Onko muita suuren perheen äitejä vauvakuumeen kourissa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
TÄTTÄRÄ: Vielä tännekin puolelle SUUREN SUURET ONNITTELUT PLUSSASTA [:)][:)]!!
Ja niitä tarrasukkia ja enkeleitä matkallesi!!!!!!!
Ja meidät nappaat sitten pian mukaasi!!!!!

Heh..mun on pakko udella,että miksi sinulle huudettiin,ettei saa syntyä 19 pv.?

Kyllä sitä vaikka olisi kuinka kova luonne ja ajattelsi,ettei toisten puheet satuta.Niin kyllä ne silti aina satuttaa.Riippuu tietenkin siitä,että mitä sinulle sanotaan.
Kateus taitaa olla se pahin riivaus meissä Suomalaisissa [8|]?

Pysy täällä vaan meidän seuranamme niin kauan kuin haluat [:)][:)]
Koskas ajattelit varata itsellesi ensimmäistä neuvolaa??

Yönsäde kp 6/28-33/3

Nopeasti vain, Yönsäde, meidän vanhin poika siis ei halunnut jakaa synttäreitään. No, neuvoa seuraten nuorimmainen sitten syntyikin 18. päivä. Mulla on tuon pienimmän kanssa neuvola tässä joskus (en muista olisko jo ensi viikolla, pitää kaivaa kortti esiin ja kysellä siellä sitten, jos aihetta on... meillä on sama täti niin lasten- kuin äitiysneuvolassa. Varsin tutuiksi ollaan tultu viimeisten 8v aikana!

Pikaa tännekin,

SINULI: Meidän Kuopushan on jo ISO [;)][:)]..ei nuo ihanuudet pysy vauvoina kuin hetken vain.Meidän Nelonenhan on 1v9kk eli heillä on ikäeroa 1v1kk [:)].
Koskas ajattelit tehdä testin?
Peukkuja hirveesti!!!

TÄTTÄRÄ: Hienosti sitten osasit ajoittaa Kuopuksen syntymäpäivän [;)][:D]
Meillä on myös täällä sama terkkari äitiys-ja lastenneuvolassa.Pieni paikka kun on kyseessä.Eli mullekin toi meidän terkkari on HYVIN TUTTU äippä-ja lastenpuolelta [:)].
Viimeksi hän oli hyvin hämillään,kun vein meidän Nelosta neuvolaan ja sanoin,että raskaustesti näytti juuri plussaa,että varataanko mullekin taas aika neuvolaan [:D].Meidän Nelosen ja Vitosen ikäeroksi tuli sitten se 1v1kk [:)][:)].
Meillähän kun on vielä Kakkosen ja Kolmosenkin ikäero vain 1v3vkoa [:)].
JOS meillä nyt tärppäisi,niin ikäeroksi tulis Vitoselle ja tälle tulevalle Juniorille n.1v5kk.
Mutta mulla on nyt vaan jotenkin sellainen ihme tunne,ettei raskaus enään alakaan niin helposti kuin ennen [8|][&:]?
No,kiittää saan näistä meidän ihanista viidestä terveestä lapsesta!!!!!!!
Mutta haaveissa olisi silti vielä ainakin se yksi kullannuppu [:)][:)]!!!
Onkos sinulle tullut jo mitään raskausoireita?
Mullahan on joka raskaudessa tullut heti alusta lähtien ihan hirvee pahoinvointi ja väsymys.Melkein ennen testiä olen tiennyt jo raskaudesta.

OMAA: Mulla on nyt kauhee päänsärky päällä ja kyse ei ole nyt mistään "miehelle tarkoitetusta panpanpanttaus särystä [;)]"..
Viime yönä valvottiin noiden kahden pienemmän kanssa,kun he ovat kipeenä [&:].
Tää on juuri sitä inhottavaa,kun yksi lapsi sairastuu,niin se kyllä sitten tarttuu kaikkiin.
Taidan ottaa särkylääkkeen.Pitää mies päästää töihin.

KIRJOITELKAAHAN!!!!!!

Yönsäde kp 7/28-33/3

Palelee... joo, pakkasta on, mutta täällä sisällä siis ja mittari näyttää kuitenkin melkein 22 astetta (mies valitti aamukahvilla käydessään, että täällä on kuuma). No, joko mulla on TAAS anemia tai sitten niihin liuskoihin pitänee alkaa luottaa. Nelosen odotuksen alusta toissakesältä muistan ihan mielettömän palelun... samaa taas ilmassa.

