Onko omituisia mielitekoja?

Maippi

Vauhtiin päässyt keskustelija
Paljon puhutaan raskaana olevien naisten omituisista ruokamieliteoista.
Itseni tekee mieli vain ja ainoastaan epäterveellistä roskaruokaa. En ole siihen sortunut juurikaan,
mutta taistelen sitä vastaan. Onko muilla mitään vastaavia "syömisongelmia"?
 
Mulla ei kummempia mielitekoja ole, kuin se kaikista pahin on suklaa.. sitä kun vois syödä ties kuinka paljon, ja etenkin sitä fazerin "punaista" suklaata, nam [:)].
Toinen mitä vähän väliä haaveilee on herkkukurkut, siis ne sellaiset irtonaisina myytävät, oioi ..
 
mulla välillä on perunat ja porkkanat.. otan jääkaapista ja kuorin ja syön raakana[:D]
en tiedä mistä sekin mielihalu sitten.
Välillä pitää syödä roskaruokaa, ku kauheana haluttaa kaupan roiskeläppiä, mutta hampurilaisten hajukin etoo![:'(] karkkipäiviä vietän aika usein.. suklaa on sellanen mitä pitää saada aika useasti ja ennen en juuri ollenkaan niitä syönyt.
Vettä menee monta litraa päivässä ja trip mehut on toinen mitä pitää saada!
 
Mun tekee mieli salmiakkia oikeestaan joka päivä, samoin mehujäätä. Tosin mehujää on töis semmonen tupakan korvike, että ku käy hakees mehujään, sen syö ulkona. Saa raitista ilmaa ku on koneellinen ilmastointi töissä
 
Mulla oli iha alkuraskaudessa popkornit,jäätelö ja kurkku. neku sekoitti niin nam. ja mullakin oli että grilliruuat meni mutta ei oikein sitten tuo normi ruoka. Nyt taas menee ihan kaikki.


Kannattaa välttää valkosipulia jos o yhtään herkistyny sille. Ite sain pahan ripulin siitä ja vatsakivut. Nyt en kestä sen hajuakaan ollenkaan. Maku edelleen nam mutta hyi hajua ja oireita mitä aiheuttaa mulle.
 
Mun tekee mieli vaan ja ainoastaan roskaruokaa ja se on ihan kamalaa! Tanaan tein salaattia ja eihan se suonut minkaanlaista nautintoa eli piti lopuksi ahmia koko paketti tortellineja napaan vaikka puolet olin aatellut jattavani huomiselle...aaargh.
Nalka on koko ajan muutenkin ja kun tulee nalka tulee myos paha olo :( tunnin valein tuntuu nalka aina jo ihan todelliselta edellisen syonnin jalkeen.... tuskin maltan odottaa mika tonnikeijukainen olen helmikuussa ja sen jalkeen, apuuuva!
 
Minun tekee yhä mieli sitä roskaruokaa, ja olen siihen sortunutkin.
Mutta nyt tuli ainakin testattua, että hampurilaiset eivät sovi minulle alkuunkaan...
Kaksi kertaa olen sellaisen syönyt ja tuloksena oksennusta ja ripulia. Yök.
Oliskohan siinä ollut valkosipulia... Tai sitten se on se majoneesi.

Tänään aion syödä vihdoin terveellisesti. Saa nähdä onnistunko... Pitäkää peukkuja!
 
Me ollaan miehen kanssa käyty hesessä, mut ite oon ottanu salaattiannoksen[:)]
Ihan siitä syystä ku muutaman kerran on meinannut se hampurilainen tulla ulos..
jotenki sitä en voi edes haistella ilman että paha olo tulee.

Keijunlilja syötkö salmiakkia joka päivä? Mulle kun sanottiin neuvolasta että se on yksi mitä ei paljon saa kuulema raskauden aikana syödä.. en tiedä miksi, mut näin sanottiin
 
Salmiakista sanotaan:

Raskauden aikana tulisi salmiakkia syödä maltillisesti, sillä runsas ja säännöllinen salmiakin nauttiminen voi lisätä turvotusta ja kohottaa verenpainetta. Kohtuullinen käyttömäärä silloin tällöin on enintään 50 g päivässä, mikä vastaa esimerkiksi paria pientä salmiakkipastilliaskia.


On myös tutkittu, että onko salmiakin runsaalla syömisellä ja ennenaikasella synnytyksellä tekemistä keskenään. Selvillä en ole, onko johonkin tulokseen päästy.


Jos jo lähtötilanteessa on korkea verenpaine, niin en mä lähtis hirmuisesti mässäileen, kun jo  ei raskaanakin turvottaa mua niin pirusti :)


 Mutta niinko monen ruoka-aineen kohdalla. Järjen käyttö on sallittua. 
 
Mulla on onneksi mielitekona normaali kotiruoka! [:)] Voisin ahmia esim.muusia ja nakkeja vaikka kuuuuinka paljon. Ei haittaa mua yhtään [:D] Kun vaan jaksaisi sitä muusia jatkuvasti väsätäkki [:D] Sit välillä tulee yhtäkkiä jotain ihmeellisiä, yks yö olisin välttämättä halunnut kiiwiä, toisena yönä halusin muumilimsaa ja sillee... [:D] Ja aina yöllä [:D]
 
Mulla oli aluks kiwit, sitte persikat, nykyään appelsiini, keltanen jaffa ja kaalilaatikko.
Mutta yhtä hyvin menee kyllä roskaruokakin alas, mutta siihen ei ole tullu himoa,
kuten esim. kaalilaatikkoon. Mutta tuo taitaap johtua siitä, että roskaruokaa on
tullu syötyä niin paljon jo ennen raskauttakin ja vähemmän noita hedelmiä.
 
