla meni viimeksi vasta ponnistusvaiheessa että niistä en sen tarkemmin tiedä, mutta ymmärtääkseni sitäkin tulee ihan reipas ryöpsähdys jos synnytys alkaa sillä.
Syöksysynnytys on aika harvinainen ensikertalaisilla, mutta jos tuntuu siltä että nyt on pakko lähteä synnärille niin sitten menoksi. Tsemppiä!
 
Josv vaivaa nin soita synnärille ja kysy et kannattaako tulla näytille. Mieletäni pelätään ihan liikaa sitä et menee synnärille turhaan. Ne on odottavia äitejä varten siellä. Jos epäilet että vettä tihkuu niin mee käymään ne tekee ikkutestin jossa selviää onko se lapsivettä myös neuvolassa tekevät kyseistä testiä.
 
Takaisin
Top