Tuo sairastelu se on ison perheen kanssa tilanne, joka saa toivomaan, että olisi vain se yksi lapsi - etenkin ne oksutaudit. Tänä talvena ollaan - toistaiseksi - päästy tosi vähillä sairasteluilla. Kaikkein kamalin taas oli keskosena syntyneen kakkosen eka vuosi, tuo sairasti ties kuinka monta korvatulehdusta ja AINA tuli kurkunpääntulehdus kaupan päälle. Tuli tosiaan nähtyä se, että keskoset ovat oikeasti infektioherkkiä pitkään, nyt tuollakaan ei ongelmia onneksi enää ole.

Olikohan se tässä vai tuossa toisessa ketjussa, kun Yönsäde kirjoitti siitä pojan peltoautokolaroinnista. No, meillä pojalla on tapana kaahottaa aina moottorikelkan kanssa naapurin pellolla (lupa kysytty) ja vähän väliä tuo sitten tulee juosten, kun on vetänyt jonnekin ojaan "oikaistessaan" pellon poikki. Sellasta se on, kun noita poikia on, niin niillä pitää olla miesten vehkeet.

Pikatsua vielä,

SINULI: No voihan hemmetti sentäs [:@]..
Paskan täti,jos sinne nyt änkee [:@][:'(]..
Hyvähän se on,jos kierto nyt menee lyhyemmäksi..on paremmat mahdollisuudet raskautua.MUTTA niin olisin sinulle sitä plussaa toivonut [:)][:)]!!!
Voiko sulla kumminkin vielä olla toivoa??Eli onko vuoto muuttunut kunnon vuodoksi,vai jatkuuko se tuhruna vielä?
Joillakin voi tulla tuhruvuotoa tai ihan jopa kunnon kuukautisvuotoa alkuraskaudessa silloin,kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa!
KIITOS paranemissäteistä [:)][:)]!!
Minähän kävin aamulla jo tuon toisen pienemmän kanssa korvakontrollissa.Hällä oli toisesta korvasta puhjennut tärykalvo,kun oli ollut niin raju korvatulehdus [X(].
Nyt hälle sitten kanssa mietitään korvien putkitusta,kun on ollut enemmänkin noita tulehduksia.
Meidän yhdellä lapsellahan on putket korvissa.
Ja SIKAINFLUENSSASTA vielä: Täällähän tuo epidemia alkoi meidän Esikoisen luokalta.Ja meidän perheessä se sairastettiin oikein kunnolla [&:].Mies ja kaksi lasta sai Tamiflu kuurin,kun olivat niin huonossa kunnossa.Minä säilyin pelkällä 3 päivän päänsäryllä.Mutta silti oli ikävää kovassa päänsäryssä hoitaa sairasta miestä ja lapsia sekä muut hommat päälle.Onneksi minun äiti tuli tänne silloin avuksi..huh!!!!
Me asumme maalaistalossa ja maalaistalon lapsilla PITÄISI olla hyvä vastustuskyky [8|]..no,meidän lapsista kukaan ei ole allerginen millekään,mutta kyllä Esikoisen tuomat pöpöt koulusta tarttuu ja liiankin hyvin.

TÄTTÄRÄ: Koita nyt rakas ystävä uskoa,että SINÄ OLET RASKAANA [:)][:)]!!!
Tietysti se paleleminen johtuu ihan vain siitä raskaudesta!!!!!
Kyllä minäkin olen aina raskaana ollessani tutissut [;)]
Jeps,kirjoitin tuonne "Joko nyt onnistaisi" puolelle tuosta meidän hurjapäästä [:)]
Eli eilen hän veti meidän pellolla radalta ulos 4 kertaa perätysten [:D][:D].Mies "jaksoi" käydä traktorlla vetämässä auton 3 kertaa pois.Neljättä reissua ei enään viittinyt tehdä,joten auto makaa nyt radan ulkopuolella penkassa [:D][:D]..POIJAAT [;)]

OMAA: Meidän kipeet lapset nukkuu.Mies lähti klapihommiin.Kaksi isompaa lapsista hajottaa kämppää.Joo,nyt on vähän ikävää,kun nuo pienimmät sairastaa,niin emme voi lähteä nyt ulos.Ja tietysti se vaikuttaa noihin isompiin heti tuollain,että energiaa pitää purkaa vaikka sitten kämpän sekottamiseen [:D][:D]
Mutta nyt jatkaan hommia...ja siivotakin pitäis.Onneksi päänsärky lähti lääkkeellä.

