Onko niin paha että äitiysloma alkaa heinäkuussa

Esikoinenkin oli elokuun lapsi ja tykkäsin kyllä että loppuraskaus osui kesälle, oli kiva kun sai olla kevyissä vaatteissa ja muutenkin sitten kotona :) Tietysti turvotusta oli ja hikoilutti, mutta muuten olen vähän viluinen, niin ei haitannut hirveästi, pitää osata nauttia siitä. Tosin kuulin silloin samanlaisia juttuja ja niin nytkin. Täytyy myöntää, että töissä voi olla aika rankkaa ne vikat viikot ennen äitiyslomaa, kun ei saanut kesälomaakaan ennen äitiysvapaita. Mutta kesää odotelessa, johan tässä tätä kylmää on ollutkin.
 
Ei oo paha, ainakaan omasta mielestä. Kyllä sitä jo odotellaan ja kesälomaakin alkavaksi. On tullu juuri näitä kommentteja kun oot viimesilläs ja on kuuma kesä mutta eipä tuo haittaa, kyllä sitä joutaaki hikoilla kun on ollu töissä samas firmas liki 13 v niin ehkä on munkin aika jo vähän nautiskella. Yleensä oon loppukesänä ollu lomilla ja poiminu kilpaa säpsättävien räkättirastaiden kans puskista marjoja. Ny toivottavasti tulis vähä erilaisempi syksy. Ainoo miinus on että lakkanevalle ei taida oikee uskaltaa. :)
 
Viime viikolla lääkäri täti oli sitä mieltä että parempi olla sairaslomalla. (Sokerit koholla, verenpaine koholla yms yms) . Koko aika tuntuu olevan Suuri riski ennen aikaiseen synnytykseen. Ja työ on liian raskasta.
Ensi viikolla alkaakin sitten jo kesäloma ja aikaistetusti heti siitä äippä loma.
Joten tämän kevään/kesän kohdalta on duunit nyt taputeltu.
Pakko yrittää ottaa nyt vaan rauhassa ja toivoa että mennään pitkälle kesään ennen kun pieni syntyy, ja kaikki menisi mahdollisimman hyvin.:Heartred
Aika vaan tuntuu käyvän super pitkäksi , jo nyt :smiley-angelic006
 
Mua on alkanut nyt ärsyttämään ihmisten kommentit ja säälittelyt TODELLA usein tästä kesäodotuksesta kun on niin kamalaa jne. :banghead: Mä taas odotan innolla, että pääsen lomille! Enää 15 arkiaamua noustavana ennen kesälomaa ja äippistä ja sit ei tarvii töihin nousta hetkeen. Mitä sitten jos on kuuma ja hiki ja tuska. Suomen kesät ei kuitenkaan ole mitään hellettä ja paahdetta koko kesää. :dontknow
 
21 työpäivää enää äitiyslomaan! Joillekin vaan on ylipäätään varmaan loppuvaiheessa raskaana oleminen ja sen tuomat muutokset vaikeampia kuin toisille. On se sitten kesä tai talvi, niin ei välttämättä ole se syy mutta sitä voi joku ajatella, että se vuodenaika on se juttu miksi on ollut haastavaa.
 
Muokattu viimeksi:
Se hyvä puoli tässä kesäodotuksessa on, että kun työnantaja meillä joustaa, niin saan säästää tämän vuoden lomat pidettäväksi vapaiden jälkeen. Turvotus pysyi mulla poissa, kun jaksoi juoda pari litraa vettä päivässä. Edellisellä kierroksella 2 päivää lasketun ajan jälkeen kävelin hellemekossa Aurajoen rantaa, nautiskelin ja söin jäätelöä ja kävelin lopuksi Tyksiin kontrolliultraan.
 
Se hyvä puoli tässä kesäodotuksessa on, että kun työnantaja meillä joustaa, niin saan säästää tämän vuoden lomat pidettäväksi vapaiden jälkeen. Turvotus pysyi mulla poissa, kun jaksoi juoda pari litraa vettä päivässä. Edellisellä kierroksella 2 päivää lasketun ajan jälkeen kävelin hellemekossa Aurajoen rantaa, nautiskelin ja söin jäätelöä ja kävelin lopuksi Tyksiin kontrolliultraan.

Oi, toivottavasti mulla menee juuri tuolla tavalla tällä ekalla kierroksella:happy:
 
Ahdistaa muutenkin pukea monta kerrosta ja toppahousuja niin saatikka pukea niitä viimeisillään paksuna :hilarious: Olen tyytyväinen, kun saa vähentää kampetta ja ulos riittää kohta pelkät helposti puettavat sandaalit eikä tarvi enää takkia :wink Vielä pari viikkoa töitä ja kesäloma koittaa ja siitä suoraan äippäloma :happy: Töissä säälittelijöille oon todennut että Suomen kesät ei ole koskaan kyllin lämpimiä, saatikka kuumia niin en usko että ongelmia tulee, nautitaan lämmöstä :Heartbigred
 
Äitiysloman alkuun on 2 viikoa ja eipä tämä lämpö nyt luita tunnu rikkovan :wink Riippuu tietysti että mitä tekee, rauhallinen ulkona oleilu ainakin ihan jees. Jano on kyllä kovempi, tänään helposti yli 3 l juotu.
 
