Ei ole ok mielestäni. Kyllä pitäisi jaksaa keskittyä niin sanotusti täysillä siihen lapsen kanssa läsnäolemiseen silloin kun lapsen kanssa leikkii tai on seurana lattialla, niin kuin minä usein olen, eli poika leikkii omiaan itsekseen selin minuun, mutta olen vaan siinä vieressä lähellä. Monesti kyllä katson telkkaria sivusilmällä siinä samalla :bag: Mutta kyllä varsinkin silloin, jos yhdessä pelataan jotakin lautapeliä, niin ehdottomasti kännykkä pois! Lapsi aistii todella helposti, jos vanhemman mieli ei olekaan läsnä, vaikka fyysisesti olisikin lähellä. Meillä ainakin jo tämä kohta 1v 11kk ikäinen jo hyvinkin varmasti tajuaa, jos vanhempi ei ole täysillä mukana.
Syyllistyn itse joskus siihen, että kun poika leikkii ulkona hiekkalaatikolla ja istun puutarhatuolilla siinä hiekkalaatikon vieressä, niin vilkuilen kännykkää välillä, mutta heti kun poika jotenkin ilmaisee haluavansa minut mukaan leikkiin tai hänellä on jotakin muuta asiaa (vaikkei vielä puhu), niin kyllä laitan heti kännykän pois. Joskus saatan vain istua siinä ja katsella pojan leikkiä, kun on se hetki, että hän leikkii itsekseen siinä ja keksii kaikkea kivaa, mitä hiekalla ja hiekkaleluilla voisi tehdä. Ehdin pelata tai selata facea tai mitä nyt ikinä teenkään kännykällä sitten, kun poika on nukkumassa, tai kun poika on isänsä kanssa syömässä tai leikkimässä. Poika on vielä nyt kasvaessaan tullut sellaiseksi, että heti kun otan kännykän käteen, hän tulee tekemään itseään hyvin ponnekkaasti tykö ja haluaa syliin, tai kiipeää sohvalle viereen ja tuo naamansa minun naamani ja kännykän väliin. Siinä kohtaa varmaan sanoisi, että "heiiii äiti, minä olen tässä kato kato", jos osaisi puhua :D