Kaalissa (vihreässä ainakin) on tosi paljon fiilohappoa. Eli se on vähintäänkin terveellinen intohimo.
Mun tekee mieli nykyään vaan karkkia, karkkia ja karkkia. Joskus karkkiakin... [:D]

Mieliteon sijaan jauheliha aiheuttaa melkoisia oireita. Mieheni lämmitti
jauhelihakeittoa kattilassa sillä seurauksella, että minä syöksyin halamaan arabialaista rakastajaani...
Keitto oli kyllä minun edellispäivänä tekemää. Hauskinta keittelemisessä oli se, että en voinut olla ruskistamani jauhelihan kanssa samassa huoneessa... Ruskistin jauhista hetken, syöksyin keittiöstä ulos hengittelemään, ja sitten ruskistin vähän lisää, ja taas happihyppelylle...

Veikkaan, ettei meillä syödä jauhelihaa ihan vähään aikaan. [:)]
 
Heips!

Mulla ainakin kans toi roskaruoka on iha himo. Muita on sit suklaa, viili, ruisleipä.. Olikohan jotain muita isoja mielitekoja.. [8|] eipä tuu mieleen.

Mut toi viili on iha älyttömän kova himon kohde.. Viime viikolla ravasin valintatalossa tarjousviilien perässä iha hulluna.. XD
 
Tosta salmiakista, mulla on sen verran matala verenpaine, että ei neuvolas eikä radiel-tutkimukses sanottu siitä mitään. Ja kun mun pitäis välttää hiilihydraatteja, ni diabeteshoitaja sano et se salmiakki on parempi vaihtoehto.

Onko muilla sama ku mulla, nimittäin mun tekee mieli hirveesti kahvia. En välttämättä juo joka päivä, mut välillä on ihan himo kahviin. Ihmettelen sitä, koska yleensähän jo pelkkä kahvin haju saa monilla odottavillä äideillä aikaan etovan olon. Mun mielestä kahvi tuoksuu aivan ihanalta ja maistuu myös.
 
Mä juon ihan liikaa kahvia. Join ennen raskauttakin liikaa, mutta alkuraskadessa se sai aikaan pahempaa oloa niin onnistuin vähentämään tosi paljon. Nyt kun ei ole enää mitään pahoinvointia niin kahvia kuluu.. Olen epätoivoisesti yrittänyt pitää määrän siinä max 3 kuppia päivässä, mutta pakko myöntää että aika usein se ylittyy...
 
 
 
Joku kysyi, että syönkö joka päivä salmiakkia. En. Välillä syön semmosen pikkuaskin parina päivänä peräkkäin ja sitten saattaa olla monta päivää etten syö salmiakkia ollenkaan. Ja ns. isoja pusseja en oo syöny ku pari ja nekin muutaman päivän aikana eli ei kaikkea samana päivänä.
 
Keijunlilja, olipas mielenkiintoista luettavaa salmiakista. Oon raskausdiabeetikko, joten mun pitäis kans välttää liikoja hiilihydraatteja ja rasvoja, ja sen takia oon jättänykin karkit ja suklaat ostamatta. Mut salmiakkia tekee joskus ihan tajuttomasti mieli niin täytyypä pistää korvan taakse tuo mitä sun diabeteshoitaja on sanonu. Mulla on verenpaineet ollu tähän asti (17 + 6) ihan hyvät (alapaine 60), joten noilla arvoilla uskaltais varmaan muutaman salmiakin nautiskella [;)] . Mulla on kyllä taipumusta korkeisiin verenpaineisiin. Mulla seurailtiin verenpainetta opiskeluaikana viitisen vuotta sitte ja sukurasitettakin on, joten täytynee silti olla varovainen... Karkkien väliin jättäminen on ollut yllättävän helppoa tähän asti, oon iteki oikeen ihmetelly et miten ei tee tiukkaa. Kai tämä maha-asukas on sitte sen verran voimakas motivaattori. Ja kyllä mä herkkuja syön monessa muodossa, mut kohtuudella, ni ehkä sekin sit auttaa sietämään ku ei tartte yrittää pitää iha ehdotonta linjaa. Saako udella, mikä toi radiel-tutkimus on? 
 
Amaryllis: Radiel-tutkimus on pääkaupunkiseudun synnytyssairaalois tehtävä tutkimus, jossa tutkitaan raskausdiabeteksen ehkäisyä ennen raskautta, liikunnan ja ruokavalion vaikutusta raskausdiabetekseen sekä seurataan vielä raskauden jälkeen riskiä II-tyypin diabetekseen sairastumisesta.

Mä pääsin tutkimukseen korkean bmi:n perusteella ja ekas sokerirasitukses mun paastoarvo oli 5,4mmol, ku raja on se 5,3mmol joten papereis on merkintä raskausdiabeteksesta ja paastoarvoja nyt seurataan. Jos ne ei laske, ruokavaliota kiristetään ja sit viimesenä insuliinilääkitys. Oon ainaki yrittäny syödä terveellisemmin, mutta toi salmiakinhimo on välillä ihan valtava.

Mun olis pitäny tällä viikolla mennä paastoarvon mittaukseen, mut kun tulin kuumeeseen ni neuvolas sanottiin, että mee vasta ku kuume on laskenu.
 
Mie oon kanssa siinä Radiel-tutkimukses. Etelä-Karjalan keskussairaala on myös mukana siinä. Mulla ollu suuria vaikeuksia pitää ns hyvää ruokavalioo yllä, ku toi pahoinvointi on edellee aik kovaa, eli syön mitä pystyn. Nyt uutena himona jääkylmät porkkanat!
 
Takaisin
Top