Onko vauvamahaa kommentoitu?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia kommentteja olette kuulleet kasvavasta vatsasta? Onko kommentit olleet mukavia?

Itse olen saanut onneksi kuulla lähinnä vain että vauvamaha on ihana. :) Toista odottaessa taidettiin vähän kommentoida pieneksi ja ultrassakin kauttarantain kysyttiin, oliko esikoisesta isompi. Voi kyllä olla että esikoisesta oli isompi. Liekö sitten vauvan asento vai mikä vaikuttanut. o_O En kuitenkaan pahalla ottanut niitäkään kommentteja. Kumpaakin odottaessa sain myös kuulla että on poikamaha. Pojat sieltä sitten tulikin.
 
Voi kyllä... eikä mitenkään (omasta mielestä) mukavasti. Ekassa raskaudessa duunikaveri töksäytti, että mahani on ihan levähtänyt. Sitten sama henkilö koki vielä myöhemmin tarpeelliseksi todeta, että vauvani on varmasti tosi iso kun syntyy, koska mahani oli niin iso. Eipä ollut, alle 3kg tyttö tuli... :)

Tuskin hän noita kommentteja pahalla sanoi, mutta mielestäni voisi muotoilla vähän nätimmin.:oops:
 
Mulla ei esikoisesta ollut viimeisiä hetkiä lukuunottamatta oikein minkäänlaista mahaa, ja siitä sain kommentteja. Erityisesti tällaiset täti-ihmiset tuli taputtelemaan mahaa, että "onko siellä ketään, kun ei ole mahaakaan". Keskenmenotaustaisena nuo sattui. Tosin eihän nämä ihmiset meidän keskenmenotausta tienneet.

Noin muuten pidän itse mahan kommentointia tahdittomana, koska ikinä ei voi olla täysin varma miten toinen sen ottaa.
 
Mulle tuli varsinkin esikoista odottaessa kommentteja vatsan suuruudesta. En saanut juuri lainkaan lisää kiloja, mutta vatsa oli valtava, joten se pomppasi oikein esille. Monesti kysyttiin kuinka monta tulee, jne. :rolleyes: Taidettiin toisenkin raskauden aikana kysyä, onko kaksosia kenties tulossa, kun samalla tavalla jalkapallona eteenpäin oli masu.

En ehkä niinkään kommenteista ota itseeni, mutta en pidä siitä, kun joku tulee koskemaan vatsaani.
 
Mulla on ollu aivan valtava maha viime raskaudessa ja nytkin toista odottaessani. Moni luulee että synnytän huomenna vaikka viikkoja on vasta 20 takana... :rolleyes:

Moni tuntee myös asiakseen kysyä kuinka monta siellä vatsassa sitten on, eihän yksi "noin paljon tilaa tarvitse".
 
Takaisin
Top