Onko teillä lävistyksiä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tuli tätä artikkelia lukiessa mieleen, onko teillä lävistyksiä? Mitä lävistyksiä teillä on? Artikkelissa kerrotaan että pieniä korvakoruja lukuunottamatta kannattaa ennen synnytystä poistaa lävistyskorut kaiken varalta. Tuli hieman yllätyksenä kuinka paljon esim. kasvoissa olevista koruista voi sektiossakin olla haittaa.
 
Ei ole lävistyksiä, mutta yhden kiireellisen sektion kokeneena ymmärrän, että niistä on haittaa. Entä jos kyseessä olisikin hätäsektio? Ja joskus synnytys käynnistyy yllättävän aikaisin.

Milloin lävistykset pitäisi ottaa pois?
 
Korvissa 6 lävistystä ja navassa oli vielä muutama vuosi sitten. Se napakoru ei kyllä synnytyksen jälkeen koskaan tule takaisin. :hilarious:
 
Milloin lävistykset pitäisi ottaa pois?

Jos minulla olisi lävistyksiä ottaisin ne varmaan pois siinä vaiheessa, kun synnytys alkaa olla käynnissä. Siis kun lapsivesi on mennyt tai kun supistuksia alkaa olla siihen malliin että epäilen synnytyksen käynnistyneen. Tokihan sektioon voi joutua yllättäen jo ennen sitä, mutta ihan kaikkeen ei kai voi varautua.

Artikkelissa sanotaan aiheesta näin: "Kun odottaja lähtee synnytyssairaalaan tositoimiin, hänen pitäisi poistaa mahdolliset lävistyskorut erityisesti kasvojen sekä vatsan ja selän alueelta."
 
Mulla on ollut korvissa reiät viidelle korulle, mutta en jaksanut enää käyttää koruja niin annoin kuroutua pois ajan kanssa. :happy:
 
Korvissa yhteensä 9 reikää, ei ole pitkään aikaan ollut koruja niissä, mutta vielä läpi menee kun n. kuukausi sitten kokeilin kiersin ne läpi. Ekassa synnytyksessä kyllä oli kaikissa niissä koru, mutta ekana vauvavuotena otettu kaikki pois.
Huulessa ollut 2 kertaa itsetehty lävistys, siitä vielä jälki muistona, mutta ei korua 12 vuoteen. Eikä muuten tule uusia lävistyksiä minnekkään.
 
On, korvissa, kielessä ja navassa. Korvissa en kovinkaan usein koruja pidä ja napakorun olen ottanut pois nyt taas raskausajaksi.
 
Mulla ei oo kuin korvat lävistetty, ja yleensä korutkin pieniä koukkumallisia. Helppo ottaa korvikset pois, varmana ehtisi hätäsektioon joutuessaankin ne nyppäistä pois.
 
Otin kaikki lävistykset pois ekan sektion aamuna kotona. Laitoin myöhemmin illalla lapsivuodeosastolla takaisin venytyskorun korvaan, muita en. Sillä tiellä ollaan.
 
Tokassa sektiossa taas unohin koko venytyskorun olemassaolon ja se huomattiin leikkausta aloitellessa. Se sai sitten jäädä korvaan.
 
Mulla on korvissa venytykset (olisko 18mm + 2-3mm, jossa ei ole nyt venytystä) ja sit kieliläväri.
 
Takaisin
Top