Omin käsin vauvalle :)

Sama juttu. Mummit saavat hoitaa käsitöitä, kun tykkäävät ja osaavat, toisin kuin minä :D
 
Tilasin anopilta virkatun kehdon, kunhan nyt saadaan varmasti tieto, että vauva kehittyy normaalisti ja voidaan huokaista helpotuksesta :) Mummiani pyydän neulomaan toukkapussin. Ajattelin itse asiasta kertoa mummilleni raskaudesta niin, että etsin neuleohjeen toukkapussiin ja langat mukaan. Ojennan nämä hänelle ja katson milloin hoksaa mistä on kyse :)
 
Mä ajattelin etukäteen että jos vielä raskaudun niin sitten kyllä lähtee ihan lapasesta vauvan varustaminen neulein, mutta niin vaan olo on yhtä aikaansaamaton kuin ekassakin raskaudessa. Silloin kyllä sitten lopulta sain virkattua itse kastemekon, se tosin valmistui esikoisen ollessa 1 kk.
 
Voi että kun sitä olisikin taitava käsistänsä ja osaisi tehdä jotain :shy:Nyt olisi toisaalta hyvä syy opetella..
 
Itse en osaa neuloa enkä ommella. Mutta jotain askartelu juttuja tulee tehtyä vauvan huoneeseen. Pieniä aloittelu on jo tehty. Luulen että mamma ompelee kaikkea ihanaa kunhan kuule tulevasta lapsenlapSesta.
 
http://www.metdaan.com/mother-daughter-suffocated/

^^Tuohon törmäsin fb:n ompeluryhmässä... Ilmeisesti lapsi oli tukehtunut hiukan baby nestin tapaiseen sänkyynsä käännyttyään ympäri vanhempien huomaamatta. Ihan kamala juttu. Saattaa olla että jää multa pedit ompelematta, vaikka kuinka pieni olisi tuon tapahtuman todennäköisyys...
 
Mä luulen kans, että minun taidoilla ei paljon vauvalle askarrella, mutta tuleva mummi varmaan tekee sen edestä pehmoisia juttuja ensimmäiselle lapsenlapselle :Heartred
 
Onneksi itsekin innostuin muutama vuosi sitten uudelleen opettelemaan mm. villasukan kutomisen, niin kamalat traumat rättikässästä ala-asteelta kuitenkin on :grin villasukkia ainakin teen, muutama pari jo valmiina.. oma äitini aikoinaan teki minulle ja siskolleni itse vaatteita ja jo hänelle kerroin että saa kyllä minutkin opettaa niitä tekemään ! Itse tehty on kuitenkin itse tehty :):Heartred
 
Vaunulelun aion ainakin virkata. Mahdollisesti myös muita juttuja kuhan tää väsymys hellittää ja taaperolta ehtii :)
 
Me saatiin esikoiselle ystäviltä ihania itse tehtyjä juttuja ja varmasti tällä kerralla myös, joten en varmaan mitään ala tekemään itse :)
 
Ihania vinkkejä täällä! Luulen, et ite teen ainakin jonkun virkatun pehmolelun.. vähän unelmoin ompelukoneesta, jos voisi vaatteitakin harjoitella!
 
Puoltoista vuotta sitten, esikoisen vauva-aikana, lainasin kaverilta ompelukonetta kun teki kans mieli kokeilla pienten vaatteiden tekoa.... Hurahdin siihen sitten, hankin saumurin ja menin kansalaisopiston saumurikurssille :D Varoituksena RouvaW:lle että niinkin siinä voi sitten käydä :wink

Nykyään aika on niin rajallista ettei kerkeä paljoa ompelemaan, mutta kunhan sukupuoli toivottavasti selviää niin sitten teen ommellenkin vauvalle jotakin :)
 
Mymmelii: Voi ei, katoi että täällä pk-seudulla joissain kirjastoissakin on ompelukone ja saumuri! Voi ei! Voi ei.. tässähän voisi innostuakin! :wink
 
Mymmelii, mä en oo ite tuota Novitan pipoa tehnyt, mut anoppi teki meille useamman ja on alkuunsa ihan paras malli. Istui meiän lapsille tosi hyvin. Vois ehkä ite tehdä tällä kertaa!
 
RvaW; keittiön pöydällä minäkin ompelen kun ei ole tilaa sen kummemmin :D

Sireeninkukka, kuullostaa hyvältä, täytyy kyllä nyt vaan kaivaa puikot langat esille ja aloittaa. :)
 
Takaisin
Top