omat vaatehankinnat?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lucky87
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oulussa ei tosiaan Verskussa ole mammaosastoa, ikävä kyllä. Mamaliciousta myy Doris Oulussa ja Zeppelinissä, ilmeisesti sitten myös Jasmiini (vaimikäsennimion?) mikä on siellä stokkan yläkerrassa. On meilla sentään H&M:n mammaosasto, Kajaanissa ei ole sitäkään mikä on minusta ihan käsittämätöntä, mut kai ne ajattelee ettei tuolla itärajalla enää kukaan lapsia tee... 

Töiden takia on ollut pakko satsata jonkinmoisiin vaatteisiin.

Mamaliciousta löytyy Stockalta, Vero Modasta (pk-seutu) ja yksittäisistä isommista liikkeistä ainakin. Helsingissä Kampin keskuksessa on aika paljon äitiysvaatteita, oiskohan 3.krs - liikkeitä useita: Bebes, Polarn o Pyre (tjsp), jne. Turussa jollain teollisuus-kauppa-alueella on iiso lastentarvikeliike, jolla on laaja farkkuvarasto, Oz Baby. Turun keskustassa oli kodikas Beobab Baby, josta löytyi 2.kerroksesta ihanat (ja ainakin silloin) edulliset suorat housut. Siellä oli muutenkin muiden liikkeiden valikoimista poikkeavia äitiysvaatteita.

Kyselin Turun äitiysvaatteettomasta Vero Modasta mikseivät myy, johon ei ottanut kantaa, mutta sanoi, että vain pk-seudulla Vero Modat myy äitiysvaatteita.

Tammivauva2011: tiedätkö käykö tallinnassa kaupoissa visa electron kortti? joko siellä on sirunluku laitteet vai pitääkö käteistä vaihtaa ja maksaa sillä... toimiikos automaateilla vise electron? joka ikistä reissua on mulla ollut ongelma että käykö kyseinen maksu kortti... ruotsissa ainakin käy... :)

lucky87 Itse taidan olla sen verran nykyaikainen, etten ole millekään ulkomaan reissulle vaihtanut rahaa. Mikäli visa electron ei ole toiminut kaupoissa, olen nostanut sillä sitten paikallista rahaa automaatista. Tallinnassa kyllä kävi kaikissa paikoissa visa electron joista itse jotain ostin. Pienissä matkamuisto liikkeissä, ei välttämättä käy kyseinen kortti.

Visa Electron käy Euroopassa melkeen joka puljussa, tai ainakin sillä saa automaatista valuuttaa. Kiinan reissua varten kävin hakemassa luotollisen kortin ja se kannatti. [:D] Electronilla sai Pekingin keskustan alueella parista automaatista rahaa... Kaveri sellaisen kanssa siellä tappeli. Onneksi mulla on vakituinen työ, niin luottopäätös tuli alle 10 sekunnissa ja luotollisen kortin hakeminen oli tosi helppoa ja nopeaa. Tais olla kortti kourassa kolmessa päivässä. Eivät vissiin luottokunnassa oo perillä mun kulutustottumuksista. [:D]

Alan olla jo ihan ihmeissäni, missä niitä äitiyshousuja oikein myydään Helsingissä? Luulisi, että keskustasta jostain löytyy. KappAhlilta oli lopetettu koko äitiysosasto. Lindexilläkään ei sellaista ollut. Stockmannilta en löytänyt (olisi pitänyt kysyä neuvonnasta varmaan). H/M:llä kuulemma on mutta kun sinne en haluaisi mennä (on boikotissa seksistisen mainonnan vuoksi :-)), ja Bebesin kaupan tiedän (on tuttu omistaja) Kampissa, mutta se on vähän turhan kallis minun budjetille.

Kaipaisin ihan jotain peruspöksyjä, hinta max 30 euroa olisi kohtuullinen! Kun edellisen kerran maha kasvoi 12 vuotta sitten, oli kaikilla ketjuilla pieni äitiysvaateosasastonsa.

Kressidalle nopea huikkaus: Kampin keskuksessa on Vero Moda, jossa on pieni äitiysvaatenurkkaus. Stockalla kävin tänään pitkästä aikaa ja äitiysvaatteet oli siinä leluosaston/ lastentarvikeosaston yhteydessä. (Leluosasto on muuttanut, mutta pienen kiertelyn jälkeen löytyi.) Mä olen huomannut ihan saman, että mammavaatteita on vaikea löytää. Mä olenkin sen takia alkanut ostelemaan vaatteita tosiaan tuolta nettikaupoista, kun niitä voi sitten vielä rauhassa kotona kokeilla ja palauttaa takaisin, jos eivät miellytäkään. Oon huomannut, että esim. Elloksella on joitain äitiysvaatteita. Googlettamalla löytyy noita vaihtoehtoisia nettikauppoja...

