Ongelmia..?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ragissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ragissa, täällä kaikki raajat ja hännät pystyssä!

Miulla kaikki sujunu hyvin tähän saakka jatkuvaa väsymystä ja palelua lukuun ottamatta. Tänään sitten iski kuumetauti päälle ja olo on aivan järkyttävä, hyvä että tässä koneella pystyn käymään. Hengittäminen tökkii, silmiä korventaa ja koko kroppaa jomottaa. 

Yleensä isken naamaan kunnon särkylääkkeet, keitän yrttiteetä ja imeskelen tuoretta inkivääriä. Mutta nyt...? Jos tuon parasetamolin uskaltaisi ottaa.

Mulla oli eiliseen asti ihan hirveän paha olo aamusta iltaan, alavatsassa monta kertaa päivässä ihan kuin menkkakivut, järjetön väsymys, arat rinnat jne. Mutta nyt yhtäkkiä kaikki loppui. Tosi pelottavaa. Eka neuvola-aika on vasta maanantaina, enkä edes tiedä kuunnellaanko (tai yritetäänkö) siellä sydänääniä. Ultrakin ois vasta helmikuun lopussa. Nyt pitäis olla 7 viikkoa täynnä.

Ei neuvolassa yritetä vielä kuunnella sydänääniä, kun ne eivät kuulu vatsan päältä. Tässä vaiheessa onnistuisi sydänäänten kuulumiset vain alatieultrauksella sellasella puikolla. Alkio on vasta sentin mittainen ja sen sydän on niin järisyttävän pieni, että tarvitaan aika hyvät laitteet, että sieltä mitään näkyy tai kuuluu. Mutta älä ole huolissasi, kaikenlaiset kivut kuuluvat raskauteen, varsinkin nuo menkkamaiset kivut. Yritä ottaa rauhallisesti ja nauttia.

Minulla oli viikoilla 4-5 juuri tuollaisia menkkamaisia kipuja, jotka loppuivat sitten vk:lla 6. Kahtena päivänä minulla tuli myös todella vähän sellaista ruskehtavaa vuotoa vessassa käydessä joulun aikoihin, oletin vain että menkat alkavat. Vuoto jäi kuitenkin niin vähäiseksi mutta menkkamaisetkivut jatkuivat niin tein testin 31.12 ja plussahan sieltä tuli :)

Eli älkää turhaan murehtiko vähäistä vuotoa ja kipua, ne kyllä yleensä lakkaavat :) 

Tein kotitestin ja niin haalea viiva tuli enää, että kyllä hormoonit ovat laskeneet niin pahasti, että minä siirryn täältä syyskuiselta palstalta tulevaisuuteen.. :( Tiistaina menen vielä neuvolaan varmistamaan tämän surun.. Tsemppiä kaikille odottajille ja ottakaa rauhassa ja pitäkää hyvä huoli itsestänne ja pienokaisistanne! :) <3>

Voi ei! Tsemppiä Ragissa, voimia ja kärsivällisyyttä toipumiseen ja toivottavasti mahdollisimman pian saisit taas liittyä odottajien joukkoon!

moi:) oli pakko tulla tunkeutumaan tänne keskusteluun vaikkakin mulla ei mitään ongelmia ole, olen kesäkuinen odottelija. täytyi vain korjata että mulla kuunneltiin neuvolassa sydänäänet viikolla 8+2, vaikkakin niitä pitkään etsi niin hyvin kuului. :)

Kaippa se vähän vaihtelee neuvolasta ja terkasta kuunnellaanko. Minä oon ehtiny kahdessa raskaudessa vasta sinne ekaan neuvolakertaan asti, joka on ollu siinä 8+viikolla yleensä, mutta  ei oo sillon vielä kuunneltu sydänääniä, vaan on sanottu että sitten toisella kerralla, joka on lääkärineuvola kuunnellaan.

Voi kylläpä tuli Ragissa paha mieli tänne kun kirjoituksesi luin.... Tsemppiä nyt kuitenkin tulevaan!

