Onko syksy uuden alku? Syksyn suunnitelmat pinoon

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko tämä syksy teillä jonkinlainen uuden alku? Mitä suunnitelmia teillä on syksyyn? Vai jatkuuko elämä samaa rataa kuin tähänkin asti?

Meillä kuopus meni elokuussa päiväkotiin ja minä ilmoittauduin työttömäksi. Nyt odottelen, että pääsen tekemään työnhaku suunnitelmaa eli keskustelemaan siitä millaista kuntoutusta/kuntouttavaa työtoimintaa voisin ehkä hakea. Byrokratian ja ruuhkien takia tuntuu kestävän, mutta jospa asia tässä syksyn aika vielä liikahtaisi. Esikoisella alkoi kolmas vuosi koulussa. Ei siis sinällään mitään uutta, mutta pieni alku se kouluvuoden alkukin on. Lapsen pitäisi myös olla taas vähän isompi - tai näin ainakin oletan koulun olettavan.
 
Hain vuoden koulutukseen. Työn ohella ja työssäoppimista, vapaapäivinä pakolliset lähipäivät.
Myös puoliso haki samantyyliseen, mutta vaativampaan koulutukseen.
Esikoinen on jo eskari. Iso jo.
Kuopukselle tuli yllättäen kutsu toimintaterapeutin arvioon, juuri kun olin miettinyt että miksiköhän hänellä ei ole toimintaterapiaa. Olisi myös vihdoin tulossa vuoden jälkeen uusi käynti lastenneurolla.
Sit ollaan menossa tukiviittomakurssille.
Mun pitäisi myös varmaan käydä lääkärissä, kun ihmeellisiä oireita on ilmaantunut. Miten se vaan onkin niin vaikeaa järjestää aikaa omille jutuille?
 
Mies on töissä ja meidän taloushuolet on viimeinkin lähes poissa. Kelan silmissä ollaan edelleen köyhiä, koska minä olen kotona ja mies töissä 4 päivää viikossa jolloin palkka on pienempi, mutta meille tämä etu on tosi iso vaikka edelleen ollaan köyhyyden rajalla. 😍 Ei tarvi miettiä mitä ostaa ruokakaupasta että selviää rahallisesti.

Kun mä meen vielä töihin ensivuonna niin tilanne alkaa olla tosi optimaalinen.

Uusi asunto on meillä ja se on aivan ihana! Vuokralla ollaan vielä tietenkin.
 
Meillä kotiarki jatkuu. Taapero aloittaa käymään kerhossa kerran viikossa myös ilman äitiä ☺️ kaksi kertaa viikossa mennään sitten avoimilla perhepäivillä yhdessä kerhoilemassa. Itse aloitan harrastukset 🤩 rupean kerran viikossa käymään pilateksessa, se alkaa jo huomenna. Toista harrastusta on nyt alkusyksy omien halujen ja aikataulujen mukaan, lokakuun puolivälistä porukalla.
 
Ei. Syksy on kesän loppu ja kaiken kauniin verheyden hautajaiset 😅 mieli alkaa mennä selviytymistilaan, on pakko taas selvitä sen pimeän, kylmän ja märän aikakauden yli 😟😟
Tänä vuonna arjessa on oravanpyörärytmi: 2.luokkalainen ja eskarilainen käyvät kouluissaan ja minä vauvan kanssa kotona. Viikonloput on vapaita ja no, ainakin eskarilaisen mielestä yksi SUPERKIVA juttu alkaa pian: masked singer!! 😂❤️ Lisäksi lasten harrastuksia tulee olemaan 3x viikossa sekä itsellä yksi mamaharrastus. Toivon, että vauva alkaisi viimeistään 8 ikäkuukauden kohdalla nukkua edes lähes täysiä öitä (eli joulun tienoilla) niin ehkä minäkin selviän tästä(kin) pimeästä, kylmästä kaudesta..😊
 
Ei. Syksy on kesän loppu ja kaiken kauniin verheyden hautajaiset 😅 mieli alkaa mennä selviytymistilaan, on pakko taas selvitä sen pimeän, kylmän ja märän aikakauden yli 😟😟

Ymmärrän, syksy on minustakin ankea. Eikä kaikkien tarvitse pitää kaikista vuodenajoista. Jospa joulu toisi sitten loppusyksyyn vähän valoa. 🎄
 
Mulle syksy on aina ollut vähän jonkun uuden alku. Kesän rentoilun jälkeen on aina syksyn tullen kiva palata takas normaaliin arkirytmiin ja ottaa kiinni ehkä kesän aikana unohdettuja rutiineita. 😊

Tänä syksynä kuopuksen vauvavuosi alkaa olla ohi ja hänestä tulee taapero. Jatkan kotona oleilua vielä ainakin loppuvuoden, joten otetaan haltuun lähialueen leikki- ja asukaspuistot ja muut lapsiperhepaikat, kun kuopuskin alkaa niistä jo jotain tajuta. 😃 Imetys loppuu myös hiljalleen, joten tarkoitus ois aloittaa loppujen raskauskilojen tiputtaminen kiinnittelmällä enemmän huomiota ruokavalioon ja liikuntaan eli oma hyvinvointi priorisoidaan taas vähän korkeammalle! 💪 Muuten elämä jatkuu aika samoilla nyt syksyllä, mutta tammikuulle ilmoittauduin jo yhteen oman alan täydennyskoulutukseen ja alkuvuodesta odottaa myös töihin paluu..
 
Syksy on mahtavaa aikaa kesän jälkeen, tuntuu että olo virkistyy ja kaikkea jännää alkaa tapahtumaan. Nyt perheessä on kaksi koululaista, ja parin kanssa aloitimme kerhoilun vuoden tauon jälkeen. He ovat ihanan innostuneita tästä. Minä jatkan kotiäitinä, onhan minulla tässä taapero hoidettavana ja vähän tuuria niin voisin saada kevätvauvan. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Suunnitelmat selvillä siis myös ens vuodelle.

Lasten kerhoista ja harrastuksista saan viikkoon rytmiä, koululainen aloitti kuorossa ja viskari tanssii balettia ja käy joukkuevoimistelussa. Kevyen viikko-ohjelman etuja kun paukut riittää kaikkeen prinsessakivaan. :Princess: Perhekerho on mietinnän alla. Sitten vielä mietin et mahduttaisin johonkin väliin uimakoulun, mutta ehkäpä taitaisi olla paras että käymme omalla porukalla uimassa vapaaseen tahtiin. Ettei viikko-ohjelma mene liian tiukaksi. Mukava pitää löysää viikko-ohjelmassa. :smiling-eyes:
 
Takaisin
Top