Onko lapsen sukupuolella väliä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko sinulle lapsen sukupuolelle väliä? Toivotko saavasi jompaa kumpaa sukupuolta olevan lapsen tai että teiltä löytyisi ainakin yksi tyttö ja poika? Tuore artikkelimme kertoo tutkimuksesta, jonka mukaan osa vanhemmista hankkii (tai yrittää ainakin) lapsia kunnes on ainakin yksi kumpaakin sukupuolta. Oletko sinä toiminut tai voisitko toimia niin?

Meillä on nyt yksi poika ja ehkä aavistuksen verran toivon että toinen lapsi olisi tyttö. Toisaalta toinen poika ei olisi mitenkään huono vaihtoehto. En usko että ryhdyttäisi tekemään kolmatta lasta vain saadaksemme tytön, jos toinen lapsi on poika. Jos yritetään saada kolmas lapsi siihen vaikuttaa enemmän ihan muut asiat kuin lasten sukupuoli.
 
Eka oli poika ja jollain tapaa olin aina toivonut saavani poikalapsen. Tokasta ei ollut mitään väliä, oli ihana ajatus saada veljekset ja myös sekin, että tytön tullessa on sitten molempia. Tuli tyttö ja kolmannesta ei sitten myöskään ollut mitään toiveita. Tuli poika.
Tulevasta neljännestäkään ei mitään toiveita, tavallaan kiva jos nuo nuorimmat olisi poikia kun tulee muutenkin ikäeroa, jos vaikka leikit kävisivät paremmin yhteen, mutta toisaalta ei sillä sukupuolella ole mitään väliä ja yhtä hyvin käy tyttökin ja sitten olisi molempia saman verran :)
 
Ensimmäisestä en osannut toivoa tyttöä tai poikaa, mielikuva oli että tyttö on tulossa ja niin kävi. Toisesta ajattelin, että olisi kiva, jos olisi samaa sukupuolta, mutta toki poika olisi ollut yhtä hyvä. Pitkään minulla olikin kaksi tytärtä ja olin tyytyväinen tyttöjen äitinä. Iltatähti on poika, hän on niin odotettu ja toivottu, että sukupuoli oli ja on täysin sivuseikka. Pääasia että hän meille tuli.
 
Minä ja mies toivottiin esikoiseksi molemmat poikaa. Poika tuli ja on niin rauhallinen ja keskittyvä tapaus ettei toista ole. Toisesta toivoisin ehkä tyttöä että olisi molemmat. Mies taas sanoi ettei hänelle ole väliä.

Nyt pohdin, että kun meidän poika on sellainen rauhallisuuden tyyssija, niin seuraavahan voi sitten olla vaikka kuinka villi. :rolleyes:
 
Meillä kumpikin lapsi on tyttö. En ole mieheltäkään kuullut, että olisi erityisesti toivonut poikalasta. Tosin aikoo olla hyvin huolehtiva isä sitten kun poikaystäviä(oletettavasti)alkaa tulla kuvioihin :)
 
Kun sain kuulla esikoisen sukupuolen (poika) ultrassa, olin pettynyt, ja se oli minulle yllätys, koska en mielestäni ollut toivonut tyttöä. Onneksi tuon sai selville jo raskauden puolivälissä, joten kun lapsi lopulta syntyi, olin jo ehtinyt unohtaa koko asian.

Kun odotin toista ja sain ultrassa kuulla sukupuolen olevan tyttö, olin jälleen pettynyt. :laughing021 Esikoinen oli ollut niin ihana, että halusin toisen samanlaisen. Mutta jälleen kun lapsi syntyi, olin jo unohtanut koko asian.

Nyt minulla on yksi kumpaakin, eikä sillä lopulta ollut yhtään mitään väliä. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisesta toivoin poikaa. Ultrassa pojaksi paljastui ja olin todella iloinen. Olin joskus ajatellut, että jos saisin vain yhden lapsen, haluaisin että hän olisi poika. Toista odottaessa toivoin tyttöä ja ultrassa pojaksi kun selvisi, myönnän että yllätin itsenikin sillä, kuinka voimakas pettymys oli. Jonkin aikaa pettymys kesti, varmaan oli voimakkaampi vielä sen takia, koska oli ollut toiveen lisäksi muutenkin vahva olo siitä, että tyttö se on. Pettymys hälveni kyllä ennen synnytystä ja nyt, kun poika lähestyy puolta vuotta, olen aivan hirveän onnellinen siitä, että juuri hän on meille tullut. Kolmas lapsi olisi varmaan joka tapauksessa toiveissa, mutta uskompa, että jos hänkin on poika, varmaan neljättä suunnitellaan tyttö toiveissa... :rolleyes: Tuskin sen enempää sitten enää, oli tilanne mikä tahansa.
 
Jotain järjenvastaisia toiveita on välillä ollut suuntaan tai toiseen, mutta ne ovat kaikki karisseet nopeasti. Oikeasti sukupuolella ei ole yhtään mitään väliä, eikä se myöskään määritä lasta millään tavalla.
 
