Oon uusi käyttäjä..vähän apua kaipailen..

Nala_13

Silmät suurina ihmettelijä
Heips!

Oon siis uusi täällä (oon käyny aiemmin lukemassa, mut nyt siis rekisteröidyin), enkä oikeen osaa käyttää tätä foorumia.. ja tää vielä muuttui vastikään :)

Olen 27 ja odotan esikoistani, tosi alussahan tässä vasta ollaan..(5+0??) huolettaa ja jännittää, mutta tietenki oon innoissani ja lapsi on toivottu :Heartred

Kerron tässä nyt mun tarinaa hiukan ja esitän kysymyksiä lopussa...mulla oli viimeiset kuukautiset 9.3., ekan haamun plussasin 8.4. halpatesti.fi:n liuskaan.. siitä se testausralli sitte alkoi, kun en voinu uskoo silmiäni :D Viimeisen testin (Clearblue Digital) tein 12.4. ja viikkonäyttöön tuli 3+ !
Soitin samana päivänä neuvolaan, ku halusin olla ajoissa.. sain eka neuvola-ajan 16.5. (neuvolatäti laski ja sanoi puhelimessa mun silloin olevan 9+4) ja lääkärineuvolan 29.5.. Mulla on ollu hiukan epäsäännöllinen kierto sen jälkeen ku lopetin hormonaalisen ehkäisyn (yli 2 vuotta sitten), vaihdellu 25-35 päivän välillä, mut keskiarvoksi tuli 29 päivää.

Kysymykset:
1. Olenko tänään siis 5+0?
2. Näyttikö tuo ClearBlue oikein nuo viikot?
3. Mitä tuolla lääkärineuvolassa tehdään?
4. Onko se liian myöhään ajatellen niitä seulontoja? Laskeskelin, että olisin silloin 11+3 vai 11+4?
5. Milloin np-ultra on? Eli siis millä viikoilla se pitää viimeistään käydä?

Tässä nyt aluksi näitä kysymyksiä, oisin kiitollinen jos joku vastailis.. tyhmiähän nämä kysymykset on..
 
Moikka! Onnittelut plussasta! :D

Kyllä tuo 5+0 varmaan on aika lähellä. Toki tuo kuukautisten epäsäännöllisyys voi vaikuttaa.
En tuosta clearbluesta osaa sanoa oikein mitään. Laskisin nyt noiden kuukautisten ja kierron perusteella ja sitten neuvolassa selviää tarkemmin. Käytitkö tuota vau.fi:n raskauslaskuria, johon saa laittaa sen kierron pituudenkin niin laskee tarkemmin?
Lääkärineuvolassa mulla lääkäri teki alatutkimuksen, tsekkas kohdunkaulan ja paineli mahasta ja sydänäänet yritti kuunnella, muttei saanut kuulumaan, joten ultrattiin. Ei mitään ihmeellistä, niinkuin olis gynellä käynyt.
Mulla oli np-ultra ensin ja sitte vasta lääkärineuvola, joten ei kait ole väliä kumpi on eka. Np-ultra otetaan 11-13+6 viikoilla, joten aikaa on.. :D Mulla laitettiin np-ultraan lähete ekan neuvolakäynnin yhteydessä ja siitä meni muutama päivä niin oli jo ultra-aika odottamassa postiluukussa.

Toivottavasti sait apuva.. :D Joku voi tietää paremminkin näistä. Mullaku eka raskaus ja kaikki uutta, mut yritämmä auttaa.. :D
 
Nii joo ja jos siis haluat sen niskapoimu seulonnan (jos sitä siis tarkoitit alunperin tuolla seulonnalla) niin siinä käydään myös verikoe antamassa 9-11+6 viikoilla. Siitä saa myös laput neuvolassa ja verikokeeseen saa marssia kun viikot on tuon 9-11+6.. :D
 
Takaisin
Top