Onko vauvallanne työnimi?

Äitini keksi pääsiäisenä työnimen Tynkä-Taavetti :rolling: Katsotaan nyt vakiintuuko se arkeen.
 
Ihan hyvin mun mielestä voi kutsua myös lapsen nimellä, mikäli se on selvillä. Omalle kohdalle tämä ei onnistuisi, haluan nähdä vauvan ensin.
 
Muokattu viimeksi:
Me ollaan kutsuttu Bebeksi tai suomalaisittain vääntynyt kyllä ihan vaan Pepeksi. Välillä tulee kutsuttua koko nimellä eli Pepe + miehen sukunimi.. Saa nähdä muuttuuko työnimi, jos odotetaankin tyttöä.
 
Ei ole työnimeä. Toisaalta haluaisin kutsua muuksi kuin vauvaksi, mutta en halua väkisin työnimeä keksiäkään.
 
Olen alkanut välillä kutsua vauvaa palleroksi, mutta saa nähdä vakiintuuko 😊
 
Meillä on lyhyt lista mahdollisia nimiä pojalle ja puolisolla on vakiintunut tapa käyttää ykkösehdokas nimeä nyt koko ajan. Itse haluan pitää kortit avoinna siihen saakka kunnes tyyppin saa syliin :) Toisinaan kutsun häntä nimikkeellä "The Dude" kun juttelen muiden kanssa vauvasta.
 
Meillä on lyhyt lista mahdollisia nimiä pojalle ja puolisolla on vakiintunut tapa käyttää ykkösehdokas nimeä nyt koko ajan. Itse haluan pitää kortit avoinna siihen saakka kunnes tyyppin saa syliin :) Toisinaan kutsun häntä nimikkeellä "The Dude" kun juttelen muiden kanssa vauvasta.
Avoin mieli antaa sijaa mielikuvitukselle, hyvässä ja ... Oletkos jo listannut ne: ei missään tapauksessa nimet?

Mullahan semmoinen alkoi muodostumaan jo raskaustestitikun tulosta odotellessa ja on kasvanut siitä edelleenkin. Kaikki muistamani "ikävät" ihmiset kouluajoista alkaen koristavat sitä etunimillään. 😜

Toisaalta ei nimi lasta pahenna, vaikka hänen elämänsä saattaa hankalaksi ( esim. Anna 🌼 Vetinen) tehdäkin...
 
Muokattu viimeksi:
Haha, joo on aika pitkä lista "ei" nimiä. Etenkin kun ollaan monikulttuurinen perhe niin molempien kotimaista löytyy nimiö joista toinen ei tykkää sitten ollenkaan :tears: Lisäksi tietenkin tuttujen nimet. Toisinaan kauniitkin nimet joutuu pannaan, kun ei nyt sentään hyvän työkaverin nimeä halua esikoiselle...
 
Nimen löytäminen voi olla tosi vaikeaa... Lisäksi sukunimi voi oudoksi kääntyä valtapeliksi.

Työkaverin kolmella muksulla on kuulemma aluksi ollut vain yhdet etunimet, ovat lisänneet niitä vuosien saatossa lapsen persoonallisuuden tullessa esille.
 
Takaisin
Top