Onko teidän vauvalla tuttinauha?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä tuttinauha/nauhoja? Millainen tuttinauha on ja onko siitä iloa? Vloggaaja Sanna näyttää täällä, miten voi tehdä itse tuttinauhan vauvalle.

Meillä taitaa olla yksi tuttinauha. Tuttia ei ollut koskaan käytösssä, mutta jossain iässä kun purulelu oli kovassa käytössä kiinnitettiin sillä purulelu matkoilla vaatteisiin niin pysyi mukana ja oli aina lähellä. :)
 
Meillä on Mam start-ensitutteihin tarkoitettu kankainen tuttinauha. Pakko, muuten olisi kaikki tutit kadonneet auton lattialle tai sängyn alle. :hilarious:
 
Meillä tuttia syöty 2vko ikäisestä, helpotti öitä! Tuttinauha on hyvä kyllä, niin ei tipu kauas esim autossa. Itse askartelin silikonihelmistä, kun tuli yli puolta halvemmaks kuin tilata tai ostaa.
 
Meidän lapset on kyllä tuttia käyttäneet mutta koskaan meillä ei ole ollut tutti nauhaa.
Nyt kolmannen kohdalla vois ehkä ostaa. Jos vaikka se tutti pysyis paremmin talles :joyful: ei ne kyllä ilmankaan kadonnut ole, mutta on sitten aina saanut olla pesemäs jos jonnekki auton lattialle tipahtanut :p
 
Tarpeellinen! Meillä kakkonen lätki tuttia milloin minnekkin. Oli niin näppärä kun roikkui aina menossa mukana. :grin
 
Tarpeellinen on ollu :) ois ehkä ilmanki pärjänny mut kyl siitä on ollu hyötyy tosi paljon!
 
Kaksosten kanssa olivat tarpeen, kun tuttia söivät. Hulluksi olisi tullut, jos olisi aina joutunut etsimään tutteja jostain. Kolmas ei syönyt tuttia, joten hänen kanssaan oli enemmän turhake. Leluja pidettiin kyllä kaikilla nauhoissa, kun ei tuttia enää tarvinnut.
 
Oli se tärkeä silloin, kun käytettiin tuttia päivisin. Muuten olisi tutti lentänyt vaikka minne. Nykyään on meillä tutti käytössä vain nukkuessa, niin ei tarvita tuttinauhaa.

Jos tekee tuttinauhan itse, kannattaa muistaa, että se saa turvallisuussyistä olla korkeintaan 22 cm pitkä. Muita turvaohjeita täällä (Tukes).
 
Tarpeellinen! Kotona ei oo käytössä, mut vaunuissa, autossa tms liikkuessa erityisen hyvä, niin ei tarvi olla koko ajan pesemässä maahan pudonnutta tuttia. Ja myös purulelu tms on ollut tuttinauhassa mukana menossa :)

Meillä on niin ostettuja, lahjaksi saatuja ja itsetekemä :)
 
Meillä kanssa silikonihelmistä itse tehty tuttinauha :) käytössä aina vaunuissa ja turvakaukalossa. Vielä tuo 1 kk ikäinen ei toki tuttia heittele, mutta helpompi löytää lämpöpussin uumenista kun on narun päässä kiinni. Yöllä Ei ole käytössä, poika kun vempuloi niin paljon että sais varmaan kiedottua nauhan miten sattuu. Tein noita parikin raskausaikana, oli kivaa vauvahömppätekemistä. Samalla tuli tehtyä purulelulle vastaava sekä imetyskoru.
 
Kotona ja omassa sängyssä lähinnä edessä. Esim nukkuessaan pyörittää päätään ja tutti tippuu jos on nauhassa.

Kodin ulkopuolella hyödyke, sillä estää maahan, auton lattialle ja muutenkin lattialle tippumisen.
 
On tuttinauha, itseasiassa kaksikin, silikonipalloista itse tehdyt, toinen mun tekemä toinen kummin. Tutilla ollut käytössä kodin ulkopuolella, ettei tarvi jatkuvasti pestä ja olla miljoonaa varakappaletta mukana. Toisen päässä yleensä purulelu, mikä toiminut ihan hyvänä viihdykkeenä matkoilla ja kaupassa, kun tuo ei ole intohimoinen tutinimijä. Edelleen 1,5v satunnaisesti käytössä.
 
On, tosin yleensä tuttinauhassa on purulelu eikä tuttia. Tutti ei ole oikein kelvannut kummallekaan lapselle hirveästä tyrkytyksestä huolimatta.

Tuttinauha ln kaupasta ostettu kankainen tuttinauha, jossa ei ole sellaisia osia joihin lapsi voisi tuttinauhan rikkoutuessa tukehtua. Eli sellaista en käyttäisi, jossa on helmiä.
 
Meillä ollu kyllä kovassa käytössä. Neiti nakkelee tuttia aina pois, nii nyt pysyy menossa mukana. :)
 
Takaisin
Top