Orgasmin jälkeiset supistukset raskausaikana

aurinko1

Silmät suurina ihmettelijä
Onko kellään tietoa tai kokemusta raskausaikana saatujen orgasmien jälkeisistä supistuksista? Ovatko sikiölle vaarallisia tai mitä muuta haittaa näistä voisi olla?

Olen ensimmäistä kertaa raskaana ja ensimmäisellä kolmanneksella. Edellisten kahden orgasmin jälkeen (toinen yhdynnän jälkeen ja toinen itsetyydytyksen jälkeen) sain menkkamaisia epämukavia supistusmaisia tuntemuksia kohdun, vatsan ja takapuolen alueelle. Kesto oli molemmilla kerroilla useita minuutteja, jopa 10min. Terveyskirjaston ja muiden sivustojen mukaan: "yhdyntöjä ei suositella, jos raskaana olevalla on verenvuotoja tai voimakkaita ennenaikaisia supistuksia." Ja "Orgasmin saamisella ei ole yhteyttä ennenaikaiseen synnytykseen."

En osaa sanoa, olivatko tuntemukseni ennenaikaisia supistuksia.

Mulla ainakin tullut tuollaisia keski- ja loppuraskaudessa. Ei ollut yheyttä ennenaikaiseen synnytykseen. Tuntuu vaan epämiellyttävältä hetken aikaa. :happy: Toki nämä on yksilöllisiä asioita, joten en uskalla sanoa varmaksi mitään.

Mulla ainakin harjoutussupistuksetkin tuntuu tosi epämukavalta ja niitä myös orgasmin jälkeen tuli aina. Ei kuitenkaan missään raskaudessa avannut mitenkään paikkoja, eli ei ainakaan itsellä ollut haitallisia.

Mietin, että orgasmihan ilman raskautta voi aiheutta kohdun kouristumisia. On sanottu, että sen tehtävänä olisi auttaa siittiöiden kulkua. Ja nyt raskaana kohtu on toki suurempi, eli liittyykö siihen, että myös se tuntuu paremmin...

Alkukolmanneksella en ole hirveesti uskaltanut seksiä harrastaa, ensin ihan alussa pelkäsin että alkio irtoaisi ja sitten alkoikin tiputteluvuoto. Ensimmäinen raskaus, ivf hoidolla niin on halunnut pelata varman päälle vähän kaikessa. Joskus viikolla 5-6 alko sellaiset oudot raskausoireet kuin uniorgasmit :grin säikähdin kyllä, koska sen jälkeen alavatsa supisteli, hetken aikaa, mutta ei siitä mitään haittaa ollut. Eli ymmärrän huolen :) Mutta jos todella kovasti alavatsaan koskee niin kannattaa kysyä neuvolasta tai lääkäriltä vielä neuvoa mielenrauhan vuoksi..

Muistelin lukeneeni aiheesta joskus jostain ja haeskelin hieman. Täällä ja täällä aiheesta tietoa. Niiden mukaan jos raskaus sujuu ongelmitta eikä esim. kohdunkaula ole alkanut pehmetä ei ole hätää. Ymmärrän kuitenkin täysin huolen ja itse ainakin tarkistaisin vielä neuvolasta, onko tarpeen että lääkäri tarkistaisi tilanteen.

Kiitos vastauksista! Nuo tekstit löysinkin, mutta tosiaan tuo pitkäkestoisuus säikäytti ja kivun voimakkuutta oli niin hankala arvioida. En ole sittemmiten uskaltanut orgasmia saada. Ensimmäisessä ultrassa olin tällä viikolla ja siellä oli ihana nähdä, että kaikki oli hyvin ❤️ Voi olla, että kuitenkin kysyn asiasta vielä neuvolasta.

Takaisin