Tässä on linkki yhteen keskusteluketjuun, jossa ihmetellään, mistä vaatteita voisi ostaa. http://www.vauva.info/foorumi/index.php?/topic/2523-aeitiysvaatteita-netistae/

Siskot, sama tuska täälläkin! Yhdet farkut löysin polarn o pyretiltä (65 e), mutta siistejä suoria työhousuja en löytänyt mistään kaupasta, ja lopulta tilasin UK:sta amazonista kahdet funmumit (hinta yhteensä postikuluineen 85 e), toivottavasti tulevat ensi viikolla, ja toivottavasti sopivat! Talvitakkirintamalla luotan siihen, että vuosia sitten ostamani villakangastakki sopii. Mutta kenkäosastoa pelkään, kun normaalistikin on iso jalka, niin täytyykö sitten mennä miesten kenkäosastolle, jos tulee kovastikin turvotusta...

Minä ostin muuten perjantaina Marimeko trikoomekon alennuksesta. [:D] Se olikin heti koko viikonlopun juhlakäytössä... Se mahtuu varmasti hamaan loppuun asti, kun siinä oli rypytystä edessä ja takana. Tietysti se jää jossain vaiheessa edestä lyhyeksi, kun ei ole varsinaisesti äitiysvaate, mutta uskoisin, että kehtaan tuolla kulkea kylillä ja möllistellä kotosalla. :)

Mulla olikin tuottoisa Helsingin reissu. Täältä päin kun ei tahdo löytyä lainkaan mammavaatteita (isommassa naapurikaupungissakin tosi pieni valikoima), mutta Helsingistä onneks löytyi. [:)] Budjetti vaan ei itsellä mikään kovin suuri ollut, joten aika paljon joutui jättämään ostamatta. Sain sentään kahdet mammahousut Hm:ltä ja pari paitaa. Lisäksi itse olen viime aikoina ihastunut tyyliin mekko farkkujen kanssa, joten pari mekkoa tuli ostettua, sellaisia, jotka menee varmaan ihan loppuun asti. Eli rinnan alapuolelta levenee reippaasti. Tietty vaaville tuli kans ostettua kans kaikkea mahdollista rytkyä ja tarviketta. [:D]

ninniw Varmasti oli hyvä hankinta se marimekon mekko, kun kerta on jo heti ollut noin kovassa käytössä [;)]

Adara Kiva kuulla että oli hyödyllinen shoppailureissu Helsingissä. Varmaankin löytyy kaikkea kivaa, jos harvoin pääsee äitiysvaateosastolle. Tai siis silloin varmaan tekisi mieli ostaa kauppa tyhjäksi [:D] Itse olen pyrkinyt ostamaan selllaista mikä juuri sillä hetkellä tulee käyttöön, jatkoa sen kummemmin ajattelematta. Nyt viime viikkoina on onneksi alkanut jo vähän ajatella tuleevaa kasvua. Uudet vaatteet mahtuvat sitten toivottavasti hieman pidempään.

Tänään kävin rintsikka ostoksilla. Oli kyllä kauheaa sovittaa ainakin 20 eri rintsikoita ja huomata, ettei oikein mikään koko ole riittävän iso. Siis että on itse kuvitellut koon olevan pari kirjainta pienenpi kuin mitä todellisuus olikin, onneksi kaveri kuskaili koppiin isompia kokoja [:D] Kyseisestä KappAhalista alkoi koot loppua kesken. Jotain XLLT tms. mallistoa sovitin myös, mutta ne sitten olikin liian valtavia neljäkerroksisine hakasineen. Tuntui ahdistavalta kun ne rintsikoiden hakeset oli niin korkeat.

Kahdet rintsikat ostin ja toivon että ne mahtuvat pitkään. Alku kesästä ostin yhdet isommat rintsikat, jotka mahtui päälle vaan pari viikkoa. Sen jälkeen ostin kahdet vieläkin isommat, jotka nyt alkavat olla pienet. Toivottavasti tänään sopivat uudet rintsikat mahtuvat vielä pitkään. Muuten voinkin sitten alkaa rintsikkakauppiaaksi kun kaapista löytyy ties mitä kokoa [:D]

Imetysliivejä ei viitsi vielä ostaa kun en tosiaankaan tiedä mikä kuppikoko on sitten vauvan synnyttyä. Tuntuu kamalalta kun alkaa edes arvelemaan mikä koko sitten voisi olla. Joissain itselle liian pienissä rintsikoissa näytin sovituskopissa tänään ihan lehmältä, eiköhän ne suuremmatkin utareet sieltä vielä kasva [:D] Tulipas pitkä avautuminen rintsikoista. Onko muillakin ollut samoja ongelmia?

