Onko paikkaa, jossa sinä et haluaisi imettää?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Toisessa ketjussa pohditaan, onko jossain paikassa epäsoveliasta imettää. Mutta tuntuuko sinusta henkilökohtaisesti imettäminen jossain paikassa tai tilanteessa ikävältä?

Itselläni imetyspaikan valintaan vaikutti lähinnä se, saako hyvän asennon. Toinen juttu oli se, malttaako lapsi syödä. Koska varsinkin jossain iässä vauvana poika ei malttanut syödä jos oli hälinää ja vilinää ympärillä, hakeuduin mieluummin rauhalliseen paikkaan. Muutoin olen kyllä imettänyt monessa paikassa, mm. lastenhoitohuoneessa, kahvilassa, ravintolassa, junassa, kylässä... Vessassa en imettäisi, koska en itsekään haluaisi syödä vessassa ja esim liikkuvassa autossa se olisi turvallisuusriski.
 
Halusin mieluummin imettää ravintolassa nurkkapaikalla, oman mukavuuden tähden. Imetyssuoja antoi vauvalle rauhan ja itsellekin mukavamman olon, kun sai vähän piiloutua. En ole koskaan hävennyt itse imetystä, mutta tuntuu ahdistavalta edes sitä pientä paljasta pintaa näyttää.
 
Vessassa tai muussa paikassa, jossa käsitellään ulosteita tai muuta jätettä. Minusta vauvan ei kuulu syödä sellaisessa paikassa, jossa en itsekään söisi.
 
Minä olen imettänyt vessassa. Eihän siellä ole tarkoitus tartuntapintoja hinkata, enkä usko, että ilma on sen vaarallisempaa hengittää siellä kuin missään muuallakaan. Muutenhan vauvaa ei voisi edes viedä niihin tiloihin.. Ja näin siis ihan kotonakin, kun on ollut pakko käydä itse kesken imetyksen wc:ssä, mutta myös julkisissa vessoissa, jos lapsen on silloin tullut nälkä tai muuten on ollut samassa imetys paikka tmv ja on lapselle rauhallinen tila, sekä itselle hyvä tuoli. Missään pöntön päällä en haluaisi imettää vain siksi, että kokisin ympäristön siihen painostavan.

Missä en haluaisi imettää.. Hmm.. Kaksosia en alkuun tykännyt imettää yhtään missään julkisesti. Oli sen verran hankalaa hommaa alkuun. Onneksi opittiin ja kehityttiin kaikki. En oikein keksi paikkaa, missä en voisi imettää, mutta mieluummin imetän vähän syrjässä ja sivussa tai jonkun huivin tmv kanssa. En vain tykkää olla rinta paljaana missään julkisesti, vaikka se ei edes oikeastaan näkyisi. Enemmän se on se oma tunne. Monessa paikassa on tullut imetettyä!
 
Muokattu viimeksi:
Kaupassa imettäminen on ainakin ajatuksena kauhea, ja siksi yritetäänkin kauppareissut tehdä niin pikaisesti kuin mahdollista kun tyttö ei tuttiakaan huoli. Kun miettii vaikka tuota meidän lähi-Prismaa, jossa (muistaakseni) ainoat penkit sijaitsee siinä kaikkein ruuhkaisimmalla keskikäytävällä, niin ei kiitos! :wideyed:

Kerran jouduin imettämään siinä kaupan parkkipaikalla autossa ja siinäkin kyllä tuntui että joka ikinen ihminen toljotti. Vastapäisessä pakettiautossa oli vielä jotain työukkoja eväitä syömässä niin tuli ihan semmoinen olo kuin olisi jollain estradilla ollut, kun ei mitään suojaakaan oikein ollut mukana. Opin ainakin sen verran että ensi kerralla on!
 
Vessassa tai muuten epäsiistissä paikassa, epämukavalla tuolilla, tai kaiken kansan nähtävillä.
 
Vessassa tai muussa paikassa, jossa käsitellään ulosteita tai muuta jätettä. Minusta vauvan ei kuulu syödä sellaisessa paikassa, jossa en itsekään söisi.

Tämä!
 
Takaisin
Top