Omituisia ruokahimoja?

Juu, voi hittolainen * oi anteeksi * näitä mussuttelu himoja, mutta kun minulla tämä yökkääminen jatkuu jo viidettä viikkoa niin ei mikään tahdo pysyä sisällä varttia kauempaa... sitten kun sopivasti päiväruoka on juuri ennen navettaan lähtöä... ja navetassa on sitten kiva kyykkiä joka lehmän tykönä ja toivoa ettei ihan kaikki tulisi ulos [:'(].... Sitten vielä lykäsi päälle hirvittävän yskän joka kyllä edesauttaa tuota yökkäämistä!!! Jouduin tänään jo ukolle toteamaan, että toivottavasti tämä penska ei ole yhtä ilkeä äiskälle sitten kun syntyy.. Vaikka viikkoja onkin vasta 9+3 Niin olis iha kiva saada sitä painoakin lisää....

Olen aina ollut muuten suklaan suurkuluttaja, niin alkuaikoina ei voinut edes kuvitella ostavansa kaupasta ihanaa maitosuklaata, mutta ilokseni pääsiäisenäkin nautin hyvillä mielin vähän suklaata sillä taas maistuu [:D] Myöskin raejuusto, suolakurkut ja liha ( muodossa jos toisessakin) veti tässä viime viikkoina kummallisesti puoleensa... Isäntä ihmetteli kun vedin yhtenä iltana purkillisen maustekurkkuja, terveellisyydestä en tosin tiedä, mutta hyvää se oli silloin[:D] Nytkin isäntä kävi jääkaapilta hakemassa jotain hyvää, mutta eipä maistu minulle.... Ja huomenna on tulossa miehiä enemmälti töihin ja vaatimuksena oli palkaksi jotain hyvää ruokaa... Siinäpäs minulle haastetta lähestyä hellaa ja kattilaa[:@] saas nähdä miten käy :D Minulla näyttää vakiinnuttaneen tuo kylmän himo paikkansa, kun nytkin pitäis mennä tekemään niitä jääpaloja... Mutta neuvolan täti onneksi sanoi kun kerroin pahoinvoinnista, niin kaikkea mikä maistuu ja pysyy sisällä niin saa syödä... ( taisi se painottaa sanaa kohtuullisesti...) [:D] Joten HERKUTELLAAN kukin tyylillämme!!
 
Käytiin miehen kanssa sellaisessa pannukakku paikassa ja tilasin pannukakun täytteillä: pekoni-juusto. Pöydässä oli pullo vaahterasiirappia, niin en voinut vastuuta, vaan laitoin myös sitä kyytipojaksi. Oli hyvää[8D]
 
Himskatti! Kun taas luin näitä juttuja läpi niin alko armottomasti tekemään mieli munaksta..... Siispä keittiöön [:D]
 
Parin viime viikon aikana on tullut kuvioihin sinappi, varsinkin se "makea ja voimakas" tai miten se nyt olikaan.. Ruisleivän päälle pitää sitä laittaa aina vähäsen. Ennen tätä en muista milloin viimeksi olisin sinappia ostanut! 
 
Mulla on hirve himo kaikkiin marjaisiin/hedelmäisiin juomiin. Teenkin ite päivittäin erilaisia smoothieita tehosekottimella.. mitä kylmempää sen parempaa [:D]
Toinen aivan uskomaton herkku on vesi ja sitruunanmehu ja paljon jäitä NAM!
 
Apua, nyt koko elämä koostuu syömisestä,, Aamupalan jälkeen alkaa miettiä jo seuraavaa ruokailua jne. Välillä sitä toivookin, et olis pahoinvointia, ettei lihois iha muodottomaks.

Nyt uutena herkkuna on tullu mäkin tuplajuustohamppari ja suklaapirtelö/pehmis. Parasta olis ku laittas sitä pehmistä sinne hampparin väliin [:)] muutenkin makeeseen tuillu hirmuinen himo, ennen en oo oikeestaa perutanu mistää makeesta. Nyt voisin jäätelöö syödä litra tolkulla ja kaikkia kakkuja sun muita.

Onneks tulee liikuttua jonkin verran, kun on koiria, muuten voisin kyllä lihota lähes tunnistamattomiin [:D]
 
outoja mielihaluja on täällä lahden suunnallakin [:D] yksi viikko teki ihan hirveästi mieli mango pilttiä ( en edes muista koska olisin viimeksi syönyt kyseistä ruokaa), nyt on juustoriisikakut missä on paljon rasvaa [:D] ennen olin sipisien suur kuluttaja ja nyt ei tulisi mieleenkään kävellä kauppaan niitä ostamaan! tänä aamuna oli pakko käydä ostamassa kasa pätkis patukoita [:D] ..jospa nää halut kohta tässä laantuisi..
 