Palaillaan [:)]

Yönsäde kp 7/28-33/3

onnea kaikille joilla "tärppäs" [:D] ja toivoa niille jotka yrittää!
ite olen vasta 3:men lapsen äiti mutta haaveilen suurperheestä.
muruni ovat tyttö 5v, pojat kohta 3v ja 1v. neljättä haaveessa olo on vähän sellainen että jospa tärppäis vielä viikko menkkojen alkuun..takana 2keskenmenoa...
juu ne sairastelu jaksot on voimia vieviä mutta onneksi ohi meneviä. ite poden kevät flunssaa parhaillaan, niisk. tosi mukava palsta! hyvää kevättä kaikille!![8D]

Pitkästä aikaa tännekin,

MIRPUTIN86: Hellouta ja tervetuloa palstailemaan tänne [:)]
Minä täällä olenkin viimeksi kirjoitellut tammikuussa,mutta täältä sitten väki pääsi odotuspuolelle,niin en viitsinyt täällä yksin jatkaa juttujani [;)]
Pahoittelut keskenmenoista [:(]
Toivottavasti saat nyt viikon päästä plussan ja raskaus sujuu loppuun asti hyvin [:)][:)]!!

Minä siis olen viiden lapsen äiti ja lapset ovat iältään 14-vuotta,kohta 5-vuotta,kohta 4-vuotta,2-vuotta ja kuopus täytti juuri vuoden [:)]
Ja siis kuudes lapsi olisi vielä toiveissa.
Nyt mennään siis yrityskertaa 6.

Meillä meni viime yrityskerta ihan noroille,kun juuri ennen ovista,oviksen ajankohtana ja oviksen jälkeen sairastimme koko perhe noroa vuorotellen.Eli silloin ei ollut mitään mahiksia sessyillä.
Nyt sitten on vuorossa täällä flunssa [&:].Eli kolme meidän lapsista on nyt ollut flunssan kourissa ja nyt on pelko peessä,että koska minä tai mies sairastutaan.Sitten menee kyllä lopullisesti herne nenuun,jos tässäkin kierrossa juuri oviksen ajankohtana ollaan kipeinä.

Mutta ihanaa vointia sinulle ja käyhän täällä aina päivittämässä kuulumisesi [:)][:)]

Yönsäde kp 9/28/6

Onnea kovasti yrityksellenne! Tänä talvena/keväänä on ollut hirmuisesti tauteja meillä, vesirokko,oksennustaudit,angniia,korva,silmätulehdus ja nyt menossa perus flunssaa...kyll se tästä ja toivottavasti myös teillä nuo taudit väistyvät! meillä yrityskerta 4 menossa, keskenmeno+kaavinta oli 2kk sitten ja edellinen poikien välissä. imetyksenlopetin pari kk sitten ja toivottavasti nyt olisi paremmat mahikset. Kuopus tulee 1v tuossa 12.5=D jännittää mut toisaalta ei jaksais enää pettyä..enää n.7päivää menkkojen alkuun..alamaha on olluna tosi kipee jo pari päivää mutta en usko että vielä oireita olis jännittää vain tai sitte piru joku mahatauti taas tulos=/ ihanan suuri perhe sulla=) haaveissa olis 5-6lasta mutta saa nähdä miten lopux asiat menee=) vihdoin pääsin nauttimaan kotiäitiydestä muuten olin kaikkien muksujen välissä töissä mutta silti tiukkaa tekee kun hankki tuon talolainan taakakseen..noh kuitenkin palataan asiaan pian ja oikein iiihanaa kevättä kaikille! toisin täällä keski-suomessa sataa lunta![:'(]