Meillä kumpikin lapsi on tyttö. En ole mieheltäkään kuullut, että olisi erityisesti toivonut poikalasta. Tosin aikoo olla hyvin huolehtiva isä sitten kun poikaystäviä(oletettavasti)alkaa tulla kuvioihin :)
Meillä on myös kaksi tyttöä. Mies toivoi nimenomaan molemmista tyttöä, kokee voivansa olla parempi vanhempi tytöille kuin pojille, en tiedä miksi. Jos kolmas vielä saataisiin, toivoisin tavallaan kolmatta tyttöä täydentämään trion, mutta poikakin olisi toki mieleinen. Jos nyt kolmatta ikinä enää lähdetään tekemään... :)
 
Kyllä sillä on väliä. Esikoisesta toivoin tosi kovasti poikaa ja pettymys oli, kun luvattiinkin tyttöä. Itku tuli. Nopeasti se kuitenkin hälveni ja todellakaan ei nyt haittaa, saimme täyden kympin tytön kaikin puolin. Ja myös tytön olen kuitenkin ehdottomasti halunnut.

Nyt haluaisin vielä sen pojankin, kun tyttö jo on ja muutenkin vielä ainakin kaksi lasta, se on varmaa. Mies sanoo ettei ole väliä, mutta luulen että hän haluaisi myös pojan. Ei vaan myönnä ja hänelle riittäisi kaksi lasta. Veikkaan, että jos tämä lapsi syntyy, on se myöskin tyttö koska mulle ei tule sitä mitä toivon. En usko saavani poikaa koskaan mieheni kanssa, koska hän ei kolmea enempää tahdo. Harmittamaan jäisi varmasti paljon, vaikka tyhmältä kuulostaakin.
 
Muokattu viimeksi:
En ole toivonut tiettyä sukupuolta, mutta olen ollut hämmentynyt kun olen molemmista lapsista veikannut sukupuolen väärin!
 
Ei oikeastaan ole väliä kumpi tulee. Olen aina jotenkin nähnyt itseni pienen tyttölapsen äitinä, mutta käytännössä huomannut kun pienten lasten parissa tein töitä, että pikkupoikien kanssa tuli helpommin läheisemmät välit. Toisaalta kun mietin nimiä lapselle, tytölle keksin vaikka mitä kivaa, ja pojalle nimeä miettiessä lyö ihan tyhjää.
 
Toivoin ensimmäisestä kovasti tyttöä, pojan sain:Heartred. Kateus iski kuitenkin ystävien saadessa pelkkiä tyttöjä - kunpa olisin vaan tiennyt mitä vielä on tulossa :hilarious:
.. Tuli vielä kolme tyttöä ja kolme poikaa. En ole koskaan halunnut tietää sukupuolia etukäteen, ettei tarvitse 'pettyä', on saanut haaveilla loppuun asti - syntyessä lapsi on aina ollut juuri oikea (eikä yleensä ollenkaan sitä mitä kuvittelin) :happy:!
Ei ole sukupuolella ollut siis väliä, merkitystä yksilölle kylläkin niinkun muillakin ominaisuuksilla, mutta ei lapsen asemassa perheessä.
 
Toivoin ensimmäisestä kovasti tyttöä, pojan sain:Heartred. Kateus iski kuitenkin ystävien saadessa pelkkiä tyttöjä - kunpa olisin vaan tiennyt mitä vielä on tulossa :hilarious:
.. Tuli vielä kolme tyttöä ja kolme poikaa. En ole koskaan halunnut tietää sukupuolia etukäteen, ettei tarvitse 'pettyä', on saanut haaveilla loppuun asti - syntyessä lapsi on aina ollut juuri oikea (eikä yleensä ollenkaan sitä mitä kuvittelin) :happy:!
Ei ole sukupuolella ollut siis väliä, merkitystä yksilölle kylläkin niinkun muillakin ominaisuuksilla, mutta ei lapsen asemassa perheessä.

Hienoja ajatuksia. Lämmitti sydäntä lukea. :happy:
 
Meillä on kolme tyttöä. Molemmat vanhemmat ollaan tähän tyytyväisiä. Pojat ja poikien maailma ovat minulle vähän vieraampia. Vaikka minulla on kaksi veljeä. Joskus teini-iässä muista vähän harmitelleeni, ettei ollut siskoa. Ajatus oli kai se, että sisko olisi läheinen ja uskottu. Mutta mistä sen tietää... Kaveri, jolla on monta sisarusta, kertoi, että vasta aikuisena välit paranivat siskon kanssa (2v ikäeroa), sitä ennen välit oli aina vaikeat. Isosiskonsa kanssa taas on hyvin läheinen (n. 10 v ikäeroa). Sama sukupuoli tai pieni ikäero ei siis takaa sisarusten läheisiä välejä. Sitähän tietenkin toivoo, että sisarukset olisi toisilleen tuki ja turvaverkko.
 
Takaisin
Top