Onko sinun vanhemmuuttasi arvosteltu?

Tässä nyt olisi hyvä ottaa huomioon, millaisista asioista arvostellaan ja miten. On eri asia puuttua kadulla väkivaltaan kuin mennä sanomaan tuntemattomalle ettei saisi kuljettaa lasta rattaissa. Tai on eri asia sanoa kaverille ettei ole ok pettää kumppania kuin syyttää huonoksi äidiksi, jos antaa vauvalle purkkiruokaa. On asioita joihin tulisi puuttua heti ja suoraan ja sitten on asioita jotka ei ehkä ole optimaalisia, mutta joiden vaikutus ei ole yhtä radikaali. Ja on eri asia keskustella yleisellä tasolla purkkiruuan tai rattailla kulkettamisen haitoista kuin mennä haukkumaan siitä vastaantulijaa päin naamaa.

Minusta on hassua, että jalkoja rattaissa leputteleva taapero tulkitaan pumpulissa kasvatetuksi lellipennuksi, joka päästetään kaikessa helpolla. On omituista, että pelkkä rattailla kuljetus herättää noin paljon sinulla ja @Pilkki24 negatiivisia ajatuksia. Lasta lellitään, vanhemmat ovat laiskoja, lapsi on huonokuntoinen, lapsesta kasvaa teini joka vaan pelaa eikä tottele. 😂 En kyllä itse pakottaisi taaperoa kävelemään samaa matkaa aikuisen kanssa, mutta kukin tyylillään.

Mitä jos minä rupeaisin öyhöttämään täällä, että kaikki autolla kuljetut lapset ovat tablettiriippuvaisia ja koko perhe plösöjä, jossa vanhemmat eivät jaksa kävellä pidempää matkaa kuin taapero. Lisäksi väittäisin että näistä autolla kuljetetuista lapsista kasvaa vinkuvia pullamössöjä, jotka eivät voi itse kulkea 4 km matkaa kaverille. Kuulostaisi aika hullulta, eikö? Yhtä hullulta nuo teidänkin liitännäisoletukset kuulostavat.

Olen itse kasvanut autoilevassa perheessä (toki alueella, jossa auto on melko välttämättömyys), ja usein se yleisin automatka oli alle 5 km hurautus lähikauppaan tms. Yleensä tätä siivitti kova huuto, kun minä ja sisko tapeltiin takapenkillä. Tämän perusteella en pidä autoilua kovin hyvänä liikuntakasvatuksena, meistä kasvoi laiskoja pullamössöteinejä. Vasta aikuisena on tullut huomattua että mullahan on kaksi raajaa, joita liikuttelemalla pääsee pitkiäkin matkoja. 😍
Mä ajattelinkin että vetääköhän joku viivat nyt ihan liian suoriksi noista mun kirjoituksista. Ja näköjään. 😄

Takaisin