Onko omituisia mielitekoja?

Mulla on tehnyt valtavasti mieli kaikkea terveellistä. Alkuraskaudessa vetelin nektariineja, omenoita ja banaaneja, sit nyttemmin on tullut kauhee himo perunamuusiin! Oi vitsi! Sitä vois syödä kattilakaupalla pelkästään! :D Sitte myös jogurtit ja vanukkaat on käyny hyvin kaupaksi :) Roskaruokakin menee alas, muttei mulla mitään kauheeta himoa hampurilaisiin ym.
 
Kiitos tiedosta, Keijunlilja. Olisin siis samassa tutkimuksessa mukana jos asuisin pääkaupunkiseudulla. Mulla on 2 tyyp. diabeteksen sukurasite ja bmi oli 25,5 eli hitusen liikaa ja sokerirasituskokeessa oli myös huomautettavaa. Mulla oli toi paastoarvo sama ku sulla ja kaksi tuntia sokeriliemen juomisen jälkeen arvo oli ihan selkeästi koholla. Mun alkuraskauden himoni olivat hedelmät: erityisesti nektariinit ja persikat, mut omenat, banaanit, viinirypäleet, marjat upposi myös hyvin, ja ne varmaan pitikin verensokereita korkeella, koska neuvolassa kehottivat syömään hedelmiä vain aterioiden yhteydessä korkeiden hedelmäsokeripitoisuuksien takia. Erityisesti viinirypäleitä pitäs välttää. Oli aika yllätys kun kuvittelin syöväni terveellisesti ku söin paljo heldelmii ja marjoja. Aina oppii uutta. Jouduin tekee verensokerin kuuden päivän kotiseurannan ja niiden arvojen perusteella äitipolilla tehtiin hoitosuunnitelma. Arvot oli sen verran tasaantuneet kun jätin liian hedelmät, sokerit ja kovat rasvat pois että ruokavalio ja liikunta riittivät hoidoksi tässä vaiheessa, eikä painokaan oo alkanu nousta ku vasta nyt näillä viikoilla. Lokakuussa mulla on uusi kotiseuranta ja aika äitipolille, ja sit arvioidaan taas uudelleen. Oon mittaillu kerran viikossa paastoarvon ja arvon tunti syömisen jälkeen, eikä sokerit vielä oo ainakaan lähteneet nousuun. Mun ei onneksi tarvi käydä uudestaan rasituskokeessa. Lääkäri totesi et kohonneet arvot on nyt kertaalleen todettu, toteamista ei tarvitse tehdä uudelleen. Nyt vaan seurataan mihinpäin tilanne lähtee kehittymään. Hyvä niin, mä nimittäin inhoan verikokeen ottamista kyynärtaipeesta ja kyllä toi 12 tuntia syömättä ja juomattaki tekee olon aika huonoksi. Alkuun ärsytti kaikki seuraaminen ja vaiva mutta nyt on jotenki turvallisen tuntusta että pääsee tarkistuttamaan vähän useammin että kaikki on hyvin.
 
Takaisin
Top