Onko muilla samoja havaintoja?

Aurinkopuuteri

Vauhtiin päässyt keskustelija
En tiedä oliko aihe uuden aloituksen arvoinen, mutta laitan nyt kumminki. [:D] Onko muut huomannu samaa ku minä, että ihmiset esim. joita ei ole nähnyt vähään aikaan, haluavat halailla enempi ku ennen? siis tekeekö tämä raskaus jotenkin hellyttäväksi? [8|] ja tulee olo, että tuota pitää halata kun on raskaana. Kyllä miehen kans halaillaan päivittäin, mutta en ystäviä ja tuttuja ole tottunu halimaan.  Noh kaikki tavallaan.
 
Niin ja olis muutakin! ...voiko synnytys alkaa ihan vaan yht äkkiä? siis ettei ole ennakkkoon ollut mitään oireita alkamiseen. Ei supisteluja tai muutakaan. Jos on ollut todella vähäoireinen koko raskauden ajan niin pitäisikö ennen synnytystä jotain tulla? [8|]
 
Minuu kyllä halaillaan ja puhutaan melkein kun jollekkin pikkulapselle ja sit aattelen aina,että "no mikäs tolla nyt on?" sellasta ylenpalttista lepertelyä kuulen kyllä. Kait ihmiset sitä tekee,kun ajattelee varmaan,että toi on raskaana ja niin herkimmillään. Että joo..käyttäytyminen mua kohtaan on muuttunut.
 
En kyllä oo törmänny, mutta toisaalta halailin kavereita ennen raskauttakin, mutta ei ole niin sanotusti tullut halailemaan semmoiset jotka ei ennenkään halaillu.
 
Just tuota tarkotin, välistä sen ottaa ihan huumorilla, mutta usein tuntuu ettei jaksa! [>:] se menee joskus niin yli ettei voi tajuta. Tosin en tiedä nyt ite, että oonko joskus käyttäytyny samoin raskaana olevalle. [:)] heh.
 
quote]ALKUPERÄINEN: Babaytoy

Minuu kyllä halaillaan ja puhutaan melkein kun jollekkin pikkulapselle ja sit aattelen aina,että "no mikäs tolla nyt on?" sellasta ylenpalttista lepertelyä kuulen kyllä. Kait ihmiset sitä tekee,kun ajattelee varmaan,että toi on raskaana ja niin herkimmillään. Että joo..käyttäytyminen mua kohtaan on muuttunut.
 
Mie olen kyllä käyttäytyny ihan normaalisti toisia raskaanaolevia kohtaan silloin kun itse en vielä ollut. [:)] Mutta semmosta hössötystähän tuo on,vaikka normaalisti meitä vauvamasujakin vois kohdella [;)]
 
Kait se pitää vain hyväksyä. Tosin huomasin jossain vaiheessa, että useita viikkoja linnottauduin kotia. En halunnut nähdä ketään ihmisiä, osaksi tuon hössötyksen takia. Nyt oon vähän heltyny ja oon käyttäytyny normaalisti ja nähny ihmisiä. Mut hermot vaan on kireellä välistä ja pitää todella joskus hillitä sanojaan. [:D] Mut onneksi vauveli näkee kohta päivänvalon ja hellittää tilanne tai ehkä ei sittenkään. [:o] [:)]
 
Sitten se varmaan pahenee [:D] Mutta sitten se on vauva kuka kokee ne kaikki lörpötykset ja halailut [;)]
 
En kyllä ehkä itsekään aivan halailua ole huomannut, kun en sitä harrasta muutenkaan kuin kumppanin kanssa paljonkin, mutta kyllä joo jtn lässytystä oon havainnut kans :D 
 
Moi! [:)]

Synnytysasiaan vastailen, että kyllä synnytys voi alkaa yht'äkkiä esim. Vesien menolla. Vaikka vähäoireinen olisikin ollut raskauden ajan, niin kaikkia odottaa ne iki-ihanat supistukset! Ja kyllä ne supistuksetkin voi yht'äkkiä alkaa, mutta yleensä niitä enteilee sitten menkkamainen kipuaalto, voimistuva.... [;)] (Vesien meno ei aina silti tarkoita sitä että supistukset tulee, mutta muussa tapauksessa ne kyllä tulee! Ja synnytyksen yhteydessä jos puhkaistaan kalvot, niin se jos mikä antaa suppareille puhtia!)

