Omin käsin vauvalle :)

Joo, jee! Tuolla oli joku vanha ketju joka oli aika näivettyny ja mietin iteki, että pitäskö tämmönen tännekin perustaa!
 
Mitä teillä on suunnitelmissa vauvalle tehdä? :)
Itse olen ajatellut virkata peiton isoäidinneliöistä tai vastaavista, en niiden oikeaa nimeä muista, sekä tehdä ainakin jokusen tuttinauhan. Ehkä sitä innostuu vielä muutakin tekemään :)
Vaikea tuntuu vain löytää tuttinauhaan klipsuja ja niitä renkuloita. Netistä kai täytyy tilata mikäli sellaisia haluaa!? Vai olisiko kenelläkään vinkkiä saisiko niitä mistään myymälästä? :)
 
Mä aloitin jo tekemään pientä tilkkupeittoa trikookankaista, tilkkupuoli koossa mutta täyte ja taustakangas vielä puuttuu.

Luultavasti sitten myöhemmin neulon vauvalle jotain jos jaksan, esikoisen neuleita on kyllä säästössä.
 
Mä tein esikolle mobilen ja varmaan askartelen tälle seuraavallekin omanlaisen.
 
Esikoiselle aloin tekemään toukkapussia, joka edelleenkin hieman vaiheessa :happy: ehkä saan sen nyt helmikuuhun mennessä valmiiksi :joyful:
 
Mä en vielä sen erityisemmin ole miettinyt mitä tekisin vauvalle. Käsistä syntyy neuleita, virkkaustöitä, ompeluksia jonkin verran, esikoiselle ompelin kestovaippoja paljon. Eiköhän tässä ala ideoita syntymään kun tätä ketjua lukee :)
 
Mulla on jo leikattuna bodeja ja housuja. Ihan hulluna teki jo aikoja sitten mieli tehä jotaki vaikkei raskaudesta ollu sillon tietoakaan!
Oon ompelija eli ainaki toivon tekeväni mahdollisimman paljon vaatteita vauvalle itse, mutta voihan se olla ettei tämänkään suutarin lapsella oo kenkiä. Harvoin itellekään ehin/saan tehtyä.
Semmosen unipesän tekemisestä haaveilen myös ja toukkapussi ois ihana, mutta sen saatan antaa äitille tehtäväksi, kun se on enempi neulovaa sorttia
 
Mä ostin esikoista odottaessani ompelukoneen. Yhden muotopuolen unipesän sain tehtyä, mutta siihen se käyttö sitten jäikin. Täytyy katsella josko saisi nyt seuraavaa varten tehtyä enemmän. Vaikka suurin osa niistä mun suunnittelemista ompeluksista on nyt sitten ostettu valmiina...
 
Unipesä on täälläkin ykkösenä ajatuksessa tehdä. Ja tuo mobiili, vaikka mallia en vielä yhtään tiedäkään. Pinterestissä on niin ihania mobiileja, että varmaan sieltä apinoin jonkun mallin :)
 
Mä ajattelin tehdä ainakin toukkapussin ja sukkia, tumppuja ja myssyn. Jonkun torkkupeiton saatan myös tehdä, jos aikaa riittää. Puikot ja virkkuukoukku pysyy kädessä, mutta ompeleminen ei oo mun juttu ollenkaan.
 
Oi tämäpä kiva keskustelunaihe! Mä mm. Virkailen ja ompelen koneella, mutten lapsille sopivia juttuja juuri ollenkaan. Ei oikeen ole ollut ketään kenelle tehdä, mutta nyt olis!
Sireeninkukan tuttivinkki aiheutti innostuksen :happy: kiitti siitä!
Muita vinkkejä odotellaan myös kovasti!
 
Nyt läks ensimmäinen työ vauvalle. Kauan kestikin. Jopa niinkin iso kuin neulottu pipo :D en ole vielä oppinut suunnittelemaan omia neulomuksia (parit ex tempore yritykset joskus todettu erittäin toimiviksi ideoiksi mutta se siinä sitten) joten yritän aina löytää valmiin ohjeen. Ja sit en joko tunne tai kelpuuta ohjeen lankoja. Kotoa ei löydy sopivaa väriä tai määrää lankaa. Eikä tosiaankaan jaksa lankakauppaan mennä, ees netissä, ei saa kunnon käsitystä sävyistä.

Ai miten niin tarkka :confused: sit tuohon touhuun jo päättyy oma kärsivällisyyskin.
 
mä oon niin tunari etten varmaan osaa tehä vauvalle ite mitään. jätän mummuille sen homman :wink
 
Takaisin
Top