Onko laihduttaminen vaikeaa?

Onko laihduttaminen sinusta vaikeaa?

  • Kyllä

    Äänet: 11 68.8%
  • Ei

    Äänet: 5 31.3%

  • Kaikki äänestäjät
    16

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Itselläni on aina ollut kovin vaikeaa laihduttaa. Liikkua en juuri tykkää ja hetkut ovat liian hyviä... Lisäksi kun on tuskaiset pari viikkoa yrittänyt liikkua ja syödä terveellisesti, painoa ei ole pudonnutkaan edes puolta kiloa. Siihen taas tyssähtää. Kohtalontovereita?
 
Mulla laihduttaminen onnistuu vain tietyssä elämäntilanteessa ja mielentilassa, esim nyt lähtenyt se -8.5kg. Laihduttaminen on siinä mielessä vaikeaa, että oikean rytmin ja oikean hetken löytäminen ei ole itsestäänselvyys. Nyt tuntuu kilojen tiputus helpolta, koska olen löytänyt itselleni sopivan rytmin ruokailuun. En ikinä sanoisi kenellekkään, että laihduttaminen on helppoa.

Ihmiset on yksilöitä ja vaikka laihdutus on toisille vaikeaa, se voi olla toisille helppoa ja toisin päin. Pitää muistaa, ettei me ajatella kaikki samalla tavalla ja olla samanlaisia ihmisiä, sillä onhan meidän mielenkiinnon kohteetkin erillaisia. :happy:
 
Joskus on todella helppoa ja joskus taas hyvin vaikeaa. Riippuu juurikin sen hetkisestä tilanteesta ja mielentilasta.
Helpointa on ollut itselle laihduttaa pienen vauvan kanssa tai pitkän ylityöputken aikana. Tulee niin paljon kävelyä vaunulenkkien muodossa näin ajokortittomana ja töissä ei ole kuin se ruoka minkä kotoa mukanaan kantaa.
Nyt taas lomaillessa/kotona ollessa ihan todella vaikeaa. Jotenkin se vapaa on sellaista juhlaa, että tulee nautittua hyvästä ruuasta ja herkuista liikaa.
 
Laihtuminen tapahtuu minulla kuin itsestään, jos nukun riittävästi. Se ei onnistu, jos aamulla pitää herätä ennen kahdeksaa, eli aina kun pitää käydä töissä, lihon kuin pullataikina. Unenpuute aiheuttaa ruoanhimon, ja vaikuttaahan se muutenkin aineenvaihduntaan.
 
Minulla on ihan työvoitto, että paino ei noussut tämän enempää. En kuluta juuri mitään, edes liikunta ei kiihdytä aineenvaihduntaa. Minulla liikunta ei tuota endorfiineja. Liikun silti mielelläni sen verran, mitä pystyn ja niitä lajeja, jotka minulle sopivat.

Syön säännöllisesti ja annokset ovat aika pieniä. Siis olen usein punninnut ne ja laskenut ravintoarvot. Periaatteessa syön sopivasti.

En laihdu. Onneksi en nyt ole lihonutkaan.

Painonhallinta on yksilöllistä, ei siis kannata kauhistella toisen painoa tai kehua omaansa. Äitini sanoo, että meidän suvussa riittää, kun katsoo, että jääkapissa on valo. Ei tarvitse syödä. Silti massa pysyy. Tulee halvaksi.
 
Omalla kohdallani on aina ollut helppoa saada kilot pois sekä ylläpidettyä painoa. Ehkä siksi, että ruokavalio on normaalistikin aika hyvässä kunnossa ja pieni liikunnan lisäys saa kilot karisemaan. Kunnolla olen laihduttanut vain kerran, kun sairauden myötä tuli kymmenisen kiloa normipainooni ja halusin ne pois. Ei ole sen jälkeen niin paljoa tullut edes raskauksien myötä.
 
Takaisin
Top