Hellouta,

MIRPUTIN: KIITOS KIITOS !!
Teilläkin on siellä kovasti sairasteltu [&:].Kyllä nuo sairastelut ovat niin ikäviä lapsiperheissä.
Mekin olemme nyt sairastelleen ihmeen paljon [8|].Esikoinen käy koulua,niin hän tuo sieltä aina noita pöpöjä "tuliaisiksi" tänne.
Mekin olemme sairastaneet syksyllä sikainfluenssan ja nyt talvella 2 kertaa noroviruksen ja nyt tämän RS-viruksen.Sitten noita tavallisia korvatulehduksia tietysti.
Ihan hyvin sinulla jo voi olla raskausoireita [:)][:)]!!!
Ihan hirveesti sinulle nyt peukkuja,että tuo alavatsan kipuilu olisi juuri sitä itseään [:)]
Koska ajattelit testailla?
Voihan hyvin ja tulehan kertomaan kuulumisia [:)][:)]

OMAA: Meillä sairastelurintamalla tilanne on nyt aika hyvä [:)]
Kolmonen on parantunut ja Kakkosen korvatulehduskin on lääkkeillä saatu oireettomaksi.
Nelosella on vielä vähän kuumetta.
Omaan olotilaan ei tiettykään mitään ihmeempiä,kun oviskaan ei ole vielä ollut [;)]
Lähden nyt ulos leikkelemään puiden oksia.Saas nähdä,että mitä siitäkin tulee,kun en ole mikään professori näissä puutarhahommissa *viheltelee* [:D]

PLUSSAA PLUSSAA +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp 11/28/6

Hyvä että on lapset paranemaan päin! meilläkin flunssa ohi jee!
töitä on välillä olluna ja eilen synttäritkin ja paras lahja siskoni sai pienen pojan samana päivänä!
ja itse testailin eilen toivoen synttäri ylläriä....dadaaaa!!! raskaana!!! Wippiiiii!
kauheasti en uskalla vielä iloita kun noita keskenmenoja on olluna pari takana....
Oikein mahtavaa vappua kaikille!!!

Moikka tännekin,

MIRPUTIN: JEE JEE...SYDÄMELLISET ONNITTELUT PLUSSASTA [:)][:)][:)][:)]
Aivan ihania uutisia!!!!!Olen niin onnellinen teidän puolestanne [:)][:)][:)][:)]
Paljon Enkeleitä ja tarrasukkia matkallesi mukaan!!!!!!!!!!!
Kumpa itsekin vielä joskus saisi sen plussan.
Ja onnittelut vielä siskollesikin pojan syntymän johdosta!!!

OMAA: Ihana mieli tulee aina,kun saa lukea toisten plussa-uutisia [:)][:)][:)]
Mulla on nyt loppunut noi kystakivut ( itse niiksi ainakin veikkasin noita oviksen jälkeisiä kipuja ).Tänään on tullut sitten aika paljon noita repäisykipuja [&:]
Ihanaa olla nainen..aina krenaa joku paikka [;)]

Yönsäde kp 23/28/6

Voi kiitos onnea tarvitaan aina=D
Toivottavasti onnistuu teilläkin pian ettei tarvii pettyä liian monta kertaa!
pieni ikä ero omasta mielestäni tulee noin 1,5vee muuten on ekan-tokan välis 2v3kk ja toka-kolmannen 2v.
saapa nähdä miten menee jotenkin aina on mennynä kuitenkin loppupelistä hyvin=)
esikoinen menee eskariiin nyyyyyyhhhh...ja jään sitte 3:kanssa kotio.
ihanaa ei onneksi vielä ole paljon raskaus oireita rv4+3? olikohan no kuiteskin turvottaa ja pistää vain.
ei yrjötä eikä väsytä niin paljoa kun edellisissä mutta varmaan kohta ilmestyy kaikki nuo ongelmat =/ nooh silti onnelinen olen!

Ihana ilma ulkona,

MIRPUTIN: KIITOS SUURI [:)]
Ehkä minä vielä joskus raskaudun tai sitten en.Joka kertahan sitä on aina hyvin pettynyt,kun täti tulee.Mutta pakkohan sitä on sitten taas skarpata itsensä uuteen kiertoon [;)]
Kiitollinen olen näistä ihanasta viidestä rakkauspakkauksestani [:)][:)],mutta silti meillä molemmilla on haaveissa vielä uusi vauva [:)]!!
No,se ei ole meidän käsissämme.

