onko mahd.tulla raskaaksi ehkäsykapselista?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja äiti(kö)
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ä

äiti(kö)

Vieras
Juu eli nyt on ollu koko vuonna yhteensä vain kerran menkat mutta sen laitan nexaplatonin piikkiin mut nyt alkanu neljä päivää sitten jomottaa munasarjoista ja kohdun kohdalta, pientä siis tosi pientä vuotoa ollut mutta sekin ei täysin kirkasta. Ja ainut järkevä juttu tulee mieleen ja sekin että olisin raskaana. ja en osaa yhtään laskea et millä viikoilla olisin tai millon tehdä testi et se näyttäisi oikein. sanokaa joku että mä vaan panikoin turhaan.

Tietoa ei ole. Mutta mulla on käsitys ettei mikään ehkäisy (steriä lukuunottamatta) ois 100% varma.
Tai näin oon luullut.

Ehkäisykapseli on yksi varmimmista muttei sekään takaa 100% varmuutta. Olen myös kuullut tapauksia joille kapseli ei ole toiminut täydellä tehollaan koska se on alkujaan asennettu huonosti.
Kannattaa varmaan tehdä testi oman mielenrauhankin kannalta ja katsoa mitä se sanoo.
Toki jos sulla on menkat jääny pois kokonaan kapselin kanssa, ei oo mitenkään tavatonta vaikka ne sieltä puskis nyt tällä kertaa läpi ja kipu aiheutuis niistä. Tsemppiä!

On mahdollista raskautua ehkäisykapselista huolimatta, suurempi todennäköisyys on kuitenkin, että kivut johtuvat jostain muusta. :)

Tee raskaustesti, sillähän asia todennäkösesti selviää.
Miullakin tuli mieleen jos sieltä on nyt ne menkat sitten tulossa ja se aiheuttaa kipuilua?
Toivottavasti asia selviää ja järjestyy parhain päin :)

Tuo otsikko on ihana! :D Siitä voi olla täysin varma, että ehkäisykapselista ei voi tulla raskaaksi, mutta ehkäisykapselista huolimatta voi pienellä todennäköisyydellä tulla raskaaksi :)
Ei siis ole tarkoitus millään tavalla loukata, mutta tässä raskaushuuruisessa päässä tuo kuulosti vaan niin hauskalta, että kikattelen täällä ääneen yksinäni <3

Takaisin