Onko teillä aito vai tekojoulukuusi tänä vuonna?

Onko teillä aito kuusi vai tekokuusi?

  • Aito kuusi

    Äänet: 5 33.3%
  • Tekokuusi

    Äänet: 5 33.3%
  • Ei tule ollenkaan kuusta tänä vuonna

    Äänet: 2 13.3%
  • En ole varma vielä tuleeko kuusta

    Äänet: 1 6.7%
  • En tiedä vielä kumpi

    Äänet: 2 13.3%

  • Kaikki äänestäjät
    15
Aina aito! Tuoksu ja tunnelma kohdillaan. Kuusi tuodaan vasta aattoaamuna (tai tänä vuonna ehkä jo edellisenä miehen vapaiden vuoksi) sisälle ja aamulla koristellaan :)
 
Tekokuusi, tykkään aidosta kuusesta, mutta mieluummin pidän kuitenkin kotona miehen, joka on allerginen kuuselle.
 
Olen vannoutunut aidon kuusen ystävä ja joskus taisin jopa julistaa, ettei ole joulua ilman aitoa kuusta. Nyt on tilanne, kun asutaan väliaikaiskodissa kerrostalossa, mies ilmaisi ettei välttämättä tahdo raahata kerrostaloasuntoon oikeaa kuusta. Mietitään siis tekokuusen hankintaa, mä hieman pitkin hampain, mutta ehkä sellainen nyt sitten tänä vuonna tulee. Ellen sitten itse rupea retuuttamaan sitä puuta tän mahan kanssa :hilarious:
 
Tekokuusi, mutta ihan vain siksi että olen allerginen. On siihen jo tässä vuosien saatossa jo tottunutkin, mutta silti siinä aidossa olisi oma tunnelmansa.
 
Olen vannoutunut aidon kuusen ystävä ja joskus taisin jopa julistaa, ettei ole joulua ilman aitoa kuusta. Nyt on tilanne, kun asutaan väliaikaiskodissa kerrostalossa, mies ilmaisi ettei välttämättä tahdo raahata kerrostaloasuntoon oikeaa kuusta. Mietitään siis tekokuusen hankintaa, mä hieman pitkin hampain, mutta ehkä sellainen nyt sitten tänä vuonna tulee. Ellen sitten itse rupea retuuttamaan sitä puuta tän mahan kanssa :hilarious:

Meilla on nyt kolmas joulu kerrostalossa, mutta aito kuusi on tulossa silti. :grin Verkossa kuljetetaan asuntoon hissillä ja pois vietäessä viime vuonna kääräistiin puu vanhaan lakanaan - ei tippunut neulasia pitkin rappukäytävää ja kuljetus oli helppoa. Suurimmassa osassa taloyhtiöitä kuusen saa viedä jätehuoneeseen odottelemaan kuljetusta ja jätehuolto sitten nappaa sen mukaansa.
 
Meillä oli kerrostalossa aito kuusi jouluisin, mutta ei hissiä eikä miestä. Kahteen naiseen kannettiin portaat kolmanteen kerrokseen ja parvekkeelta heitettiin ulos komeassa kaaressa, ettei varissut alakerran parvekkeille. Olihan siinä työtä, mutta hauskaa oli!
 
Meillä ei ole hissiä, eikä osteta kuusta, vaan haettaisiin isäni metsästä, niin ei olisi verkkopussia valmiina :grin Saa nähdä nyt, mihin ratkaisuun päädytään lähempänä joulua, kuusihan tulisi sisään ja koristellaan tasantarkkaan 23. päivä, oli sitten aito tai ei niin tästä perinteestä en luovu :rolleyes:
 
Meillä ei ole hissiä, eikä osteta kuusta, vaan haettaisiin isäni metsästä, niin ei olisi verkkopussia valmiina :grin Saa nähdä nyt, mihin ratkaisuun päädytään lähempänä joulua, kuusihan tulisi sisään ja koristellaan tasantarkkaan 23. päivä, oli sitten aito tai ei niin tästä perinteestä en luovu :rolleyes:
Ei meilläkään ollut pussitettu. Haettiin pulkalla metsäkuusi läheiseltä kukkakaupalta, lumettomina vuosina yksi kantoi latvaa ja kaksi oli tyven päässä. Kuusi painaa yllättävän paljon tuoreena, kolme pikkuista naista sai tehdä paljon töitä. Portaikoissa ei mahtunut kuin kaksi kerrallaan kantamaan.

Minä siis todellakin kannatan aitoa kuusta, vaikka sitä ei meille enää tulekaan.
 
Olen aina rakastanut kuusen tuoksua ja hakua joulunaikaan, mutta nyt vauvavuonna ja kahden erittäin villin lemmikin omistajana päädyin ostamaan meille aidonnäköisen muovikuusen. :hilarious:

Terveisin: En tiedä kuinka monet kuusenvedet olen vuosien aikana joutunut pesemään lattialta (eläinten jäljiltä)...

Hyvänä juttuna voidaan mainita että tänä vuonna sainkin sitten joulukuusen jo pystyyn pikkujouluksi, eli saan nyt myös nauttia siitä pidempään. :grin
 

Liitteet

  • IMG_20191123_073004.jpg
    IMG_20191123_073004.jpg
    33.7 KB · Katsottu: 102
Minustakin tekokuusessa se hyvä puoli että voi ihailla juuri niin pitkään kuin haluaa. :) Ei tiputa neulasia jouluksi, jos tuo sisälle liian aikaisin. Vielä ei meillä kuusta ole pystytetty, mutta taisi olla jo kuun puolivälin paikkeilla pojan kalenterissa lappu "kuusen koristelu".
 
Takaisin
Top