Ongelmia..?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ragissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ragissa

Silmät suurina ihmettelijä
Ajattelin nyt aloittaa uuden aiheen ongelmista..
Elikkäs vuotoja, outoja kipuja / tuntemuksianne tänne, joihin sitten kokeneet / samassa tilanteessa olevat voivat saada / antaa vertaistuksea.

Itselläni tänään tullut rusehtavaa veristä vuotoa jonkun verran siteeseen, maha vähän polttelee..

Muutoin tuntemukset ovat kyllä mielestäni vielä normit alkuraskausoireet, rinnat herkkinä, ja pientä kuvotusta..

Nyt huolestuttaa (tietysti) tuo vuoto ja polte, olen kyllä jo lueskellut useammasta paikasta, että pieni vuoto ei ole välttämättä vaarallista ym, mutta silti on paha tunne sisällä, edellinen raskaus kun päättyi joulukuun alussa keskenmenoon.. 
Tulin siis heti km:n jälkeen uudelleen raskaaksi...
Nyt menossa siis (omien laskujen mukaan km-vuodosta) viikot 5+0,
mikä ei taida ihan pitää paikkaansa tuon km:n vuoksi.....

Mieli apeana on kyllä... :(

Voi ei :( Toivottavasti ihan vaaratonta vuotoa.

Itselläni on ollut aika kovaakin kipua joka paikallistuu tuonne ihan alhaalle, kohdunsuun tienoille. Vähän samanlaista kuin keskenmenon aikaan. Toisaalta sekin voi olla normaalia...

Sellaista minullakin on, ihan alhaalla tuntuu "poltetta", kohdunsuulla.. Selässäkin alkaa tuntumaan särkyä, aika samanlaista kuin km:ssä oli.. :(

Huomenna pitää soittaa tuonne neuvolaan, josko sitten pääsisi käymään, niin tietäisi paremmin missä mennään.. :(

Heippa Ragissa,

mulla on ihan sama juttu. Polttelua ei tosin ole ollut, mutta vähäsen rusehtavaa vuotoa jo muutaman päivän ajan. Kun sitä oli jatkunut pari päivää, niin soitin varmuuden vuoksi neuvolatädille, kun huolestutti niin paljon. Täti rauhoitteli ja sanoi, että tosi monella tuppaa olemaan jossain vaiheessa alkuraskautta hieman vuotoa ja ettei kannata huolestua ollenkaan. Kohdussa on kuitenkin sen verran iso mullistus meneillään, nyt kun kohdun juuri paksuksi kasvanut limakalvo ei alkanutkaan poistua kuukautisten myötä. Vasta jos vuoto (ja kivut) ovat voimakkaita, se on merkki mahdollisesta keskenmenosta. Ja keskenmenojenkin todennäköisyys on raskauden tässä vaiheessa jo pienentynyt aika paljon, kun suurin osa taitaa tapahtua, ennen kuin raskaus on edes todettavissa. Ja niin surullista kuin se onkin, keskenmenoja ei voida oikein estää, eikä niitä toisaalta voi kovin helposti itselleen aiheuttakaan. Yritän tässä itsekin pitää mieleni positiivisena ja samalla ajatella realistisesti, että jos keskenmeno sattuu tulemaan, niin se on luonnon keino kertoa, että tämä lapsi ei olisi päätynyt terveenä tähän maailmaan. Paljon voimia sinulle, Ragissa! Toivotaan, että meillä kaikki menee hyvin. <3

Minulla oli myös viime viikolla hieman vuotoa josta tuli aika kova huoli. Ensin tuli ihan punaista verta ja muuttui sitten sellaiseksi rusehtavaksi vuodoksi. Loppui onneksi muutamassa päivässä ja tällä hetkellä kaikki hyvin. Kävimme tuolloin myös varhaisultrassa jolloin gyne totesi että tuollaiset vuodot voivat johtua hyvin monesta asiasta eikä se läheskään aina tarkoita keskenmenoa.

Toivotaan siis että kaikki hyvin!

Mulla hävisi viime viikolla oireet. Vloppuna tuli jotain vähän takaisin, mutta ihan eri kun ennen.. Pyörii vaan mielessä aiempi keskenmeno. Huomenna menen ultraan niin saan tietää onko elämää.

Pahimmat poltot loppuivat (onneksi näi äkkiä), mutta vuoto on runsastunut.. Lohduttaa kyllä tuo, että voi olla mitä tahansa muutakin kuin pahin, mies(kin) stressaa tätä aika kovin ja omankin mielenrauhan saamiseksi soitan kyllä neuvolaan huomenna.. Saisikohan sitä kautta lähetteen polille varhaisultraan, vai miten toimii? Ultraako terkkari itse? Ensikertalaisena kun en mitään mistään tiedä... Toivotaan että on vaan jotain kehon sopeutumista uuteen tilanteeseen :)

Mulla on ollut vuotoa viikon verran, ei missään vaiheessa runsasta, useimmiten vaan paperiin jäänyt milloin punaista ja milloin ruskeaa tahraa. Muutamia tippoja vuotanut siteeseen ja oli päivä välissä milloin ei vuotanut ollenkaan. Alavatsa on ollut alusta astii kipeä välillä kanssa. Ultra ois ens ma, niin näkee sitten onko siellä mitään. Neuvolantäti oli sitä mieltä että on ihan normaalia,kun soittelin mutta mähän nyt pelkään ja stressaan tästä hulluna. Viikkoja nyt 5+5.