Voin LUVATA että OIKEAT supistukset tunnistaa HETI. Minäkin ensisynnyttäjänä epäröin kauan, että tiedänköhän mitä ne oikeat supistukset ovat. Mutta sitten kun niitä tuli, ei voinut olla enää epäröimättä. Niiden kanssa ei oikeasti pysty olemaan. Joka supistuksen kohdalla tuntui että hengitys "salpaantui". Ne olivat TODELLA kovia "kuukautiskipuja". Ja tulivat säännöllisesti 2-3 minuutin välein ja kesto oli 1-2min luokkaa.

Minun tilanteeni oli vielä se, että olin jo henkisesti valmistautunut käynnistykseen, kun 5.2 (rv 42+3) aamulla olisi aika ollut. Mepä otettiin varaslähtö vauvelin kanssa ja oltiin jo yöllä synnärillä... Käynnistyi siis itsestään vain tunteja ennen kuin olisi käynnistetty! Samana aamuna oli tyttö maailmassa 10:32. [:)]
 
Enaj kiitos vastauksestasi. Sitä vain olen miettinyt kun olen ollut niin oireeton, että pitäisikö niitä oireita jo tulla ennen synnytystä ettei vain menisi yliajalle. Onhan mulla tosin aikaa vielä viisi viikkoa niin kerkeehän tässä. [:D] Mutta hätähousu kun olen. [:)] 
 
Noista kivuista vielä sen verran, että hyvä on varautua pahimpaan ja ottaa jo ennen niiden tuntemista ne vakavasti eikä aliarvioida. Sitten huojennus jos ei olekkaan niin paha kuin luullut. [8|] Mut senkin olen kuullut, että sen kivun voi kokea niin eri lailla. Yksi tekijä on myös se, että onko mahdollinen mies/tukihenkilö miten valveutunut/läsnä synnytyksessä ja millainen kätilö sattuu olemaan paikalla eli saako sitä tukea oikeasti kivun hetkellä. Siskoni kohdalla kaksi ekaa synnytys meni mönkään. Kätilö hoiti hommansa ja ei muuta. Kokemus oli ollut todella negatiivinen. Kolmanen vauvan kohdalle oli sattunut aivan ihana kätilö ja synnytys ei ollut kauhea, vaikka kivut ihan samat kuin kahdessa edellisessä. Mies toki ollut mukana kummassakin, mutta kätilö oli ollut niin tyhmä, että kumpikin oli sitä säikähtänyt ja sitten mieskään ei oikein osaa hoitaa osaansa. [:o]
 
Pääasia, että terve lapsi saataisiin me kaikki odottajat ja jokainenhan tänne on synnytty, tyylillään. [:)]
 
Aurinkopuuteri

Minä olen nyt 37+3 enkä ole kokenut muutamaan viikkoon minkäänlaisia harjoitussupistuksia.
Jossain vaiheessa parit menkkakivut tuli n. kerran viikkoon. Mut ei niitäkään nyt muutamaan viikkoon...
Eli mietin kans sitä että eikö meinaa tulla yhtään ajoissa... Sopii minulle oikein hyvin vaikka olo onkin jo välillä tukala... [;)]
 
Rauha, mun siskot veikkailee että voisi syntyä lasketunajan jälkeen kun olen niin oireeton. [&o] Toivottavasti ovat väärässä!!! jotenki sitä on asennoitunu siihen, että syntyy ennen ku jälkeen. En tiedä miksi niin. [:D] 
 
Aurinkopuuteri, vielä sen verran sanon, että mullahan ei lainkaan ole tullut sellaisia "harjotussupistuksia", kun kaikki supistukset mitä tulivat, tekivät tosiaan jo jotain kohdunsuulla. Mulla oli marraskuun lopusta asti kohdunsuu lyhentynyt, joulukuussa auennut ja lapsi syntyi vasta helmikuussa YLIAIKAISENA. Että näinkin päin voi silti mennä, vaikka kuinka olisi "oireita"... Tosiaan, 42+4 viikolla suvaitsi saapua tämä neiti, mutta ILMAN käynnistystä silti!! [;)] (Kirjoitin edelliseen viestiin väärin viikot). Ja laskettu aika oli 18.1.
 
Se hyvä ettei ole tarvinnu käynnistää. Juuh... nyt laskettuun aikaan 4 viikkoa ja 4päivää. [:D] Saa nähä millon sitten syntyy. Pelottaa ne supistukset, että millasia ovat kun ei tiedä. Luin uutta synnytyskirjaa, joka muuten on hyvä! Katerina Janouch, (lasten kanssa) Synnytys. Siinä kertoikin kirjan kirjoittaja ettei pitäisi puhua supistuksista vaan poltoista, koska niitä ne ovat siis polttoja, sanan mukaisesti. Suosittelen lukemaan kirjan, hyvää tietoa ilman mitään turhia ylimääräisä höpöjä. Miehenikin luki kirjan ja kehui hyväksi. Synnytyskirjoja on monia, mutta usein huonosti tehtyjä.
 