Metvursti ja suolakurkut, nam. Normaalisti en syö koskaan mitään makkaroita, vaan tosi paljon vihanneksia, salaatteja ja semmoista.
Nyt sitten vihannekset puistattaa, hyi olkoon ja metvurstia ilman ei voi elää. Viikko on menty näin, saa nähdä mitä seuraavaksi.
 
[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Ei hemmetti, tän ketjun lukeminenhan on ihan parasta viihdettä! Repeilen täällä ääneen lukiessani. Ei tässä muuta, mutta kun oon töissä...

Höh, ihan harmittaa ettei itellään oo mitään omituisuuksia. Jotkut mainitsikin täällä tuosta, että kaikki kylmä houkuttaa, mutta esim. lämmin ruoka ei maistu. Sen oon itekin huomannut. Niinku jäävettä parempaa keksintöä ei olekaan.
Ja sit tommoset happamat jutut. Greippimehukin tuntuis olevan vähän liian makeeta, mut ehkä lähimpänä sitä mitä tekee mieli. [:)]
No mut, nyt vasta rv9, eli ehtiihän tässä vielä kehittää.

Vai autojen haju... heh! [:D]

Cava
 
Itsellä tässä raskaudessa mieliteko nro 1 on kyllä juusto. Saatan höylätä kasan viipaleita ja syödä ihan vaan kylmiltään [:)]

Ensimmäisessä raskaudessa Kotipizzan Pollo mexicana ja maito oli ihan hirveä himonkohde ja raskauspahoinvoinnin jyllätessä ekat 3 kk tuo pizza oli ainoa mikä meni alas (no, tuli ylöskin yhtä vauhdilla mutta ainoa mitä teki edes mieli).

Kaverilla oli outoutena nakkien dippaaminen viiliin, ja toinen tykkäs työnnellä sormia multaan ja haistella niitä sitten. Oma äitini kuulemma on nuollut kalkittua takan muuria mua odottaessa. Ja yhdellä tutulla oli ihme himo, sen miehen piti kantaa pikkukiviä eteisen matolle josta tuttu sai sitten imuroida ne pois koska se ääni mikä siitä kivien kilinästä imurin putkessa lähti tuotti suurta mielihyvää [:D]
 
Alkuvaiheessa oli kova appelsiinituoremehun halu! Sitä join litrakaupalla päivisin...sekä öisin! Heräsin öisin ja oli ihan pakko mennä juomaan tuoremehua!

Nyt on feta-juusto... Odottelen aina kovasti töissä jotta pääsisin kotia syömään feta-juustoa!
 
moi. ihan alkuviikoilla minulla oli *JAPP suklaa patukka ja banaani pakkomielessä. sen jälkeen alkoi pahoinvointi/oksentelu 10 viikkoa kestävä riesa. tuollon en pystynyt syödä plajon mitään. makarooni, jauheliha oli aika usein lauasella. nyt toisella kolmanneksella olen aivan myyty Felixin viipalepunajuuriin, se menee kaiken kanssa :) mielekiintoisaa nähdä mitä loppuraskaus tuo tullessaan :) Paitsi parhaan palkinnon!!

 
Ihan ekoilla viikoilla hedelmöityksen jälkeen teki ihan himputisti mieli puolukkaa ja survoinkin sitä monta kertaa jääkaappiin tupperin purkkiin. Välillä vedin koko pari desiä pelkkää puolukkasurvosta sokerin kera. Ah! Sitten viikon 5 tienoilla vedin hulluna appelssiineja. Lähes joka aterian päätteeksi ja välipalaksi ja iltapalaksi ja aamupalaksi ja aina töissä evääksi jne. Pussillinen appelssiineja saatto mennä päivässä parissa. Nyt tekee mieli tulista ruokaa kuten joku tikka masala thai cube... oh..

Normisti oon vetänyt kuukautisten alkaessa tai niitä ennen aina levyittäin suklaata, nyt suklaa ei oikeestaan maistu ollenkaan! Hyvä jos puolikkaan levyn pystyn syömään!! Noh. Eipä tuossa varmaan kauheesti menetä, jos suklaa on jäänyt pois. En ole menettänyt edes finnejä, niitä kun tulee tän mukavan "raskauden hehkun" vuoksi.