Ragissa, mulla meni viime raskaudessa niin, että neuvolan terkkari lupasi ultrata heti seuraavana päivänä kun soitin sinne, että on vuotoa. Meidän neuvolassa on sellainen vatsan päältä ultra-laite. Kun sillä ei sitten näkynyt mitään, niin pääsin samana päivänä terveyskeskuslääkärille, joka teki ultran alakautta (valitettavasti minun tapauksessa silläkään ei näkynyt alkiota). Mulla oli tosin silloin jo 7+0. En oikein tiedä onko 5+0 tilanteessa vielä mahdollista nähdä mitään ultralla...sillä alakautta ultralla näkis varmaan ainakin sen, onko raskaus oikeassa paikassa. Mutta neuvolaan kannattaa joka tapauksessa soittaa. Yksi vaihtoehto on, että testaavat hcg-tason. Jos tehdään 2 verikoetta jonkinlaisella väliajalla, niin se kertoo jo paljon. Toivottavasti teillä on kaikki kunnossa! Tsemppiä!

Ja tsemppiä kaikille muillekin!

Täällä yks niin outo tapaus että hei vain...
tehty urakallal ja kaikki positiivisia :D sitten polttelun takia menin yksityiselle ultraan joka totes että ei täällä missään ole mitään... mitä ihmettä?? Ultran jälkeen myös tein pari testiä lisää ja plussaa plussan perään vaan... Nyt olenkin ihan varma että kyseessä on joku tuulimuna tms...
Raskausoireita kyllä on mutta niinhän niitä aina on myös tuulimunassa...

Untuvainen, kuulostaa tosiaan epäselvältä.. :( Ei ne testit kyllä huijaa, ellei sitten oo jotain lääkettä käytössä joka niihin vaikuttaa. Mitä se lääkäri suositteli sun tekevän? Paljonko sulla pitäisi olla raskausviikkoja? Mun mielestä sun kannattaisi soittaa omaan äitiysneuvolaan ja kysyä sieltä neuvoa. Tuollainen epäselvä tilanne pitää kyllä selvittää.

Soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin, etteivät voi tehdä mitään.. 
eli nyt sitten vaan odotellaan.
Ensi viikon tiistaille sain ajan neuvolaan ja tehdään siellä sitten raskaustesti ja varmistetaan sen kanssa onko ketään kyydissä vaiko ei.
Tulee pitkä viikko..

Joo jaksamista täältäkin toivottelen Ragissalle! Jatkuuko se vuoto edelleen? Voithan tehdä itsekin raskaustestin jossain vaiheessa, esimerkiksi sitten jos vuoto on loppunut tai vähentynyt. Ehkä saat siitä jotain viitettä. Tuo epätietoisuus on kamalaa :(

Eihän niitä viikkoja ollut kuin 5 viimesistä menkoista laskettuna. Kotiin päästyäni katselin sitten kalenteria ja hyvin suurella todennäköisyydellä niitä viikkoja on ollut siinä ultrassa niin vähän kuitenkin ettei ole voinut näkyä... Mutta odotin että siinä olisi se pieni pussukka edes näkynyt...
No loppuviikosta uudelleen sinne lääkäriin ja tänään kävinkin jo tk:ssa tekemässä raskaustestin mikä oli edelleen positiivinen... Pidetään peukkuja että mulla on vaan ollut tosi myöhänen hedelmöittyminen!

Mulla oli pari päivää sitten kirkasta punasta vuotoa ja alavatsaan kirveli.Pelästyin koska omasta mielestäni mulla ei kahden ekan raskauden aikana ollut.isäntä kyllä väittää , että viimeisen kanssa oli.. miten se voi muistaa :D 
Vuoto loppui heti.Sen jälkeen ei ole ollut oireita.
Väsyttää ja oksettaa  vaan niin et menee järki.
Tsemppiä kaikille täällä! Toivottavast pian selviää kaikki vuotojen syyt ym. 

Testi näyttää vielä plussaa, niin pidetään nyt kaikki raajat pystyssä !
Vuoto aamuisin runsaampaa, iltaa kohti rauhoittuu...

Niinkuin joku tuolla onkin maininnut, homma jatkuu niin kauan kunnes toisin todistetaan :)

Tsemppiä muillekin, jotka pähkäilevät ongelmien kanssa!

Itseäni vaivaavat todella kovat yölliset menkkamaiset kivut alavatsassa. Mistä mahtavat johtua? Päivällä oireina ainoastaan mahan ja rintojen turvotus. Viikkoja takana omien laskujen mukaan 4+4.

Takaisin