onko alkuraskaudessa normaalia...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lee

Silmät suurina ihmettelijä
...että ala vatsassa tuntuu hieman samanlaista tunnetta kuin menkat olisi alkamassa? Tunne ei ole särkyä tai kipua, mutta sellasta ''menkka kuumotusta'', mitä itsellä oli aina ennen menkkoja. Tunne ei myöskään ole jatkuvaa, vaan tulee muutaman kerran päivässä. Olen viikolla 5.

Olen kyllä lukenut, että menkka tunnetta saattaa olla alkuraskaudessa ja se johtuisi verisuonten laajenemisesta ja kohdussa tapahtuvista muutoksista?

Googlen mukaan alavatsan nippailut ja kuukautisia edeltävät tuntemukset on normaaleja. Alaselkäkipu etenkin jos muita virtsatietulehdusoireita, voi viitata virtsatieinfektioon.

Mulla ainakin oli sellaista menkkamaista jomotusta ja särkyä oikeastaan joka päivä alavatsassa ja -selässä, alkoi helpottamaan suurinpiirtein rv 12. Kävin myös tutkimuksissa ettei vain ole pissatulehdusta tai vastaavaa, kaikki arvot normaalit.

Mulla alkoi menkkakivut, kun menkkojen piti alkaa. Neljä päivää kipuilua ilman vuotoja ja tein haalean plussan. Samaa jatku jonkin aikaa ja sitten loppu ja vaihtui vihlontoihin. Nyt ollaankin onnellisesti raskaana 17+4 :)

Takaisin