Onko mahdollista, että raskaus ei näy alkuvaiheessa ultrassa gynelle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Raskaus ei näy ultrassa?
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
R

Raskaus ei näy ultrassa?

Vieras
Kävin gynekologilla viime viikolla, gynekologi sanoi että ei näe mitään raskauteen viittaavaa. Kysyisin, onko mahdollista, että gynekologi ei näe raskautta ultrassa, jos raskaus on alkuvaiheessa (esim. rv 3 tai 4)? Olisin tuolloin ollut raskausviikolla 3.

Nyt on oireita, alavatsa turvonnut, pissattaa usein, rinnat vähän erilaiset kuin yleensä.

Kun aavistelin odottavani kuopusta alkuvuonna 2011, kävin ultrassa koska luulin tuntevani ja näkeväni vauvan liikkeitä eli että oisin ollu jo pitkällä. 10.1. Kävin eikä näkynyt mitään, 21.1. Tein clear blue digitestin viikko näytöllä ja siihen tuli raskaana 3+. Laskettu aika 21.9. Tyttö syntyi 24.9.

Mitä gynekologi sanoi kun kävit ultrassa? Minulle sanoi tosiaan, ettei näy mitään raskauteen viittaavaa. En tiedä oliko kohdun limakalvo miten paksu. Jos tähän voisi liittää kuvan (gyne antoi minulle uä-kuvan), voisin liittää. Siinä näkyi keskellä pieni ontto kohta keskellä kohtua, en tiedä voiko viitata raskauteen?
Ap

En muista tarkalleen kun siitä on jo 9 v mutta ei mun mielestä näyttänyt mitään vihreää valoa, tultiin vaan siihen lopputulokseen että en oo raskaana. Vaikka kuitenkin sitten olin mutta oli vaan niin alussa. Eihän sitä alkiota paljaalla silmällä erota ihan alussa eli voi hyvinkin olla hedelmöitys ja kiinnittyminen tapahtunut. Mutta siitä miltä kohdun limakalvo pitäis tuossa vaiheessa näyttää uä:ssä, en tiedä mitään..

Ok. Minulla on alavatsatuntemuksia, kohtua jomottaa ja alavatsa on turvonnut. Valkovuotoa tulee. Tuntuu että kohtu eläisi omaa elämäänsä sisälläni.
Ap

Asiasta ei ole kokemusta, mutta pidän täysin mahdollisena ettei raskaus näy vielä niin alussa ultrassa. :) Tai jos näkyy niin sen huomaaminen voi olla hyvin vaikeaa eli voi jäädä huomaamatta. Oletko tehnyt raskaustestiä?

Takaisin