Onko lapsellasi lempilelua?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Otsikon mukaisesti, onko lapsellasi yhtä (tai muutamaa) tiettyä lempilelua? Lelua, jotka kenties pitää saada mukaan joka paikkaan, joilla leikitään paljon yms. Mikä lapsesi lempilelu on?

Itselläni tällainen oli pienenä. Se kylläkin vaihteli kausittain. Useimmiten se oli pehmolelu, mutta vauvanukkekin oli yhteen aikaan. Pojallani ei taas tällaista tärkeää lelua ole.
 
Minulla ja tyttärilläni on ollut pienenä lempilelut, aika pitkään vielä murrosikään asti tietyt pehmolelut.
Pojalla ei ole mitään tärkeää lelua, vaikka niitä samoja on ollut tarjolla. Myös "poikamaisia" pehmoja, mutta ei koske niihin.
 
Yksi pehmolelu on ylitse muiden, sen kanssa poika nukkuu ja usein se kulkee autoonkin mukana. Ei välttämättä leiki sillä varsinaisesti, mutta se kulkee mukana seuraamasssa leikkejä. Aiemmin poika vei sitä myös päiväkotiin, mutta nyt sinne ei saa viedä omia juttuja, tai jos vie, niin ei saa tuoda niitä pois sieltä, joten tämä pehmolelu on sitten ollut vain kotona ja automatkoilla mukana.
 
Molempien lempilelu tuntuu olevan iso ryhmä hau -paloauto. Reilu vuoden ikäinen kyllä leikkii mielellään millä tahansa, minkä joku ottaa esiin.
 
4 - vuotiaalla on suosikkipehmo. Muuten ei ole suosikkileluja, paitsi yleensä ne tavarat joilla ei kuulu leikkiä... :wacky: Vauvalla on ainakin leikkimaton leluista selkeä suosikki, jonka aina valitsee hiplattavaksi.
 
Taaperon (1v 8kk) lempileluja näyttää olevan pieni pandalelu ja vauvanukke. Niitä kantaa mukana ja panda pitää saada pöytäänkin ruokakaveriksi. Rattailla ulos lähtiessä jompikumpi lähtee usein myös mukaan. 🥰
 
Taaperon (1v 8kk) lempileluja näyttää olevan pieni pandalelu ja vauvanukke. Niitä kantaa mukana ja panda pitää saada pöytäänkin ruokakaveriksi. Rattailla ulos lähtiessä jompikumpi lähtee usein myös mukaan. 🥰
Onko teillä ne lempparit tuttiketjulla tms rattaissa kiinni?
 
@Aaltokukka ei ole ollut ja yllättävän hyvin pysyy mukana. Kertaakaan ei ole pudonnut tai heittänyt maahan. Vähemmän tärkeitä tavaroita kuten vaatteita ja aurinkolaseja kyllä heittelee milloin minnekin. 😂 Nuo on pienelle niin tärkeät että pitää kyydissä. Silmällä olen koittanut pitää ja jos nukahtaa, siirrän rattaiden alle tai muualle mistä ei voi pudota.
 
Esikoisen lempilelu vaihtelee fanituskauden mukaan, joku kuudesta tietystä pehmolelusta saa yleensä kunnian. Kuopuksella myös vaihtelee, onko mukana tiukasti Toy Story nukke, itse kasaama Lego-auto vai joku muista erilaisista autoista.
 
Esikoisella selkeästi Muumi-aiheiset lelut. Unikaverina hänellä on Muumi-papupehmoista muumipappa, muumimamma, muumipeikko ja niiskuneiti. Ostettiin hänelle vähän aikaa sitten myös muumitalo, ja se on erittäin tärkeä.
 
Meillä 2,5-vuotiaalla on ehdottomasti Nalle-Puh pehmo.

Aikaisemmin oli mummin itse tekemä pehmo, mutta kun kerran oksensi sen päälle autossa, niin ei oikein ole enää ollut suosikki.
 
Takaisin
Top