Mulla kaveri viimeisteli vielä yhtä lehtiartikkelia viikolla 37+5 ja huokas että nyt voikin sitten aloittaa äippäloman. Vauva heitteli kohdussa vielä volttia eikä ollut kiinnittynyt eikä mitään muitakaan oireita ollu eli synnytystä ei odotettu ollenkaan. Kuitenkii samana iltana meni vedet ja kaveri synnytti pojan varhain seuraavana aamuna. [:)] Että kai se voi käynnistyä sillee enemmän rytinälläkii.
 
ALKUPERÄINEN: Aurinkopuuteri

Se hyvä ettei ole tarvinnu käynnistää. Juuh... nyt laskettuun aikaan 4 viikkoa ja 4päivää. [:D] Saa nähä millon sitten syntyy. Pelottaa ne supistukset, että millasia ovat kun ei tiedä. Luin uutta synnytyskirjaa, joka muuten on hyvä! Katerina Janouch, (lasten kanssa) Synnytys. Siinä kertoikin kirjan kirjoittaja ettei pitäisi puhua supistuksista vaan poltoista, koska niitä ne ovat siis polttoja, sanan mukaisesti. Suosittelen lukemaan kirjan, hyvää tietoa ilman mitään turhia ylimääräisä höpöjä. Miehenikin luki kirjan ja kehui hyväksi. Synnytyskirjoja on monia, mutta usein huonosti tehtyjä.


Jos ne ovat niitä polttoja,niin sitten ne mun kyllä olivat supistuksia. [8|]
Juttelin mun sairaanhoitaja-tädin kanssa tänään ja kerroin tapahtumista niin hän sanoi,että muistaa omat supistukset ja nuo minun ovat juuri niitä ja sitten hän oli ihan innoissaan,että "Kohta se sieltä syntyy :)))" [:)]
Niin..4viikkoa ja 6.päivää tuntuu niin lyhyeltä ajalta,mutta sitten kun on se 2-3 viikkoa niin huuii [:D] Teillä toisilla on ne jännät paikat,kun on just se 2viikkoa jäljellä. [;)]
 
Siis tarkoitin, että kun synnytys alkaa niin ei pitäisi kutsua supistuksiksi vaan poltoiksi niitä...supistus kuulemma antaa liian laimean kuvan kivusta. [8|] Enpä osaa tuohon sanoa mitään kun en vielä kokenut itse. [:D] Tietty harjoitus-supistuksia ei voi oikein sanoa poltoiksi kun nehän eivät sais olla kovin kivuliaita.
ALKUPERÄINEN: Babaytoy

ALKUPERÄINEN: Aurinkopuuteri

Se hyvä ettei ole tarvinnu käynnistää. Juuh... nyt laskettuun aikaan 4 viikkoa ja 4päivää. [:D] Saa nähä millon sitten syntyy. Pelottaa ne supistukset, että millasia ovat kun ei tiedä. Luin uutta synnytyskirjaa, joka muuten on hyvä! Katerina Janouch, (lasten kanssa) Synnytys. Siinä kertoikin kirjan kirjoittaja ettei pitäisi puhua supistuksista vaan poltoista, koska niitä ne ovat siis polttoja, sanan mukaisesti. Suosittelen lukemaan kirjan, hyvää tietoa ilman mitään turhia ylimääräisä höpöjä. Miehenikin luki kirjan ja kehui hyväksi. Synnytyskirjoja on monia, mutta usein huonosti tehtyjä.


Jos ne ovat niitä polttoja,niin sitten ne mun kyllä olivat supistuksia. [8|]
Juttelin mun sairaanhoitaja-tädin kanssa tänään ja kerroin tapahtumista niin hän sanoi,että muistaa omat supistukset ja nuo minun ovat juuri niitä ja sitten hän oli ihan innoissaan,että "Kohta se sieltä syntyy :)))" [:)]
Niin..4viikkoa ja 6.päivää tuntuu niin lyhyeltä ajalta,mutta sitten kun on se 2-3 viikkoa niin huuii [:D] Teillä toisilla on ne jännät paikat,kun on just se 2viikkoa jäljellä. [;)]
 
Hmm..Mul on ainakin viime aikoina ollu polttoja, ei supistuksia.. Mut onneks ei kovin useasti. Tai oikeestaan voisin sanoa niin, et polttoja ja niiden aikana maha vetää ihan kivikovaks.. Eikä niitä kestä enää hiljaa olemal. Mut ei tääl silti ole viel mitää tietoa synnytyksest..
 
Takaisin
Top