Onko juhannussuunnitelmia?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Juhannus on jo tällä viikolla! ☀️ (Minne se alkukesä meni?) Onko teillä juhannussuunnitelmia? Vaikuttaako juhannus ruokiin tai kuuluuko juhannukseesi jokin herkku? Jos suunnitelmat on vielä auki, voi hakea ajatuksia tästä artikkelistamme. 😊

Meidät kutsuttiin perjantaiksi synttärijuhliin, joten juhannussuunnitelmat on tällä kertaa tehty meidän puolesta. Tavallisesti ei kyllä mitään kovin erikoista tehdä. Saatetaan ostaa torilta mansikoita tai muuten herkutella.

Perjantaina tulossa ainakin yksi miehen kaveri puolisoineen meille. Menua oon vähän suunnitellut. Feta-vesimelonisalaatti, tomaattinen couscous salaatti, vihersalaatti. Jotain grillattavaa pääruokaa. Muurikkalettuja, kermavaahtoa ja hilloa.

Olen töissä illalla pe-su, joten itse en tee mitään muuta. Maanantaina ehkä syön jotain herkullista jos jaksan laittaa. En tiedä mitä muu perhe aikoo.

Joka vuosi vähemmän on jaksanut panostaa tähän, ennen oli tosi tärkeää mennä mökille jossakin porukassa ja ostaa kassikaupalla kaikkea hyvää ja alkoholia. 😅 Nyt ollaan vaan kotona keskenään selvinpäin ja ehkä käydään jossain katsomassa kokkoa, jos näyttää kelien puolesta hyvälle.

Vauva on 7 vk, joten ei jakseta lähteä minnekään reissuun - muuten kyllä, mutta majoittuminen ja yöunet olis haastavat. Vietetään cityjuhannus: grillataan taloyhtiön kivalla pihalla (naapurin lapsiperheitä ehkä myös kaupungissa ja mukana leikkimässä) ja käydään katsomassa perhekokkoa, eli kokkoa joka sytytetään aiemmin illalla. En välitä itse mistään juhlapyhistä erityisesti, mutta esikoista jo kiinnostaa kaikki ”erikoiset” touhut 😊 Minua kiinnostaa hyvä ruoka 😂

Ei ole suunnitelmia, mies menee töihin ja me ollaan vauvan kanssa kotona. Ei meillä muutenkaan juhannusperinteitä ole, kun kolmivuorotyöläisinä juhannus on aika usein mennyt töissä. Ehkä nyt kun on lapsi, niin jatkossa jos vapaalla ollaan, niin jotain pientä perinnettä aletaan kehittää.

Täällä kanssa yksi vuorotyöläinen viettämässä juhannusta työmaalla. Koitetaan jotain grillaushommia vähän kuitenkin järjestää kotona. 😊

Meidän elämäntapa on vähän sellainen "ikuinen juhannus" kun asutaan mökkimäisissä oloissa. Makkaraa ja muurinpohjalettuja menee usein. Tekisi mieli ostaa mansikoita jos ne eivät tänä vuonna maksa mansikoita.

Takaisin