Meidänkin lapsilla on pienet ikäerot;tosin Esikoisella ja Kakkosella on ikäeroa 10 vuotta [:D].Mutta Kakkosella ja Kolmosella on ikäeroa 1v3vkoa,Kolmosella ja Nelosella on ikäeroa 1v9kk ja sitten Nelosella ja Vitosella on ikäeroa 1v1kk [:)].
Se on lapsille mukavaa,kun ovat hyvinkin paljon samanikäisiä,niin heistä on sitten paljon seuraa toisilleen [:)][:)]

Aivan ihanaa raskausaikaa sinulle [:)][:)]
Minä pidän sinulle peukkuja,että raskaus sujuu loppuun asti hyvin!!!!!!!!!!!
Voihan hyvin [:)][:)]

OMAA: Tissejä vihloo ja ikäviä repäisykipuja tulee nivusiin.Ja välillä nippailee alavatsalta.
Näitä oireita mulla on ollut ennenkin ennen tätiä.Joten odotukset eivät ole kovinkaan korkealla.
Nyt ulos lasten kanssa ja laittamaan grilliä päälle.

Yönsäde kp 24/28/6

Korjaus edelliseen tekstiin,

Hitsit,että minä kanssa joskus puhun mitä sattuu [:D]..Siis Esikoisella ja Kakkosella on 10 vuotta ikäeroa.Esikoinen on 14-vuotias eikä heillä siis ole 14-vuoden ikäeroa [:D]
Jeps,tarvii muokata tuota minun vanhaa tekstiäni vielä [;)]

OMAA: Kyllä nyt huomasi,kun teki raskaampaa työtä tuolla ulkona,niin aika pahasti tulee noita repäisykipuja tuonne nivusiin [&:]
Ei ole vanhaksi tulemista [;)][:D]

Yönsäde kp 24/28/6

Yönsäde, mulla oli kans noita kipuja ennen kun testasin ja jotenkin tiesin et jospa kuitenkin olisin ja olinkin!
kauheasti tsemppiä!! nyt alkaa olla vähän paremmat kelit pihatöihin, grillatakin yritettiin viikonloppuna mut ei tulluna mitään vettä satoi yx kax kaatamalla! no jaa kyll se kesä tulee..
juu miekin miettinyt noita ikä eroja ja miten suhtautuu toisiinsa se 2v on ollut tähän asti suosituin.
ite koin että kävelevän ja hieman puhuvan murun kanssa oli helpompi hoitaa pientä mutta taas uhman alku oli vaikeaa mutta ei ylitsepääsemätöntä. ja nyt kun esikko on 5 ja toka 3 ovat niiiin paljon yhdessä ja leikkii monta tuntia taka huoneesaan ja mie hoitelen 11kk ikästä vauvaa  toisin nyt tulee pienempi ikä ero toivon vain että kolmonen ehtis oppia kävelemään edes..nooh jos ei niin kannetaan molempii. keinot on aina keksitty ja loppu pelistä vaikka alku saattaa ola vaikeaa isonpana ovat kyllä niin kiinni toisissaan=) nytkin konttaa 3lasta ringissä ja kiljuu innoisaan kun saavat viihdyttää toisiaan?

Ihanaa iltaa tännekin,

MIRPUTIN: Toivon niin tosissani,että minunkin nämä kivut ja ihme oireet olisivat sitä raskautta [:)][:)],mutta en kumminkaan siihen mahdollisuuteen usko.
Mulla on siis nämä oireilut tämän päivän aikana lisääntyneet [&:]..Nytkin juilii alaselkää kunnolla menkkamaisesti,vihloo häpyluuta aina välillä,nivusia nippailee ja repäisykipujakin esiintyy edelleen.
Olen ihan ulalla,koska ennen ei ole tällaista oireilua ollut ennen tätiä eikä kyllä edellisissä raskauksissakaan!!
Onkohan mun kroppa ihan kunnossa [8|]??
KIITOS paljon tsempeistä [:)][:)]Olet ihana!!!
IHANAA VOINTIA SINULLE [:)][:)][:)]
Ja käy tosiaan kertomassa täällä kuulumisiasi,jos ehdit ja jaksat!!!
Kiva on "jutella" toisen äidin kanssa,jolla on myös pieniä lapsia kotona [:)][:)]

Yönsäde kp 25/28/6

Takaisin