Rintsikkaongelmia on täälläkin. [:D] Tällä hetkellä on enää yhdet sopivat, nämä 70 G kokoiset. Mutta nyt kun nämä alkaa olla pienet, niin mistä ihmeestä löytää isompia HALVALLA?! Erikoisliikkeistä löytynee vielä suurempia kokoja, mutta ei huvittaisi maksaa paljoa kun koko ei kuitenkaan ole pysyvä. [:D]

Täällä myös rintsikkaongelma! Meinasin käydä avautumassa tästä jo eilen... Eilen nimittäin kypsyin lopullisesti siihen, että rinnukset ei sovi taas mihinkään pitimiin, vaikka niitä on tasaiseen tahtiin uusittu ja isompia ostettu. Ei siinä mitään, löysin vielä Triumphin mallistosta yhdet sopivat, mutta joudunko ostamaan seuraavat utareliivit meijeriltä?! [:D] Koko on tällä hetkellä 80G... Ei oo joka hyllyn nurkassa ja hinta on ihan kiva. Etenki, jos nämä menee taas kuukauden tai kaks... Ja todellakin, mistä hitosta mä sitten saan ostettua ne imetysrintsikat, ku tissit tästä vielä turpoaa? APUAAAAA!

Kannattaa tutustua tähän: www.nursingbra-shop.co.uk
Sisko antoi mulle tästä vinkin, sai itse todella hyvät imetysliivit n.45€ halvemmalla kuin samat Suomesta, ja siskon rintavarustuksella on kokoa. Itsekin aion tuolta tilata kunhan tässä saan aikaiseksi. Suositteli tuolta Bravadoita, ovat kuulemma parhaat [:)]

Kiitos Rozie tosta linkistä!!! Kyllä on mukavasti edullisemmat hinnat kuin esim. Bebesissä (-> noin puolet edullisemmat!). Hiphei!

Mulla on ollut käytössä tuollaiset ihan "perus-Bravadot" (-> on kuulemma ollut Bebesin suosituin malli) ja oon tykännyt tosi paljon. <3 Pehmeät ja puristamattomat päällä. Mulla itselläni on imetysliivejä kahta kokoa. Ensimmäiset eli ne pienemmät, ostin ennen synnytystä ja otin ne mukaan synnärille. Sitten, kun maitoa tulvi rinnoista ja rinnat olivat aivan pinkeinä, mun oli pakko hankkia vielä isommat. Yhä edelleen käytän noita isompia, joten taitaa pian olla hankinnassa vielä ainakin yhtä kokoa suuremmat versiot. :)

Pitääkin harkita tilausta tuolta Rozien linkistä. Tosin pitäs varmaan myös ensin käydä täällä jossain liikkeessä testaamassa oikeaa kokoa, liiveissä ne kuitenkin vaihtelee malleittain...

minun ei taida tarvita hankkia mitään liivejä ainakaan isompia... raskauden alussa rintani kasvoivat, mutta meni vain muutaman viikko niin kaikki kasvu hävis jonnekki.. :) mutta eihän sitä tiedä millon tissit kunnolla pompsahtaa... löysin muuten tallinnasta äitiys ja vauva liikkeet, mutten vaatteita löytänyt mieleisiä.. :)

Mulla olis ylimääräisenä MamaLiciouksen mammafarkut, 29/32. Myyn pois kun on toiset samanlaiset. hp.20€+mahdolliset postikulut, nouto Oulusta tai mahdollisesti toimitus Kajaaniin onnistuu. Ja lokakuussa olemme reissaamassa Seinäjoelle joten sinne sais myös tuotua.

Nöyrryin ostoksille H/M:lle ja siellähän olikin ihan hyvät valikoiimat. Niitä tuubeja en kyllä löytänyt. Ostin rennot cargo-housutyyliset khakinväriset puuvillapöksyt (30 e) ja päälle vielä tarjoustangolta valkoiset housut (sopii hoitajan työhön, vaikka ei ole kesäkään - vain 10 e!). Voi miten mukavalta nämä tuntuu vanhoihin farkkuihini verrattuna. Niissä kun sai aina istuessa avata vyön ja vetskarin ja sit noustessa kiristää niitä jottei ne putoa, ja silti aina painoi väärästä kohdasta.

Masutuubeilijat hei, teistä jotkut ainakin oli ostaneet kangaskaupasta valmiita resorituubeja: no niin minäkin ostin, muuten oliski hyvä mutta sehän oli ihan liian iso ympärysmitaltaan. Ootteko jollain vippaskonstilla saaneet ne istumaan sopivasti? (edit: kun ei viittis ehkä ommella kapeammaksi, jos sitten kohta sen tarviski venyä lisää.) (eikä jaksais värkätä)

Ulkoilutakki menee varmaan nyt viimeistä viikkoa edestä kiinni, jo vähän ahdistavan tuntuinen. Kääk.

Takaisin