Onko elokuu jo syksyä? Miltä näyttää teidän elokuu?

Onko elokuu jo syksy?

• Ei, on vielä kesä

Äänet: 5 62.5%
  • Kyllä, elokuussa alkaa syksy

Äänet: 0 0.0%
  • Osittain kesä, osittain syksy

Äänet: 3 37.5%
  • Muu vastaus

Äänet: 0 0.0%

• Kaikki äänestäjät
    8

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Maalisäidit 2020
Nyt siirryttiin jo elokuun puolelle. Onko elokuu jo syksy?
Itse olen koulujen alun takia mieltänyt elokuun aina syksynä. Sainkin vasta aikuisena tietää, että elokuu on kesäkuukausi, eikä syksyyn kuuluva kuukausi.
Elokuu tulee olemaan kiireinen, kun lomat loppuu ja arki jatkuu. Tuntuu kyllä siltä, että syksy alkaa nyt.

Nuorempana elokuu oli jo syksyä, kun tosiaan koulut alkoivat. Nykyisin sen mieltää kyllä enemmän kesäksi, vaikka elokuun lopussa alkaa vähän olla syksyn tunnetta. Eli ehkä osittain syksyksi miellän sen kuitenkin. Nyt meillä on mies jäämässä ensi viikosta pidemmälle kesälomapätkälle, joten tänä vuonna elokuu on kesää 😎 Suuria suunnitelmia ei ole, ehkä pientä kotimaan matkailua ja ainahan omakotitalossa on puuhaa.

Mä koen aina järkytystä kun elokuu alkaa, että mitä, mihin se kesä meni!? Iltojen ja järviveden viilenemisestä syksyn lähestymisen alkaa huomata. Nyt on outoa kun on edelleen hyttysiä vaikka muistelen että ennen ne oli vain alkukesän riesa.

Jos ajattelee sitä kolmen kuukauden ryhmiin jaoteltua vuodenaikakalenteria niin siinä itseä aina jotenkin herättää että marraskuu on syksyä, eikä talvea, ja niinhän se pääosin onkin. Sitä ajatusta jatkaen elokuu on enemmän kesää kun toukokuu.

Ja mietin onko kesä vähän siirtynyt myöhemmäksi, eli onkohan elokuu nykyään lämpöisempi ja kuivempi kun silloin 20-30v sitten lapsuudessa, vai onko se vaan mielikuva 🤔

Mutta voi hyvänen aika mihin tämä kesä oikein meni! Mitenhän sitä oppisi elämään hetkessä ja nauttimaan niin ettei aina tunne olevan ainakin viikon jäljessä omista ajatuksistaansakin.

Takaisin