Heippa! Kiva että tähän ketjuun on tullut uusia onnistumistarinoita!
Itse tällä foorumilla aloin käydä silloin kun päädyimme hakeutumaan IVF-hoitoihin, ja on kyllä ollut uskomaton vertaistukiverkosto täällä. Nyt viime kuukaudet olen pääasiassa pyörinyt lasketun ajan ryhmässäni.
Meillä mieheni kanssa taustalla 4,5v selittämätöntä lapsettomuutta ennen ensimmäistä plussaa, josta nyt olemme raskausviikolla 28
vieläkin vaikea välillä uskoa että olemme tähän saakka siitä ekasta raskaustestin hailurasta päässeet. Toisaalta olen ollut pääasiassa luottavainen raskauteen, ja se on kumma kyllä kuin pyyhkinyt vuosien odotuksen pois. Nyt tuntuu että pääsimmepä helpolla.
Meillä tosiaan kaikki molemmilla toimii niin hyvin kuin nykylääketiede ymmärtää, siittiöt hyvän laatuisia, kierto toimi tasaisesti, ovulaatio tapahtui ajallaan.. Yritimme ensiksi pari vuotta luomuna ennen ekojen hoitojen aloitusta. Kävimme luonnolliseen kiertoon 4 inseminaatiota omaan tahtiin, ilman merkkiäkään raskautumisesta. Puolen vuoden pohdintatauon jälkeen hakeuduimme IVF-hoitoihin, joissa oli mutkia matkassa viime keväänä.
Punktio oli maaliskuun alussa 2020, juuri kun koronaa alkoi nostaa päätään. Sain kipukohtauksia punktion jälkeen, ja olin kolme yötä osastolla seurannassakin. Kivut ovat jääneet selittämättömiksi. Saimme kuitenkin 7 alkiota pakkaseen, mikä oli iso onni. Olin niin pelännyt että munasoluissani olikin vikaa.
Seuraavaksi päättelin, että vian on oltava kiinnittymisessä, kun kerran alkioita tuli hyvin. Jännitin siirtoja ja odotin niitä kuin kuuta nousevaa. Sitten tuli koronasulkuja, ja tunsin kaiken toivon katoavan keväällä, normalisoituisiko tilanne ikinä niin että saisimme mahdollisuuden koittaa saada lapsia alkioistamme.
Omat säännölliset kiertoni sekosivat yli kahden kuukauden mittaisiksi, ja kun korona tauko päättyi menetimme niiden johdosta kaksi kuukautta, jonka jälkeen alkoi klinikan kesätauko. Sitä ennen sovimme, että kesätauon jälkeen aloitamme ensi kertaa lääkkeelliseen kiertoon hoidot. En tiedä oliko se lopulta syy, miksi toisesta PASista sitten saimmekin ekan plussan, jonka laskettu aika on toukokuun lopulla. :) Olimme ladanneet hirveät odotukse ekaan PASiin, ja kun siitä ei plussattu, sekä mies että minä aloimme uskoa ettemme lasta voi saada. Toisesta kerrasta plussa tuntui alkuun ihan hölmistyttävältä yhtäkkiä.
Olin jo toivoni menettänyt ennen onnistumista, en vain uskonut että noin pitkällä plussattomalla, selittämättömällä taustalla voisimme onnistua, mutta toisin kävi. Toivon että tämä tuo muille toivottomuutta kokeville lohtua, toivoa on niin pitkään kuin yritystä on.
Voimia hoidoissa oleville, tai sinne pääsyä odottaville!