Nyt aattelin ehtoolla käydä vielä kaupan kautta ja ostaa hiukan luumuja tai jotain muuta, joka saa mahan toimimaan sujuvammin. Tällä hetkellä haluan välttää ummetusta hinnalla millä hyvänsä.

Mulla myös hillitsi noita ihme himotuksia kun aloin syömään multivitan raskaus ja imetys -monivitamiineja.
 
Mulla oli alkuraskaudessa mieli vaan ja ainoastaan satsumoita.. niitä vetelin aamusta iltaan.
Loppuraskaudessa sit olikin aivan kamala kokiksen himo.. olin niin riippuvainen siitä että joka päivä piti sitä olla kaapissa tai sit mä rupesin ärtymään. Sitä tuli kitattu ainaki päivän aikana 2 litraa.. vaikka sitähän on sanottu että on niin paljon kofeiinia mut eipä tuo mitenkää vaikuttanu meiän poikaa :D oli kyllä ilo huomata ne pullomäärät mitä löytyi aina kun oli vähän vedelly kokista. Nyt ei enää maistu synnytyksen jälkeen hyi yäk :D
 
Eipä oikeestaan oo ollu muita himoja, mutta uunimakkaraa ja perunamuussia voisin syödä vaikka joka päivä. :D Toiset tuntuu himoitsevan suolaa ja miusta taas tuntuu, että kaikki maistuu paljon suolasemmalle ko ennen. :D

Ja omituista on se, että suklaa maistuu pahalle!!! :O Ei tosin kovin huono juttu. :P
 
lakujäätelöö pehmennettynä ja sine sekaan chilipähkinöitä..aijaijai kun on nannaa!! Tai sit ihan tavallisia sipsejä ja siihen päälle koukkaa jätskiä..ja varsinki lakritsijätskiä nam!! Lihaa..varsinki grillattuna tekee ihan kokoajan mieli!! Ja grillimakkaraa suoraan paketista. ja mäkkärin euronhampurilaisia!! :/ Apua miks noi himot ei vois olla pikkasen terveellisempiä!! Edellises raskuadessa himoitsin vesimelonia ja bensa tuoksui nenään jotenkin vastustamattoman hyvälle..en sitä tietenkää impannu mutta tankkaamas käydessä se tuoksu leijaili ihanasti nenään :D
 
Himoitsin tossa viikon verran oma tekemää Lasagnea. Tein sitä sitten lauantai aamulla ennen ysiä :D Viime viikolla töitten jälkeen hain grilliltä hampurilaisen ja seuraavana pvänä pubista pizzan.... TODELLA HARVOIN TILAAN PIZZAA!! Tää on tosi pelottavaa! 
Tänään tajusin että himoitsen luumutorttuja, ja totta kai niitä oli pakko tehdä tällee iltapalaksi! :)

Ensimmäistä odottaessani kurkku, tomaatti ja kinder bueno olivat mun intohimo! 
 
Tällähetkellä syön appelssiineja ja mandariineja enemmän kuin laki sallii. Vichyä myös kuluu melkein päivittäin ja salmiakkijauhoa voisin syödä kilon. Harmi kun se on vähän niinkuin kiellettyä.

Ensimmäisen kolmanneksen aikana himoitsin hiivaa, jonka vuoksi leivoin ihan hulluna. Ostin sitä kaappiinkiin jemmaan emoticon Onneksi se meni ohi.
 
Mulla on ollut koko ajan kamala himo vichyyn. Sitä on pakko olla koko ajan jääkaapissa tai sekoan. Ja appelsiinimehu hedelmälihalla, ai nam. Sitä menee parikin litraa päivässä. Aivan älytön himo on ollut katkarapuihin. Niitä on pakko olla pakkasessa valmiina.
Mutakakkukeksit on kanssa jotain todella hyvää. :D
Laivalla ollessa vaniljajäätelöä, suklaakastiketta ja siihen sekaan suklaarusinoita. Kaikki vaan sekaisin ja että oli hyvää.
Nyt on ruisleipä ja valkosipulituorejuusto, ja tuorejuustoa oikein paksusti.
 
Esikoista odottaessa mulle tuli tajuton himo kaurapuuroon! Sitä söin aamulla, päivällä ja illalla. Ja mitenkäs muuten kuin sokerilla ja voisilmällä! Ja toisena himona oli irtokarkit, tosin ne himottaa myös muulloin kun raskaana ollessa. :)
 
Takaisin
Top