Ragissa vaadipa nyt että pääset neuvolasta ultraan varmistamaan homma, liian kauan on sua jo pitäneet vaikka on ollut vuotoja. :( 
Voimia!

Tässä on nyt melkein viikon ajan ollut silloin tällöin ruskeaa "valkovuotoa", ei pyyhittäessä mutta päivän aikana pikkuhousun suojaan tullut pieni pläntti. Tänä aamuna kurkku kipeä, töissä huomasin että lämpöä 37.2 ja vessareissulla taas löytyi ruskea pläntti sekä pyyhdittäessä verta. Lisäksi alaselkäkipua. Soitin neuvolaan ja sain huomisaamuksi ajan lääkärille ultraan. Itse olen sitä mieltä että eiköhän se ole tuulimuna, koska oireita ollut niin mahdottoman vähän ja nyt tässä rytäkässä vielä tota lämpöäkin. Tulen vielä huomenna varmistamaan tännekin tilanteen, mutta eiköhän me siirrytä täältä syyskuisista tulevaisuuteen. :/

Tsemppiä kaikille jo etukäteen, elämä opettaa...

Ragissa: Olen niin pahoillani. Sydän särkyy puolestasi, mutta älä toivoasi menetä.
Jade84: Eihän se lämpöily vielä mitään tarkoita, jos sulla on kurkkukin kipeä niin voi olla sitä, alaselkäkivut voivat johtua lämmönnoususta ja mulla ainakin on alkuraskaudesta lämpöä. Raskauden ajan kehon lämpö nousee muutenkin, mutta varsinkin alkuraskaudesta voi olla lämpöilyä, Elimistö ei tiedä, onko tunkeilija hyvis vai pahis, niin se nostaa lämmön. Mutta se on alkion oma HCG joka pitää sen siellä.
Mun normaali on 36,2 ja koko raskauden oli siellä 37 hujakoilla.
Yleensä ekassa neuvolassa ei kuunnella sydänääniä, koska niitä harvoin saa niillä iänikuisilla laitteilla napattua ja äidit huolestuu niin pahasti, jos sieltä ei mitään kuulu, että jättävät suosiolla pidemmälle. Jotkut terkkarit ovat itsevarmempia tai niillä on paremmat laitteet. Meillä ainakin oli sellainen 50-luvun muinaisjäännös, jossa ei ollut edes volumenappia... Olisin kyllä repinyt pelihousuni, jos se eukko olis yrittänyt jotain sieltä löytää, eikä sitten olisikaan mitään kuulunut.

Tänä aamuna kävin siis gynellä ja alakautta ultraamalla todettiin ettei siellä masussa enää ketään ole. Sain parit tabletit tehostamaan tyhjennystä, varmuuden vuoksi ab-kuurireseptin kun illalla kuume kävi 38 asteessa. Passitti vielä labran kautta, siellä otettiin kilpirauhas-, B12-vit.- ja tulehdustesti.
Kyseli että tarvitsenko sairauslomaa, huomenna menen iltavuoroon töihin jos kuume pysyy poissa.
Nyt on takki vähän tyhjä, vaikka tunteet on tästä raskaudesta vaihdelleet vuoristoradan lailla. Kyllä tää tästä, kerran tärppäs ni toivottavasti toistenki kunhan vähän pidetään nyt taukoa että elimistö tasapainottuu.

Toivon kaikille syyskuisille onnea tulevaan, lämmöllä teitä muistelen ja varmastikin ajoittain tänne kurkkaan miten teillä menee. :)

Suuret pahoittelut Ragissa ja Jade84 :( :(

Jade84, kun minä sain viimeksi cytotec-lääkkeet tyhjennykseen sairaalalta, niin sanottiin, että niihin kuuluu kolmen päivän sairasloma (tosin mä olin lomalla :( ). Ja sain myös hyvät särkylääkkeet mukaan. Ei se sairasloma mikään tarpeeton ole, vaikka ei kuumetta olisikaan. Työpaikallehan ei tarvitse kertoa sairasloman syytä. En nyt tiedä sitten minkälaiset lääkkeet sait, mutta minusta kannattaa ottaa särkylääkettä ennen sen ottamista. Ja ehkä sinulla tuli tämä aiemmassa vaiheessa raskautta. Mä olisin ollut silloin 9. viikolla, mutta tuulimuna oli kyseessä, joten ei siellä paljon mitään ollut. Jos vuotoa ei tulekaan noilla tabuilla, niin soita sitten lääkäriin ja kysy... Minulla ne ei toimineet.

