Onko lapsesi silmien väri vaihtunut?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Minkä väriset silmät lapsellasi on? Onko silmien väri muuttunut? Jos on, missä iässä?

Meidän esikoisella on tumman ruskeat silmät. Syntyessään oli niin tummat että näytti mustilta. Sitä en osaa sanoa milloin on muuttunut selvemmin ruskeaksi. Vauvalla on siniharmaat silmät. Mielenkiinnolla odotetaan muuttuuko ruskeiksi vai joutuuko tässä vielä selittämään miksi lapsella on siniset silmät vaikka meillä molemmilla vanhemmilla on ruskeat.
 
Viisivuotiaalla on nyt vihreät, joissa aavistus rusehtavaa. Syntyessään oli kirkkaansiniset ja siitä pikkuhiljaa muuttuneet. Nuoremmalla myös siniset tällä hetkellä. Minulla on vihreät silmät, esikoisen isällä siniset ja nuoremman isällä sinivihreät.
 
Kaikilla vauvoilla ollut syntyessään siniset silmät, jossain vaiheessa on muuttunut vihreäksi ja siitä ruskeaksi.
7v on nyt melkein kokonaan ruskeat silmät, 5v ja 3v lapsilla puoliksi vihreän ruskeat, melkein 3kk vauvalla nyt sinivihreät, alkoi muuttumaan 2kk ikäisenä.
Epäilen että kaikille lapsille tulee ruskeat silmät kuten isällään. Minulla vihreät, miehelläkin vaihtui joskus kouluun mennessä vihreästä ruskeaksi.
 
Esikoisella oli syntyessään harmaansiniset silmät joihin on nyt ilmaantunut hieman ruskeantapaista pupillin ympärille. Saa nähdä saako vielä vihreänruskeat silmät niin kuin meikäläiselläkin on.
 
Keskimmäisellä oli syntyessään tummansiniset silmät, väri muuttui ennen vuoden ikää ruskeaksi niin kuin mulla. Vauvalla 7kk on jäänsiniset silmät, mutta en usko että tosta muuttuu, ainakaan ruskeiksi.
 
Esikoisella oli syntyessään tummansiniset silmät, mutta nykyään ovat vihreänharmaat. Myös juniorilla oli tummansiniset silmät, mutta nykyään ihan vain siniset, eli väri on vaalentunut. Tosin ikää hänellä on vasta reilu vuosi.

En oikein usko, että kummastakaan tulee ruskeasilmäistä, vaikka miehelläni on ruskeat silmät.
 
Kaksosilla oli sinivihreät silmät syntyessään. Parivuotiaana niistä tuli vihreät. Minulla on vihreän ruskeat silmät, vaihtavat väriä valaistuksen mukaan. Kolmannella oli aivan kirkkaan siniset silmät syntyessään, nyt ovat siniharmaat, kuten isällään.
 
Ihan tummansinisestä vaalentunut vähän. Meillä kaikilla on harmahtavat siniset silmät.
 
Kuopus on nyt 1v 5kk eikä silmien väri ole muuttunut oikeastaan yhtään. Alan olla vakuuttunut että tässä kävi toteen se 25% todennäköisyys. Siis kahdelle ruskeasilmäiselle sinisilmäinen lapsi.
 
Takaisin
Top