Onko vauvallanne työnimi?

Tästä puhuttiin aiemmin miehen kanssa, eikä meillä kyllä oikein molemmilla leikannut mikään nimi. Mies sanoi, että työnimi tulee sitten aikanaan. Olenkin puhunut vauvasta joko "Pienenä" ("Pieni" kasvaa vatsassani) tai sitten "Vauvana" ("Vauva" kasvaa vatsassani).
 
Ensimmäisellä oli ihan selkeä mahanimi jo kauan ennen kuin edes haaveiltiin vauvasta. Kuopus ja tämä nyt jäämässä ilman. Toki heittelen aina kaikenlaisia nimiehdotuksia miehelle ja saatan käyttää niitä muutamankin päivän. Yleensä eivät ole saaneet kannatusta :grin
 
Meillä vaihtelee kumppanin kanssa nimitykset, mutta mikään ei ole vielä jäänyt pysyväksi. Raskaus+ sovelluksella näkee minkä kokoinen vauva on sillä viikolla verrattaen esim hedelmiin, joten puhumme välillä kokoon viitaten pienokaisesta:happy: esim tällä viikolla hän on persikka! Ystäväni kanssa leikittelemme nimillä ja meitä yhdistää nimi Tellervo. Joten puhumme välillä ”Tellestä”:joyful:
Mutta ”bebe, pieni, vauva” ovat aika yleisiä vielä :)
 
Pikkuinen on muuten kans yksi nimi, millä vauvaa on nyt kutsuttu :joyful: Ja haha, mun mies kutsui minua beibemamaksi :rolleyes: "Pitäähän beibemamalle ruokaa tehdä".
 
Meillä on tytön ja pojan nimet jo valmiina. Vaihdellen kutsutaan jommallakummalla etunimellä. Ajoittain totean miehelle että sinun tyttäresi/poikasi/jälkikasvusi riehuu tms.

Esikoinen oli sintti, vielä pitkään syntymänsä jälkeenkin.
 
Meillä kulkee nimillä Bebe ja Sintti, josta myös väännetty Sintikkalaughing7
 
Meidän vauvan työnimeksi tuli lopulta Urho :grin Mies sanoi vauvaa eka Unhoksi, johtuen siitä kun ehdimme unohtaa yhden hyvän työnimen. Mutta mun mielestä Unho oli liian surullinen nimi, kuka nyt haluaisi vauvansa unhoittaa :scared001:sad010Niin hänestä väännettiin sitten Urho :shy:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Mio
Ihana, Urho :love017 teidän tilannetta vähän edes tietäen, niin tuntuu että on oikein sopiva nimi! Urhoollisesti olette Urhoa toivoneet ja siellä hän nyt kasvaa äitin masussa.
 
Ihana, Urho :love017 teidän tilannetta vähän edes tietäen, niin tuntuu että on oikein sopiva nimi! Urhoollisesti olette Urhoa toivoneet ja siellä hän nyt kasvaa äitin masussa.

Salssu, voi miten kauniisti sanottu :) Ja toivon mukaan Urho jatkaa urhoollisesti kasvuaan siten kuten pitääkin :Heartblue:Heartpink
 
  • Tykkään
Reaktiot: Mio
Takaisin
Top