Onko kellään ollut tällaisia vuotoja?

  • Ketjun aloittaja Tiikerinviiksi
  • Aloituspäivämäärä
T

Tiikerinviiksi

Vieras
Mulla on ollut melkein koko alkuraskauden jonkinlaisia verenvuotoja. Heti ekoilla viikoilla oli ruskeaa tuhrua ja ehkä ruokalusikallinen punaista verta.

Sitten rv 8+2 alkoi yöllä vuotaa ihan kirkasta verta ja paljon! Loppui kuitenkin yhtä nopeasti kun oli alkanutkin. Kävin ultrassa => kaikki ok, ei hematoomia, mutta istukka tulee kohdunsuulle. Ultraaja epäili vuodon tulleen istukan reunasta.

Sain olla vuodoilta rauhassa vähän aikaa, kunnes rv 11+2 tuli taas kirkasta verta ihan yhtäkkiä. Tällä kertaa ei ihan kovin paljoa kuitenkaan. Kävin taas ultrassa ja kaikki ok. Tuon jälkeen ruskeaa tuhrua tuli vielä muutama päivä.

Sitten viikoilla 12+1 olin kävelylenkillä, kun tunsin miten verta alkoi taas tulla reippaasti. Kotiin päästyäni kirkasta verta oli tullut side täyteen ja vuoto jatkui vielä illan ja vähän aamulla. Olin jo aika varma keskenmenosta... Taas ultraan => kaikki ok. Ultraaja sanoi, että istukassa näkyy jokin laguuni/laguuna ja että sille on tyypillistä, että hulahtaa kerralla paljon verta.

Tuosta lähtien nyt rv 12+5:een asti on tullut ruskeaa, vanhaa verta aika paljonkin.

Missään vaiheessa ei ole ollut kipuja ja lääkäri sanoi, että ei ole vaarallista ja vuotelun pitäisi helpottua kun kohtu kasvaa ja istukka nousee ylemmäs. Olen kuitenkin todella huolissani ja pelkään aina wc-käynnillä, että alkaako verta tulla. Onko muilla ollut tällaista? Ja jos on, niin milloin vuodot ovat helpottaneet?
 
Mula on ollut! rv 12+2 hulahti kipujen kanssa aamulla sen verran, että olin ihan varma keskenmenosta. Mentiin ultraan ja lapsella oli kaikki hyvin. Hematoomia ei myöskään loytynyt. noin 2vk tästä hulahti taas ja sama rumba, joskin vähän levollisemmin mielin, sillä nyt en automaattisesti pelännyt keskemenoa. Rv17 helpotti. Myöskin mieltä rauhoittaa se, että pystyy tuntemaan pienen liikkeet:) Tsemppiä!
 
Mulla oli, alkoi kun "menkkojen olisi pitänyt alkaa" (mutta tulikin +) ja monenmoista vuotoa aina rv12 asti. Kamalinta oli ne puolen kämmenen kokoiset kiinteät klimpit. Ultrassa kävin parikin kertaa ja siellä se tyyppi möllötti (ja nyt se tyyppi möllöttää tuossa lattialla puuhastellen).
 
Mulla tuli kirkkaanpunaista verta raskausviikoilla 5+0 ja 9+6, jälkikäteen tajusin että ne vuodot tuli aikalailla just silloin kuin menkkojen olisi normaalisti pitänyt alkaa. Kirkasta verta tuli päivä pari ja sitten muuttui ruskeaksi, jatkui muistaakseni suunnilleen viikon kerrallaan. Raskaus sujui kuitenkin ihan normaalisti. :)
 
Takaisin
Top