Tähän asti ei ole kyllä kesän "helteet" paljoa raskautta kuormittanut... Muutenkin löydän tästä kesälle osuvasta loppuraskaudesta koko ajan vain lisää hyviä puolia. Oma äitiysvaatetus on paljpn talvea helpompi ja halvempi, mies pystyi ajoittamaan kesäloman vauvan kannalta järkevästi, muutkin on lomalla niin ei tarvii yksin kotona jähiä äitiyslomalla... Toki mieli voi muuttua yhden hellepäivän jälkeen, mutta sekin on raskaana olevalle sallittua! [emoji5]️
 
Mä taas ihmettelen että miks noista helteistä jaksetaan valittaa niin kovaan ääneen. :rolleyes: Täällä missä asun on ollut jo viikkotolkulla hellettä (+28 astetta tänään) enkä mä ole kokenut sitä mitenkään eri tavalla nyt raskaana. Ei turvota, ei hikoiluta sen enempää kun normaalistikaan. Kun muistaa vaan juoda reilusti vettä ja välttää keskipäivän aurinkoa niin pärjää ihan hyvin.

Toki toisilla on parempi/heikompi lämmönsietokyky kun toisilla, mutta rasittaa kun ystävät Suomessa voivottelee, että miten sä kestät siellä kuumassa ja varmaan tulee olemaan ihan hirveetä. Päinvastoin mä nautin tästä lämmöstä täysin ja en todellakaan toivo viileämpiä kelejä. Suomessa palelisin ja valittaisin paaaaaljon enemmän.
 
Nannasutu, mäkin aivan täpinöissöni kun iskä pystyy ottamaan kunnolla isyyslomaa+kesälomaa nyt lasketun ajan ympärille. Ei olisi vältsis niin vapaasti valittavissa jos syntyisi loka-huhtikuu :)
 
Äippäloman ekapäivä :Heartbigred Hurjaa miten aika on mennyt nopeesti. Vielä joku aika sitten sitä mietti et kaikkeen on vielä pitkä odotus, nyt tää saattaa olla ohi alta 2viikon, mun tod.näk. viimeinen raskausaika. Oloja ei varmaan tuu ikävä, enkä tästä mahastakaan tiedä, mutta nää potkut ja muut...Mutta ihanaa, pian me nähdään meidän pikkuiset pojat :Heartblue:dummy::dummy::Heartblue
 
Mä tässä katselen ikkunasta ulos kurjaa sadesäätä ja mietin et tulisi nyt ne parjatut helteet. Mua ei haittaisi yhtään kunhan vaan olisi lämmin ja voisi nauttia auringosta. Nyt ei todellakaan kannattaisi kenenkään tulla surkuttelemaan kuinka kamalaa on olla viimeisillään raskaana keskikesällä :sad001
 
Kesäinen sade on välillä ihanaakin :shy: neuvolasta kun menimme takaisin autoon käsikynkässä ja kastuttiin niin oli ennemmin hauskaa kuin harmillista. Ja kotona voi vielä hetken touhuta kun jaksaa paremmin harmaana kuin aurinkoisena päivänä. Nyt olisi kans ihan paras hetki lenkkeillä, kun ilma on niin raikasta ja saa hengittää todella happirikasta ilmaa :)

Tykkän myös lämmöstä ja auringosta mutta sadepäivissä on kans jotain niin ihanaa :Heartred
 
Tuntuu vain, että jatkuvasti on vain kylmää. Nyt hetkeksi sade hellitti ja aurinko mukavasti lämmitti, niin lähdettiin muutaman kilsan kävelylle. Tietty puolessa välissä meni pilveen ja tuli hyytävä kylmyys. Ja ensi viikolle on luvassa vielä kylmempää.

Harkitsin jo äkkilähtöä etelään, mutta jos viikon lomalle lähtisi, niin huomenna olisi viimeinen päivä kun saa lentää vielä takaisinkin (rv 36 kun tulee täyteen niin ei saa enää pohjoismaita kauemmas lentää )
 
Mulla on huono lämmänsietokyky ihan normaalistikin, enkä oo sitten lapsuusvuosien voinu makoilla aurinkoa ottamassa kun meinaa taju lähteä. Ehkä johtuu alhaisesta verenpaineesta moinen, mutta siitäkin huolimatta valitsen kesän loppuraskaudelle sata kertaa mieluummin kuin syksy/talviajan. Eka odotusaikana 2012 kesä oli tosi sateinen, ja nautin ihan täysillä loppuraskaudesta ja kesäsateista. 2014 olikin sitten kaikkien aikojen helleputki heinäkuussa ja tyttö syntyi 31.7. Ja helteet jatkuivat vielä pitkälle elokuuhun. En silti muistele sitäkään pahalla, vaikka keskipäivällä mulla ei ollukkaa mitään asiaa ulos. Tuli ajeltua paljon vieraisilla esikoisen kanssa :) Nyt onkin rempan yhteydessä kotiin laitettu ilmalämpöpumput ja ah kun on ihanaa kun saa nukkua viileässä makkarissa vaikka päivä olisi miten kuuma! Tänään tuli mun lempparisää; kunnon ukonilma :Heartred puhdistaa ihanasti ilmaa!
 
Äippäloman ekapäivä :Heartbigred Hurjaa miten aika on mennyt nopeesti. Vielä joku aika sitten sitä mietti et kaikkeen on vielä pitkä odotus, nyt tää saattaa olla ohi alta 2viikon, mun tod.näk. viimeinen raskausaika. Oloja ei varmaan tuu ikävä, enkä tästä mahastakaan tiedä, mutta nää potkut ja muut...Mutta ihanaa, pian me nähdään meidän pikkuiset pojat :Heartblue:dummy::dummy::Heartblue

Mulla alkoi myös maanantaina äippäloma! :happy: Minusta kanssa tuntuu, että ihan vasta ajattelin, että loman alkuun on vielä 3kk. Aika on todellakin mennyt ihan hullua kyytiä! :D Kyllä näitä potkuja ja möyrimisiä tulee ikävä, vaikka tietysti ihana ja aivan parasta saada pieni murunen syliin:Heartblue
 
Takaisin
Top