Voi että, Jade84, voimia! Sillä minäkin oon itseäni lohduttanut, että ainakin raskaaksi tuleminen on onnistunut, vaikka vielä ei ole sylissä asti omaa lasta.

elenna, mulla hoidettiin kans tuulimunan tyhjennys cytotecilla, mutta ei mulle sanottu mitään että niihin kuuluis sairaslomaa. Minä kävin sillon torstaina varmistusultrassa ja sain ne lääkkeet ja kehottivat lauantaina tekemään tyhjennyksen ja niin teinkin. Olin jo täysin työkunnossa seuraavana maanantaina. Sain myös tehokkaat särkylääkkeet mukaan ja ohjeet myös ottaa särkylääke samaan aikaan ensimmäisten tyhjennyslääkkeiden kanssa. Sain myös pahoinvointia vähentävää lääkettä. Ja ohjeistus oli tosiaan kirjallinen ja melko tarkka, niin että sitä oli helppo noudattaa. Minulla asia hoitui myös siellä pelkällä lääkkeellisellä tyhjennyksellä. Tuo tuulimunan hoito oli henkisesti ja fyysisesti paljon helpompi kuin se spontaani keskenmeno, joka tuli yllättäen, ja olin myös fyysisesti paljon kipeämpi silloin kuin lääkkeellisessä tyhjennyksessä jonka ajankohta pystyttiin suunnittelemaan ja varustamaan minut sopivilla kipulääkkeillä.

Jade 84 ja Ragissa, todella ikäviä uutisia täältä luin, suuret pahoitteluni. Tsemppiä kovasti teille tulevaisuuteen, varmasti pian olette taas odottajien listoilla. <3

Kiitoksia kaikille <3 kävin tänään varmistamassa ja poissa on.. terkkari oli jotenkin niin oikeasti läsnä käynnilläni, en tiedä miten kuvailisin oloa, mutta "helpottunut" lienee lähimpänä. :) mieli kevyenä, kohti uutta tulevaa! tulen teitä tänne kyllä katsomaan ja seurailemaan-hengessä mukana :)>

Ragissa, uuteen yritykseen sitten vaan <3 Kyllä se varmasti uudestaankin onnistuu ja tuo yksi keskenmenohan ei mitenkään huononna seuraavan raskauden onnistumistilastoja. Ja on hyvä, kun raskausjutut on tulleet itsestään pois, se on paras tilanne jatkon kannalta. Pahoittelut kumminkin vielä :( Tsemppiä.

Minulla on ollut hiukan ruskeaa tuhruilua. Lauantaina (5+6) ja tänä aamuna (6+3). Toivon niin, että se olisi jotain harmitonta. Huomenna on onneksi jo ultra-aikakin. Jos nyt tulisi toinen keskenmeno, niin en tiedä miten selviän. Vaikka ainahan sitä jotenkin päin pärjää.

Tsemmpiä elenna! Onneksi ultra on jo huomenna! Onhan niitä tuhruiluja normaaleissa raskauksissakin, ettei se mitään vielä tarkoita. Tule sitten kertomaan ultrakuulumiset!

Minä en voi sille mitään, että joka vessareissulla tarkistaa pyyhkiessään, että onko paperissa verta. Kun mahassa on tuntoja, painetta ja muuta, niin kaks keskenmenoa ja ei yhtään normaalia raskautta kokeneena ajatukset luonnollisesti kääntyy helpoiten ongelmiin. Vaikka paineentunnetta sanotaan tosiaan olevan ihan terveissäkin raskauksissa.

Takaisin