Onko synnyttäminen vaikeaa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Tuntuiko synnyttäminen vaikealta? Vai menikö vaikkapa ponnistaminen kuin luonnostaan?
 
Itselle näin jälkikäteen synnytys on ollut se helppo osuus raskautta. Kaikki on siis mennyt hyvin ja ponnistamiset nopeasti.
Tietysti synnyttäessä aina hetken ajatellut, etten pysty tähän ja miksi ihmeessä olen taas tässä tilanteessa kun viimeksi vannoin ettei enää koskaan!
 
Samaa mieltä kuin foreverfever. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen en ehkä olisi sanonut näin, mutta toisen jälkeen kyllä. Varsinkin ponnistusvaihe oli helppo ja muutenkin kyllä sujui. Menin molempiin synnytyksiin ennakkoluulottomasti ja se auttoi.
 
Synnytys oli hämmentävää, kun en ollut ennakkoon "opiskellut" synnytyksen erivaiheita. Nykyään on paljon videoita missä näytetään mitä kehossa tapahtuu ja kuinka vauva laskeutuu jne.
Kysyin paljon ohjeita kätilöltä enkä oikein luottanut siihen että kestänkö synnyttää ilman kivunlievitystä ja olisin toivonut että joku muu päättää mun puolesta.
Ponnistusvaihe oli ihan jees vaikka sattuuhan se tosi paljon ja sitä jännitän luultavasti tulevassa synnytyksessä.
 
Mulle synnytyksessä muut vaiheet oli helppoja, paitsi ponnistaminen. En vaan saanut vauvaa ulos helpolla, vaikka ponnistus-suunta oli alusta asti oikea.
 
Takaisin
Top