Onko rairuoho kasvamassa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Me tajuttiin vasta tällä viikolla että palmusunnuntaihan on tosiaan jo tänä sunnuntaina. Alkuperäinen ajatus oli ollut laittaa rairuoho kasvamaan niin että palmusunnuntaina olisi jo hyvällä mallilla. Vaan nyt meillä ei ole edes siemeniä. Katsotaan josko sitten pääsiäiseksi saisi. Onko muilla rairuohoa kasvamassa tai suunnitelmissa?
 
Ei ole vielä. Ohran siemeniä on viime vuodelta avaamaton pussi, sen vahingossa yks päivä löysin. Aattelin sen laittaa vielä täl viikol kasvamaan. Ja koska oon laiska, teen pikaversion eli laitan piirakkavuokaan kostutettua talouspaperia pohjaksi ja siemenet siihen päälle itämään. Elmukelmu päälle nopeuttamaan idätystä. Rairuoho tulisi nopeammin, mutta ohra on minusta kauniimpi kasvattaa.
 
Rairuohoa löytyy kaapista ja multaakin ostin, ajattelin laittaa kasvamaan viikonlopun aikana, äkkiä se sieltä tulee sitten. Omaa silmää miellyttää nimenomaan rairuohon ulkonäkö, on jotenkin sirompi ja kauniimpi. :)
 
Ei ole rehuja mutta kasvihuoneeseen menevät tomaatit, kurkut, kurpitsat ynnä muut on itämässä, lapset tykkää niiden kasvua seurata.
 
Ei ole eikä tule. Mä en osaa hoitaa mitään kasveja, ja tykkään enemmän hyötykasveista. Jälleen kerran laitoin yrttejä kasvamaan. Jos vaikka tänä vuonna muistaisin kastella niitä :rolleyes:
 
Ei ole eikä tule. Mä en osaa hoitaa mitään kasveja, ja tykkään enemmän hyötykasveista. Jälleen kerran laitoin yrttejä kasvamaan. Jos vaikka tänä vuonna muistaisin kastella niitä :rolleyes:
Mä olen kanssa onneton viherpeukalo kesäkukkien kanssa. Kuolee aina parvekkeelle....Viimeksi muistin kastella ja antaa ravinteita vähän liikaakin ja sinne kuolivat. Työpaikalla piti kukkia hoitaa ja olin ihan kauhuissani. :nailbiting:
 
No eipä sitä rairuohoa tullut laitettua. Sen sijaan olen katsellut sipulia, josta on alkanut kasvaa vihreää, josko sen kokeilisi laittaa multaan ja katsoisi mitä siitä tulee. Olen kyllä niin surkea kasvien kanssa että se tuskin tulee menestymään. :rolleyes:
 
Poppareita laitettiin tänään. Tuskin ehtii pääsiäiseksi mutta tuleepahan kokeiltua sekin. Eli niitä kattilapopcorneja multaan, vähän multaa päälle, reilu kastelu ja kelmu päälle.
 
Takaisin
Top