Onko lapsellasi unilelu(ja)?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko lapsellasi unilelu? Mikä tai mitkä sängystä löytyy?

Esikoinen alkoi haluta käyttää unilelua päiväkodissa. Ehkä kun huomasi muilla lapsilla olevan. Tätänykyä sängyssä taitaa olla kissa ja Ryhmä haun Vainu. Kuopus on pitänyt unileluista siitä lähtien kun hänelle sellainen vauvana annettiin. Tällä hetkellä sängyssä on nalle, mustekala, kaksi koiraa ja kissa. Vähän vaihtelee mitä pehmoleluja kuopus sinne haluaa, mutta yleensä niitä on siellä useampi. Kissa taitaa saada useimmiten kunnian päästä kainaloon.

Esikoinen ei välittänyt vauvana mistään muusta unikaverista kuin minusta. :Grinning Face: Sitten löysin nallen, joka oli niin ystävällisen näköinen, että päätin ostaa sen. Poika oli silloin vähän yli vuoden. Ja siitä tuli hänelle unikaveri, joka on vieläkin ainoa, joka kelpaa. Hän on 7. Jonkin verran on muita pehmoja, mutta muut ei kelpaa yöksi viereen.
Toinen tykkää vaihtelevasti eri pehmoista. Yleensä unikaveriksi päätyy joku koira. Hänellä on niitä lauma. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Vuoden 2020 äitiyspakkauksen unilelu on esikoiselle todella rakas. Niitä olen hankkinut usean kappaleen, jotta sekä päiväkodista että kotoa löytyy aina yksi puhdas. En tarkalleen muista, milloin siitä tuli niin rakas, taisi olla n. puolivuotiaana. Nykyään sängystä löytyy unilelun lisäksi vaihdellen duploja, pikkuautoja tai pikku muumihahmoja. Joka ilta valitaan, mitä sänkyyn unilelun lisäksi otetaan mukaan.

Taaperona alkoi kiinnostamaan ja nykyään vaihteleva määrä eri pehmoleluja vieressä. Päiväkodissa 1 pehmolelu. Kantaa pehmoleluja muutenkin kotona ja halii pitkin päivää niitä

Meillä on vaaperolla Herra Hakkarainen kainalossa 🥰 Alettiin opettamaan unilelua puolen vuoden tienoilla. Ensin oli riepulelu tai äp:n pieni nallukka, sitten oli kummilta saatu kisukettu, ja nyt tuo Hakkarainen. Sen hän osaa helposti löytää sängystä ja kyljellään nukkuessa hamuaa sen kunnolla kainaloon 😍 Hakkarainen ei ole päivällä leikeissä, mutta kisukettu saattaa olla

Meillä esikoisen unilelut vaihtelevat kovasti. Aina on kausia, kun vaan tietty käy. Kuopus nukkuisi mieluiten autojensa kanssa, mutta välkkyvä ja huutava poliisiauto ei oikein ole vaihtoehto 🤣 Olen Mikki Hiiri pehmolelut laittanut päiväkotiin ja omaan sänkyynsä.

Meillä pojalla on muutamia ja ne kulkevat myös repussa mukana. Pumpulipupun soitto on hänelle selkeä viesti, jonka merkityksen poika nykyään ymmärtää : On nukkumaan menoa aika! Minä olen nyt eri mieltä ja sitä protestoin.

Meillä pojalla on muutamia ja ne kulkevat myös repussa mukana. Pumpulipupun soitto on hänelle selkeä viesti, jonka merkityksen poika nykyään ymmärtää : On nukkumaan menoa aika! Minä olen nyt eri mieltä ja sitä protestoin.

Meidän neidillä on muorin virkkaama unirättilelu Pupu Tupuna. Ei neiti sitä kyllä välttämättä tarvitse, hyvin nukahtaa ilmankin, lähinnä näpertelee rättiä jos kesken unien tuleekin tylsää.

Meillä esikoisella oli Dino-unilelu (joka sitten taisikin olla lohikäärme, mutta Dinoksi oltiin hänet nimetty niin sillä mentiin 😂), keskimmäisellä tärkein unilelu taisi olla loppupeleissä Susi. Jossain vaiheessa kummallakin on ollut vaihe, että sängystä on löytynyt unileluja niin paljon, että hyvä että sinne sekaan on mahtunut nukkumaan. 🤣 Päiväkotiin ollaan aina viety erillinen unikaveri, joka on saanut olla siellä niin ei pöpöt kulkeudu kotiin. Nuorimmaisella on sellainen pehmoinen lintu-unirätti, jota ollaan nyt yritetty hänelle nukkumaan mennessä antaa.. välillä hypistelee sitä, mutta ei vielä ole ehdottoman tärkeäksi muodostunut.

Kuopuksella on nyt joku vaihe(?) ettei unilelut niin kiinnostakaan. Yksi nalle sängyssä on, mutta sekin saattaa lentää lattialle ennen kun alkaa nukkua. Tai päätyä eri päähän sänkyä. (Kuopushan ei välttämättä nuku sängyn pääpäädyssä. Useimmiten tuntuu olevan jalkopäässä poikittain.)

Takaisin