Onko vauva-aika "sumua"?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Koetko, että vauva-aika on mennyt kuin sumussa?

Itse en tällaista muista. Ihan alku nyt mennyt sellaisessa vauvakuplassa, ettei muista muuta kuin vauvaan liittyviä asioita. Mutta sekin meni ekojen viikkojen jälkeen ohi. En sitten tiedä vaikuttaako se, että kumpikin lapsi nukkui vauvana kohtalaisen hyvin (vauvaksi).

Oli sumua. Tissi suussa nukkuivat lähinnä. Oon riskiryhmässä synnytyksen jälkeiselle masennukselle, sellainenkin saattoi olla.

Olihan sitä... Kuplan lisäksi. Vaikka vauva nukkui ihan hyvin..
Jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut mittauttaa ferritiini-,kilppari- ja estrogeeniarvot vauvan ollessa n6kk. Niin teen jos haave pikkusisaruksesta toteutuu.

Ensimmäiset kuukaudet meni ainakin jossain hormonihuuruissa 🤭 vauva oli kyllä helppo tapaus ja ennakkoon olin ajatellut kaiken olevan sata kertaa vaikeampaa niin vauvavuosi pääsi jopa yllättämään positiivisesti 😊

Ekat 3kk on kyllä ihan hämärän peitossa 😄 meillä heräiltiin öisin muutaman tunnin välein ja päivisin lähinnä hengasi sylissä, useimmiten tissi suussa.

Joo ja ei, oon tässä samalla pystynyt opiskelemaan. Vauva herännyt kokoajan kerran yössä rinnalle, iloinen ja tyytyväinen kaveri. Ollaan vältytty toistaiseksi taudeilta, eikä muutenkaan ole ollut mitään erityistä. Tietenkin välillä on raskaampia päiviä, mutta nekin onneksi menee ohi. Varsinkin tämä uusi vanhempainvapaa uudistus mahdollisti meille sen, että puoliso tekee 3 pvä työviikko ja itse saan kaksi päivää vapaata opiskeluun 😊

Ei ollut mielestäni erityistä väsymystä ainakaan eikä sumua. Mutta en silti muista paljoa 😁

Takaisin